Wat vragen over verlichting 440 '91 1.7 carburateur

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Tonkey
2nd Gear member

Ik zit met een paar vragen waar ik zelf niet uitkom.

Regelmatig krijg ik namelijk de vraag of mijn groot licht aanstaat, terwijl dit niet zo is. Is dit bij te stellen? Ik kan nergens een schuif ofzo vinden om dit aan te passen... Ik verwacht namelijk dat de verlichting wat hoog afgesteld staat.

En, is de verlichting ook uit te zetten? Gezien je bij het starten altijd verlichting hebt. Normaal gezien moet het ook uit te zetten zijn (vanuit de auto). Moch ik namelijk ooit een kapotte lamp hebben wil ik geen risico lopen op een boete... (tja, ook overdag kun je boete's krijgen als niet alle verlichting klopt. Als dit uitstaat ziet natuurlijk niemand het ;))

Ik heb op dit moment overigens nog een kapotte lamp (aan het dashboard te zien) maar ik heb nog niet gevonden welke dit is. Ik verwacht niet dat het ergens mee te maken heeft maar ik vermeld het maar even ;)) (Heb ook gelezen dat dit kentekenverlichting ofzo kan zijn, dus dit ga ik direct controleren)
Shockwave
5th Gear member

Je licht is uiteraard af te stellen. Achter je koplamp zit een stelschroef. Op de foto heb ik die rood omcirkelt.
Afbeelding

Je verlichting is officieel niet uit te zetten, je kunt de lampen wel uitzetten door de schakelaar tussen 2 standen in te zetten. Als je dat voorzichtig doet, blijftie net tussen 2 standen in hangen en brand er niets.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Tonkey
2nd Gear member

Ahhh, dus toch die (had net even gekeken ;))
Maargoed, zal ik toch een keer met twee moeten zijn om die een beetje goed af te kunnen stellen... Anders weet je helemaal niet wat je aan het doen bent.

Trouwens wel een mooie tip, tussen twee standen in ;)
wpee
5th Gear member

Er zitten 2 van de stelschroeven aan de koplampen, 1 voor de hoogte de ander voor de links rechts positie. Je kunt het gemakkelijk zelf, auto voor een garagedeur of muur parkeren en lampen aan. Vervolgens gewoon kijken wat je doet met bijstellen, Je moet iets naar beneden, dat weet je.
Niet omhoog draaien dus.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Tonkey
2nd Gear member

Dat is ook wel een idee ja ;)
Ga dat eens testen een keer als het donker is.

Ik het overigens niet kunnen vinden welke lamp kapot is... zelfs kentekenverlichting werkt zonder problemen...
chrisje
3rd Gear member

Waarom rij je niet ff langs een garage, en vraag of ze je koplampen ff willen afstellen?

Dan weet je zeker dat ze goed staan
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”