ETM probleem?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die van mij gaat weer als een tierelier!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Eigenlijk wou ik het gasklephuis volledig demonteren - makkelijker om te reinigen - maar de connector op het einde van de kabel moet ergens onder het spruitstuk zitten of zo. Iemand enig idee hoe je die connector kan vinden en loskoppelen?
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
Kabel ligt achter de startmotor langs. Om de stekker daar langs te krijgen moet je de startmotor iets los draaien.
Stekker zit in een klem/houder, volgens mij voor/op de versnellingsbak.
Stekker zit in een klem/houder, volgens mij voor/op de versnellingsbak.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38
gistern mijn ETM vervangen, letterlijk een makkie.AlexV70 schreef:Kabel ligt achter de startmotor langs. Om de stekker daar langs te krijgen moet je de startmotor iets los draaien.
Stekker zit in een klem/houder, volgens mij voor/op de versnellingsbak.
de spreekwoordelijke 10 min werk. (zal in het echie 20 minuten zijn geweest)
Ikheb foto's gemaakt en zal ze later wel posten.
Mij was verteld dat de stekker, die inderdaad dieper weg ligt maan goed bereikbaar is, mischien niet makkelijk achter het spruitstuk langs wil: geen probleem. afknippen van de oude en omleggen van de nieuwe kabel was helemaal niet nodig. alles zit weer als origineel.
Om de stekker los te krijgen moet je met een schroevendraaier een borg-clipje op het rechter deel indrukken en dan de linkerhelft lostrekken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38
the connector plug is visible here


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Ok, makkelijk zelf te doen dus. Ik heb eens geïnformeerd bij de dealer en die vraagt iets van 700 euro voor het ETM en 75 euro voor de software (exclusief werkuren). Maar op het forum lees ik toch andere prijzen.
Het onderdeelnummer van mijn huidige ETM is 9497244. Dat vind ik op marktplaats of andere webshops niet terug, maar wel onderdeelnummer 8644344. Is dit hetzelfde onderdeel? Vanwaar het verschil in nummer?
Het onderdeelnummer van mijn huidige ETM is 9497244. Dat vind ik op marktplaats of andere webshops niet terug, maar wel onderdeelnummer 8644344. Is dit hetzelfde onderdeel? Vanwaar het verschil in nummer?
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38
softwareupdate
15 min arbeid
35 euro ex btw software
en 2 euro voor de pakking
(met volvo pakking zelf gasklephuis gemonteerd)
de software was all in dus 65 incl btw
15 min arbeid
35 euro ex btw software
en 2 euro voor de pakking
(met volvo pakking zelf gasklephuis gemonteerd)
de software was all in dus 65 incl btw
- bas850
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
- Locatie: lelystad
Ik zit ook te twijfelen over mijn ETM, heb wat hikjes als ik zo rond de 2000 toeren rijd en stationair loopt hij ook niet altijd lekker. Heb nog geen lampjes of motor service vereist gehad.
Maar nu zie ik op marktplaats aangeboden door verwijst:
nieuw 495 euro
of gereviseerd 357 euro
scheelt wel maar wat is het verstandigst?
Maar nu zie ik op marktplaats aangeboden door verwijst:
nieuw 495 euro
of gereviseerd 357 euro
scheelt wel maar wat is het verstandigst?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Nieuw origineel Volvo. Lees bijvoorbeeld maar eens over de problemen van een gereviseerde bij ACTronics.