1.9 115pk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!

dan klopt er iets niet
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ook totaal geen last van, maar ik geloof ook niet dat ik al bij 2300 RPM schakel.

Ik zal er eens op letten.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ramon&Ramon schreef:
Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!

dan klopt er iets niet
Het is om het 'gat' op te vangen, snap je wat ik bedoel?...
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

turbogat ?

Bij hoeveel toeren doet de turbo eigenlijk mee bij die 115pk diesels ?
2011 V70 2.0T R-Design
2007 C30 2.0 SUMMUM
2005 XC90 T6 AWD
MY2001 V70 T5 geartronic "full-options-minus-2"
MY2000 V40 T4 LPi
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik heb gister even gekeken (schakelen bij 2300 toeren), maar ik heb echt nergens last van.
De 115pk diesel is bij bijna elk toerental een feestje :)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
simsek04
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 24.01.2009 - 20:59

De turbo begint rond 1800 rpm en trekt aardig door. Het is mij totaal niet opgevallen, maar zal vandaag erop letten.
Het enige wat mij opvalt is de 1 die erg kort is, maar dat heeft met de bak te maken. De resterende versnellingen zijn inderdaad nog elke dat een feest!!
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

sjoerdb schreef:bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.
dan zou je denken dat je het juist minder hard zou voelen omdat het geleidelijk aan gaat. Bij een vaste schoepen ga je dat idd wel voelen.

Ik schakelde met men v40 rond de 2000 toeren. Maar op 2300 moet die idd al goed wat vermogen hebben. Zijn al je slangen etc nog goed aangesloten? (zoals die van de turbo etc?)
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ja maar juist als je bij de 2000 rpm schakel, val je in een gat!
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

hij trekt dan minder vlot dan wanneer je aan 2500 rijdt, maar in een gat vallen... nee dat had ik toch niet.
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

als ik bij 2000 toeren overschakel dan voel ik geen bijzonder gat na opnieuw gasgeven.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
mad_manic
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40

Bij mij (zelfde model/bouwjaar) rond dezelfde km stand de luchtmassameter (LMM) vervangen. De gloeispiraal die erin zit is op een gegeven moment op en geeft verkeerde waarden door, dit resultaat in een suboptimale meting van de luchtmassa. Heb deze vervangen en de pk's waren meteen terug. Veel trekkracht onderin weer terug, minder rookwolken en ook beter doortrekken in de hogere toeren.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

De luchtmassameter zit er nog geen 15.000km in :-)

Maar thanks voor het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”