mag je al rijdend (bijv. op een afrit van de snelweg) uitollen door de automaat in Neutral te zetten, en vervolgens onderaan de afrit (bij bijv. een stoplicht of rotonde) de bak al rollend weer in Drive zetten??
ik ben benieuwd of dit kwaad kan voor de bak. of dat het geen probleem is cq ok is.
technische vraag over de 4traps automaat
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is een manier van rijden die de techniek om zeep helpt!
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je hebt zonder aandrijving totaal geen controle over de auto,afgezien dat het slecht is voor de bak..
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
bedankt voor jullie reacties.
't is een stukje zuiniger.
Maar goed, jullie zeggen dus allen dat het slecht is voor de bak?
Wat gaat er stuk dan?
't is een stukje zuiniger.
Maar goed, jullie zeggen dus allen dat het slecht is voor de bak?
Wat gaat er stuk dan?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Klopt, gas los in D en boven de 1600rpm worden de injectoren gesloten gehouden door de ecu. Verbruik is dan dus 0,0. Komt het toerental daaronder dan pikken de injectoren weer op om de overgang naar stationair mooi vloeiend te krijgen. In de N zit de motor gelijk op stationair toerental en zal dus wel benzine verbruiken.945i schreef:Gas los in D, verbruik 0,0.
Bak in N, verbruik van stationair toerental.
Je verbruikt dus meer met jou "techniek".
Behalve slecht voor de bak is het dus ook minder goed voor het verbruik om gelijk in N te schakelen.
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
En kan iemand van jullie uitleggen hoe dat zit bij een handbak? Kun je die bijvoorbeeld wel probleemloos in z'n vrij zetten of is dat ook slecht?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Leg jij het voordeel ervan is uit?????
Ik zie alleen maar nadelen..
Ik zie alleen maar nadelen..
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De wegligging van een auto wordt bepaald door de besturing en de aandrijving voor een groot deel,valt een van deze twee weg dan is de controle over de auto een stuk minder..
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
ik ben overtuigd (om het niet meer te doen). dank u.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Als ik bijvoorbeeld mijn auto in z'n vrij zet rolt hij bijna oneindig uit (overdreven). Zeker als ik bij ons de dijk afrij kan ik thuis halen zonder gas te geven. Dat rijdt dan toch lekker zuinig?Leg jij het voordeel ervan is uit?????
Daarom vroeg ik mij af of het kwaad kan om een handgeschakelde bak in z'n vrij te zetten.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nee, je kan een handbak, stationair en in zijn vrij, gerust de hele dijk aflaten rollen. Hoewel gerust? Wel zeker weten dat de motor niet afslaat want zonder rem- en stuurbekrachtiging een dijk afrollen = een nat pak.Daarom vroeg ik mij af of het kwaad kan om een handgeschakelde bak in z'n vrij te zetten.
Maar de motor gebruikt dan dus wel benzine om even terug te komen op je 1e vraag.
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Hoewel gerust? Wel zeker weten dat de motor niet afslaat want zonder rem- en stuurbekrachtiging een dijk afrollen = een nat pak.
Haha, dat zou iets minder leuk zijn, maar bedankt voor je antwoord, weet ik dat ook weer.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
















