Van wat voor een auto is dat? (bron)
edit, ik zie het nu een 335i van 2007, dat is iets anders dan een 535i....
V70N T5 vermogensuitdraai
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
oddball schreef: (2007 335i)
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Je mag het natuurlijk niet vergelijken met elkaar, het zijn twee verschillende werelden.
maar je kan je voorstellen dat met een dergelijke curve in combinatie met de perfecte automatische 8 bak, er altijd een schop in de rug beschikbaar is.
maar je kan je voorstellen dat met een dergelijke curve in combinatie met de perfecte automatische 8 bak, er altijd een schop in de rug beschikbaar is.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Zeker, het is ook zeer mooie techniek, alleen het saldo op mijn rekening was niet toereikend. 

2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Nog eentje uit de praktijk om het af te leren, dit is wel een N55 (laatst ontwikkelde twinturbo).
Max. trekkracht wordt pas bereikt rond 2600 tpm:

Max. trekkracht wordt pas bereikt rond 2600 tpm:

2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Wat is er anders aan een 335 tov een 535? Das niet dezelfde motor?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Een 335i uit 2007 (van de eerste grafiek) heeft een N54 blok (1 turbo)
De laatste 535i heeft een N55 blok (2 turbo's).
De laatste 535i heeft een N55 blok (2 turbo's).
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Fout, als je wat uitlegt moet je 't wel correct doen hé makkeroddball schreef:Een 335i uit 2007 (van de eerste grafiek) heeft een N54 blok (1 turbo)
De laatste 535i heeft een N55 blok (2 turbo's).

Het N54 blok (geïntroduceerd in 2006 of 2007) is altijd bi-turbo.
Het N55 blok bestaat pas sinds 2010, idd o.a. terug te vinden in de BMW F10 535i met 8-traps automaat, of de E92/E93 LCI. Dit is een single-turbo maar met "twin scroll technologie".
Dus de bovenstaande uitdraaien, zelfs diegene die wel in paint lijkt gemaakt te zijn (:)) geven in 't algemeen een juist beeld, en illustreren mijn vorige posts eigenlijk nogmaals:
de "oude" 335i (van 2007 met bi-turbo) heeft eerder zijn koppel/punch doordat een bi-turbo werkt met een kleine turbo (spoelt sneller op doordat 'ie minder debiet nodig heeft) die voor het koppel zorgt op lage toeren, waarna de grote turbo (heeft wat meer tijd nodig om op te spoelen door zijn hogere debiet) het overneemt op de hogere toeren.
Een "LPT" (Low Pressure Turbo) wagen (heeft bvb. Saab jarenlang gebruikt) zoals ik eerder in mijn posts ook al aangaf spoelt dus sneller op maar zal minder eindvermogen hebben. Wil je (ook) meer eindvermogen heb je (ook) een grote turbo nodig.
Best of both worlds is dus een bi-turbo, al zal BMW met zijn beslissing om terug voor een single turbo te gaan (met twin scroll technologie wel) wel weten wat ze doen.
Als ik 't goed heb is de T6 motor van Volvo ook dezelfde technologie als BMW's nieuwste 35i, dus ook met twin scroll technologie.
Wil je alles weten over 't N54 en N55 blok van BMW hier de link trouwens.
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Bedankt voor de correctie vriend.
Uiteraard bedoel ik het andersom.
Ik heb overigens nog nooit een uitdraai voorbij zien komen (muv paint
) waar uit blijkt dat het blok 400Nm bij 1400 tpm doet.
Uiteraard bedoel ik het andersom.
Ik heb overigens nog nooit een uitdraai voorbij zien komen (muv paint

2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Mooie cijfers, hoor! Zeker voor een T5 van 2000 =D>
Hier de uitdraai van de meting van mijn wagen (klik op plaatje voor groter formaat):

Hier de uitdraai van de meting van mijn wagen (klik op plaatje voor groter formaat):

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
jouw waarde's zijn inclusief verliezen?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Staat in het onderschrift
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Volgens de uitdraai wel, ja.oddball schreef:jouw waarde's zijn inclusief verliezen?
Jammer dat Lochem een eind uit de buurt is. Ben wel benieuwd wat de cijfers zijn op de bank van JD.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Hij "kakt" wel een beetje in rond de 5500 tpm.
Dit komt of door de rest van de uitlaat, welke nog niet aangepast is, of door de intercooler.
Zodra de uitlaat compleet is wil ik nog eens informeren bij RICA of het zin heeft de chip op maat te laten schrijven.
Dit komt of door de rest van de uitlaat, welke nog niet aangepast is, of door de intercooler.
Zodra de uitlaat compleet is wil ik nog eens informeren bij RICA of het zin heeft de chip op maat te laten schrijven.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Dit is ook een leuke tafelberg van een twinturbo S80 T6 van 1999. Overigens moet ik erbij vermelden dat het koppel onder de 2.500 tpm gissen is, omdat pas rond dat toerental volgas gegeven werd door de medewerker van Tovami.

Auto heeft gewoon standaard software.

Auto heeft gewoon standaard software.
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km