4 punts injectie modellen

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Ik heb net de klepspeling gedaan van mijn 440 met vier punts injectie. (een 2.0i).
Om heel eerlijk te zijn: ik vind de constructie met het inlaatspruitstuk zo over de kop heen op zijn zachtst gezegd knap waardeloos. Het is mij vaker opgevallen dat sommige constructies zo knullig zijn ontworpen.
Het kost heel heel veel werk om alles los te peuteren. Gasklephuis, bediening ervan etc. En als je op LPG rijdt zoals ik ben je om de 15dkm aan de beurt om te stellen.
Volgens mij geldt dit ook voor de 1.6i en de 1.8 turbo.

Dan is de 1.8i monopoint een heel heel stuk makkelijker.

weet iemand handige trucjes / aanpassingen, om het allemaal wat makkelijker te maken?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22319
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tjsaa, in elkaar zetten gaat in de fabriek en machinaal vaak beter.

Maar ik ben ook wel eens ergens aan begonnen en dan ontdek je dat er een andere manier is die sneller werkt. Zo leer je dan hoe het werkt.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”