De zuren die in zo`n insect zitten branden op een gegeven moment echt door de waxlaag heen.
Uiteraard zorgt een wax of sealant er wel voor dat het makkelijker af te wassen is.
Je moet ook gelijk bij aankomst even een doekje nemen en schoon maken. Er is geen water of shampon nodig. Ik gebruik vaak de keuken rol van papier en de vliegen troep veeg je er zo van af. Het word natuurlijk moelijker na een paar dagen in de brandende zon.Driven2Shine schreef:Een wax of sealant helpt wel tegen vliegenlijken maar niet in de volle zon of na een langere tijd
Bij mijn Mequiars spullen zit er weldegelijk een stap tussen. Het heette 'vroeger' Step 1 Paint Cleaner.opurk schreef:Twee emmers is correct, waarvan 1 met grid. En het gebruik van clay, zorgt er al voor dat je geen cleaner nodig hebt. Trouwens in de meeste polishers, en zeker ven Chemical Guys, zitten al reinigende middelen in.
Met een rotary krijg je die swirls zeker weg, voor 100% zeker. Gewoon de juiste middelen gebruiken.PeeJay schreef:Mijn eigen Volvo was nieuw en is altijd goed gewassen, gekleid en in de was gezet. Dus daar valt eigenlijk geen eer te behalen met een poetsmachine.
Maar ik ben echt enorm nieuwsgierig wat voor resultaat ik kan behalen op de 480 van mijn vriendin. Die zit namelijk vol met swirls. Het is al stukken minder geworden na handmatig poetsen met scratch X en polish, maar het is nog steeds aanwezig.
Toch maar eens kijken naar een excentrische machine.
Ik had mij al voorgenomen geen rotary te nemen. En uiteraard ben ik bekend met carclean. Kom je automatisch op uit als je meer zoekt qua detailingmoondust v70 schreef:rotary is ook niks voor beginners , kans bestaat dat je je lak verbrand of door je lak heengaat , terwijl een excenter eigenlijk behoorlijk fool-proof is en met gebruik van de juiste produkten kun je een mooi resultaat halen !!!
ben je bekend met het forum van carclean ??? zo nee .... ga daar eens een kijkje nemen !!!
T4Freak schreef:Wat is er beter aan de M16??blastaway schreef:NXT wax is prima en is voor de "amateur" gebruiker goed. Je kan hem aanbrengen zonder verdere aanwijzing. Ik had zelf de M16 genomen, maar deze is ook prima.
Waar woon je in het Zuiden? Ik woon in Maastricht en kan je wel wat tips geven. Ik heb ook de hele week verlof.
Mij werd juist voor het gemak en verwerking de NXT aangeraden.
Ben niet alleen een amateur maar ook nog eens leek bertreft beste waxen.
Tegenwoordig keus uit tig soorten en geuren en kleuren.
Ik had wat rond gekeken ook online bijvoorbeeld een poorboy's wax nou zo poor is die niet best prijzig.
En dan werd er aangeraden eerst behandelen met wax.... daarna wax ..... en als afsluiting wax ........Ik weet het ff niet meer, elk en ieders advies/tips welkom.
Klopt, hier zit er ook éénEr zitten meerdere poets fanaten op het forum