Nieuwe boxen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
frank460
2nd Gear member

Dag allen,

Ik ben van plan nieuwe boxen in m'n auto te zetten. Nu vroeg ik me af of alleen aan de voorzijde voldoende is? Hoeft niet super hard te gaan, als het maar weer zuiver is. Heb nu de originele waar het nogal kraakt...
Heb momenteel een Sony CDX-GT24 er in liggen die 180Watt aan kan en 4 uitgangen heeft (waar momenteel 2 boxen van worden gebruikt).
Nu is de vraag: is voor alleen voldoende om prima geluid te hebben? Heeft voor nou een diameter van 13cm?

Groeten
duracell-konijntje
2nd Gear member

hangt er een beetje vanaf of je achter ook boxen hebt.
als achter de boxen nu ook kraken en je vervangt alleen voor, dan zal je altijd (een beetje) gekraak houden.
heb je alleen voor boxen dan is vervangen waarschijnlijk voldoende om het kraken weg te halen.
en de boxen hebben inderdaad een diameter van 13 cm..;)..
I want MY!! shiny volvo..
Broabander
4th Gear member

Ik had ook tot een paar dagen geleden ook alleen de originele voor, met een cassettespeler. Toen een Sony gt25 erin gezet, en dat scheelde al veel maar bij volume 30 begon hij onwijs te kraken. Toen heb ik achter een paar Pioneer 3weg 10cm grote speakers gezet, en nu wordt de hele auto gevuld met muziek ipv dat je het alleen maar uit de deuren hoort komen! Luistert vind ik zelf veel fijner.

Binnenkort dus ook maar een setje speakers nieuw voor in de deuren.

3weg is wel een aanrader als je van een gevarieerd tonengebied houdt, en graag van de muziek wilt genieten. Als je alleen maar muziek wil hebben omdat je je anders verveeld kun je ook de vaak goedkopere 2weg speakers nemen.
frank460
2nd Gear member

Heb 'n mooi setje van JBL gehaald! Verschil is wel gruwelijk te merken ja.
Heb nu gewoon 'n 2-weg setje gekocht. Vind het best prima. Misschien volgende maand of zo 'n keer achter, lijkt me ook wel gaaf. Maar dan moet ik gaan zagen in de hoedenplank toch? Zie dat er al wel rondjes in zitten maar neem aan dat ik die er niet zo uit kan klikken?
Broabander
4th Gear member

Kun je er niet zo uit klikken, zijn er wel goed uit te halen. Heb ik zelf ook gedaan, was een klusje van nog geen uur.

1) achterbank klap je neer
2) schroefje in het scharnier van de hoedenplank eruit draaien
3) 'steun/kussen' van de bank, naast de deur kun je met wat kracht los duwen
4) je haalt die plaat waar die 'rondjes' inzitten los, je snijdt of zaagt die rondom los bij het dunne gedeelte.
5) speakers zet je erin, schroeft ze vast en zet het afdekplaatje erop, en tadaa, je ziet niks meer van je afgesneden gedeelte ;-)

Audiovoorbereiding zit er al, kwestie van stekkertje opzoeken. Links bruin en wit, rechts beetje gelig. Bij mij dan.

Alles terug monteren is gewoon hetzelfde maar dan andersom!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”