kleine vragen 4/5

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Transformer
2nd Gear member

gezien het grote aantal opties, functies en dergelijk die autos kunnen hebben, ben ik benieuwd wat ik al heb en waar ik voorzieningen voor heb..

- Om te beginnen heb ik gewoon handbediende spiegels en ramen, ligt hiervoor dan wel de elektra al klaar?

- Mistlamp-aansluitingen heb ik al gevonden

- hoe weet ik of ik ABS heb? :oops:

- ik heb het geluk dat ik alle sloten met de hand dicht mag doen, dus geen centrale vergrendeling, of is dit kapot? how do i know?
frank460
2nd Gear member

heb je electrische spiegels? Dan is de kans wel groter ja...

wat is het bouwjaar van je auto? weet je ook niet eens of dat je een 440 of een 460 hebt?
Transformer
2nd Gear member

oeps, vergeten.. 440 uit '95, zoals gezegd handbediende spiegels..
frank460
2nd Gear member

Zo heel scheel van me. Denk niet dat de bedrading dan al klaar ligt...
Verder durf ik niet met zekerheid op de rest van je vragen antwoord te geven...
sven-
3rd Gear member

Als je ABS hebt, gaat dat lampje op je dashboard even branden als je net hebt gestart.
Transformer
2nd Gear member

haha, dat zou wel heel simpel van me zijn.. ik trek me nooit wat aan van lampjes tot ze blijven branden..
leip11
5th Gear member
Contacteer:

bekabeling voor de ramen en spiegels ligt er niet. als je dat wilt moet je die zelf uit de donor auto halen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Transformer
2nd Gear member

okay, dat is spijtig.. geen abs, en geen bekabeling voor ander leuks.. Dat word dus nog maar gewoon ff handmatig :-)

is er trouwens een manier om de plaatjes boven het klokje (waar knoppen voor gevarenlicht e.d zit, subtiel eruit te krijgen, op een dusdanige manier dat het er ook weer terug in kan?
frank460
2nd Gear member

Gevaren- en gordellicht durf ik niet te zeggen. Maar die knopjes daarnaast kan je er aan de achterkant er rustig uit duwen als je het klokje er uit hebt gehaald. Heb je links naast je klokje een bakje? Die kan je aan de binnenkant en dan onderkant van het bakje rustig uit trekken en zo kan je dan verder gaan... Misschien zelf maar rustig even testen of het gevarenlicht er ook uit kan...

Succes
Transformer
2nd Gear member

Ik ben weer lekker onduidelijk, ik bedoel ook de ongebruikte plaatjes :-)

Dankjewel, ik ga ermee aan de slag
Transformer
2nd Gear member

Ik heb mijn topic maar even omgedoopt naar mijn eigen kleine vragen topicje.. ik doe het dit forum niet aan om voor iedere vraag een nieuw topic te maken..

de 1e vraag, waar vind ik mijn remlichtschakelaar? ik heb me het apezuur gezocht maar niks gevonden. Ik ben de opties aan het bekijken voor een aftermarket cruise control, en hiervoor heb ik onder andere het remlichtsignaal nodig.

2e vraag. ik heb vanaf 115-120km een trilling/resonantie in de auto. In het stuur is het nauwelijks te voelen, maar des te meer in mn billen en mn dashboard begint aardig te trillen. Het gekke is dat ik het lang niet altijd heb.. Het ligt in ieder geval niet aan de weg want het gebeurt me op verschillende plekken. Wat kan dit zijn? Ik gok zelf onbalans in een wiel of een wiellager dat vervangen mag worden. Al ben ik gewend dat je wiellagers meestal ook wel hoort dan..
Walter
Geartronic member
Contacteer:

zit volgens mij bij je rempedaal. dus ff ondersteboven met een lampje in de hand onder het stuur kruipen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Transformer
2nd Gear member

gevonden! ik dank je! ik ben gewend van mn andere auto dat de schakelaar rechtstreeks op de hrc zit..

2e vraag. ik heb vanaf 115-120km een trilling/resonantie in de auto. In het stuur is het nauwelijks te voelen, maar des te meer in mn billen en mn dashboard begint aardig te trillen. Het gekke is dat ik het lang niet altijd heb.. Het ligt in ieder geval niet aan de weg want het gebeurt me op verschillende plekken. Wat kan dit zijn? Ik gok zelf onbalans in een wiel of een wiellager dat vervangen mag worden. Al ben ik gewend dat je wiellagers meestal ook wel hoort dan..

3e vraag. Ik ben bezig met de mistlampen, als ik de knoppen (voor & achter) induw, gaan de lampjes op het dashboard branden, maar de knoppen veren meteen terug. Ik heb ze losgehaald en vergeleken met de bovenste knop, die wel mooi ingedrukt blijft. Nu blijkt dat er een pennetje mist in de schakelaar. Het gaat om een stalen pennetje van 2mm doorsnede, 10mm lang met een veertje eraan. Zijn deze los ergens te krijgen?

4e vraag. is er een manier om de luchtventilatieroosters los te krijgen zonder vanalles af te breken? er ligt een half oerwoud in, en enkele ribben liggen er los in..
frank460
2nd Gear member

Op de sloop kan men veel leren....! Misschien even de zoekfunctie van te voren gebruiken, misschien staan er handige tips bij! Kan je ook dat pennetje er misschien weten te vinden, vraag anders of een van die gasten daar je wil helpen.
Ga daar denk ik binnenkort ook eens proberen de elektrische ramen er uit te krijgen zoals hier op het forum beschreven staat...
Transformer
2nd Gear member

de sloperijen waar ik nu en dan es kom moeten daar niks van weten helaas.. Die slopen t meestal voor je eraf of beginnen er niet een aan als het zoiets kleins is..

De zoekfunctie gebruik ik zoveel mogelijk, en heeft me al enorm geholpen, samen met de handleidingen die elders staan (met het aansluiten van de mistlampen bijvoorbeeld) maar deze dingen kan ik zo gauw niet vinden..
Shockwave
5th Gear member

3e vraag. Ik ben bezig met de mistlampen, als ik de knoppen (voor & achter) induw, gaan de lampjes op het dashboard branden, maar de knoppen veren meteen terug. Ik heb ze losgehaald en vergeleken met de bovenste knop, die wel mooi ingedrukt blijft. Nu blijkt dat er een pennetje mist in de schakelaar. Het gaat om een stalen pennetje van 2mm doorsnede, 10mm lang met een veertje eraan. Zijn deze los ergens te krijgen?
Even goede schakelaar op de sloop halen. Of even op marktplaats kijken, willen ze ook wel eens staan.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”