Ik weet dat dit geen exacte wetenschap is en dat jullie geen pasklaar antwoord zullen hebben. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie mening, welke zeer gewaardeerd wordt

Grt.
Jurjen
Haha, tot aan de ramen toe afrijden. Die 'spreuk' ga ik onthoudendbosker schreef:Het verstand zegt doorrijden, tot aan de ramen toe afrijden. Als je geluk hebt, heb je niet veel onkosten en kun je niet goedkoper rijden.
Echter er speelt ook vaak een andere factor mee: je wilt wel eens een keer iets nieuws/anders.
Precies, dus de enige overweging die je moet maken is 'hoeveel heb ik er voor over om een nieuwere/andere auto te rijden?'.ewing schreef:
Je hebt helemaal gelijk: het verstand zegt doorrijden, maar het gevoel zegt inruilen, omdat ik - na ruim 3 jaar - wel weer iets anders/nieuwers wil. Nu is de vraag: wat/wie gaat er winnen? Het verstand of het gevoel? Dat hangt er dan voor mij weer van af wat ik nog terug zou krijgen voor mijn V50.
Ik denk dat dit eerder onderbuikgevoel is, dan dat het met cijfers onderbouwd kan worden.MartenS40 schreef: Dit kan zomaar oplopen tot een paar duizend euro, en gevoelsmatig word ik altijd wat onzeker bij de 300dkm grens.
Als ik er mee door blijf rijden dan staat volgend jaar inderdaad de teller op 300dkm.MartenS40 schreef:Maar in ewing zijn geval weet ik dat nog zo niet. Als zijn wagen eenmaal de 300dkm heeft gepasseerd gaat de inruilwaarde er nog veel verder erop achteruit. Stel hij rijdt 30dkm/jaar, dat zit hij over een jaar op 3 ton, is hij weer een jaar ouder.
Boven 3 ton is een auto moeilijker kwijt te raken, aangezien veel mensen die gevoelsmatige grens hebben. Ik denk dat je dan in de vuistjes mag knijpen als je er nog €4000 inruil voor krijgt. Nu is dat met een beetje goede wil €6500. over een jaar is er waarschijnlijk dus weer €2500 aan afschrijving... Dat mag hij dan nog op rekenen bij eventuele onderhoudskosten ten gevolgen van het doorrijden.
MartenS40 schreef:Maar in ewing zijn geval weet ik dat nog zo niet. Als zijn wagen eenmaal de 300dkm heeft gepasseerd gaat de inruilwaarde er nog veel verder erop achteruit. Stel hij rijdt 30dkm/jaar, dat zit hij over een jaar op 3 ton, is hij weer een jaar ouder.
Boven 3 ton is een auto moeilijker kwijt te raken, aangezien veel mensen die gevoelsmatige grens hebben. Ik denk dat je dan in de vuistjes mag knijpen als je er nog €4000 inruil voor krijgt. Nu is dat met een beetje goede wil €6500. over een jaar is er waarschijnlijk dus weer €2500 aan afschrijving... Dat mag hij dan nog op rekenen bij eventuele onderhoudskosten ten gevolgen van het doorrijden.