geen stabilisatorstang achter, onder een D5 van MY 2006?
onder mijn V70 2.5d van 2000 zit hij er wel onder iig.
en deze is er niet later onder gezet bij mijn weten.
Ervaringen weggedrag 850/S70 en V70N.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Na jaren in een Classic gereden te hebben nu sinds een paar maanden in een N. Kan het verhaal van topicstarter alleen maar onderschrijven. De Classic stuurde een stuk strakker. Moet wel zeggen dat een en ander mij niet echt stoort. Ben echter wel benieuwd naar de oorzaak, technisch onderbouwd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 09:55
Even heul gekleurd: ik heb zowel een BMW3 en 5 als een V70 en XC70 (gehad). Ja voor het weggedrag in de bochten moet je geen Volvo hebben. Punt. Uit. Maar voor rustig rechtuit op de snelweg met 2 (of meer) kids, een hoop bagage etc. kies ik zo weer een Volvo. De BMW bewaar ik dan wel voor de Nurburgring....
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb een 2.4D, en deze heeft inderdaad geen stabi achter. De D5 heeft dat weer wel wat ik heb begrepen. De stabi licht al klaar om gemonteerd te worden.toppertje schreef:geen stabilisatorstang achter, onder een D5 van MY 2006?
onder mijn V70 2.5d van 2000 zit hij er wel onder iig.
en deze is er niet later onder gezet bij mijn weten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Opmerkelijk, ik zie het. Maar dan nog klopt het bij mijn weten niet. Mijn auto is echt MY 2006 en heeft geen dynamic chassis af fabriek.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10.02.2011 - 12:06
- Locatie: Zandvoort
Ben het helemaal eens. Heb de V70 nu 3 maanden. Vanaf begin viel mij de veel minder directe besturing van de V70 in bochten op. Of, zoals het hier al werd uitgedrukt, alsof je, b.v. op een rechte weg, voortdurend met spoorvorming te maken hebt. En ook het gedrag van de Geartronic (b.v. zo rond de 50km/uur, op de grens van twee versnellingen) is erg "onrustig". Kan me dat van een vorige automaat, zo'n 15 jaar geleden een Opel Omega, niet herinneren.
Lekker om te lezen dat het niet "exemplarisch" is.
Overigens weegt de rest van het rij-comfort er ruimschoots tegenop!
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
Lekker om te lezen dat het niet "exemplarisch" is.
Overigens weegt de rest van het rij-comfort er ruimschoots tegenop!
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Volmondig JA!!! :evil:Petruc schreef:
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik kan echt die beweringen van de geartronic niet bevestigen, mijn V70 heeft de 6 traps GT en ik wil echt niks anders meer, heb nog geen onrustig schakelen ervaren.
Mijn schoonvader rijdt een XC70 D5 van 2004 met 5 traps GT en die is wel bruter in vermogenafgifte en schakelen.
Mijn schoonvader rijdt een XC70 D5 van 2004 met 5 traps GT en die is wel bruter in vermogenafgifte en schakelen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Zo, ik ben van die Nivomats af, heb nu standaard veren en schokbrekers achter en dat is echt een wereld van verschil. Nu is er gewoon weer feedback vanuit de achterkant, je hebt niet constant het idee dat het stormt aan de achterkant van de auto en bochten insturen gaat ook zonder dat de achterkant een hoek van 20 graden heeft.
Aanrader !
Aanrader !
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Denk het niet hoor, ook bij mij hetzelfde, en die waren nog heel fris. Voelde niets anders aan als een nagenoeg nieuwe met nivomats.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Jij hebt geen V70/285. Ik denk dat vooral daar het grootste verschil in zit!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik vond het eigenlijk wel prima rijden met de nivomats eronder.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Ik deel de rij-ervaring van de Topicstarter.
De V70II is een ultiem comfortabele cruiser op mooi glad asfalt. Ik prefereer hem (zelfs) boven een BMW 730d van 2005.
Het rijgedrag van de V70II (2.4 comfort chassis 2002) is inderdaad soepel geveerd, in combinatie met vrij stevige dempers, dit zorgt voor wat harde klappen op korte oneffenheden, maar ook voor het vliegend tapijt gevoel op de snelweg. De auto helt niet erg ver in snel genomen bochten, maar mijn ervaring is wel dat hij redelijk snel over vier wielen gaat glijden. Gevoelsmatig kan ik met mijn oude, sterk overhellende 945 harder een bocht door.
De achterzijde (met nivomats) is opvallend soepel (of slap) vergeleken met de voorkant van de auto; op forse lange glooingen deint hij echt amerikaans. Overigens met behoud van het gevoel van controle.
Vergeleken met een S70 (2.5D) een heel verschil; de S70 heeft een zeer sportief onderstel met een heel ander karakter. Dit zal dus ook wel voor de V70-I gelden. Overigens vind ik het algehele gevoel van raffinement in de S70 een stuk minder, het is allemaal wat meer van dik hout zaagt men planken.
Het stuurkarakter/gevoel van de V70II is prima, het mag van mij zelfs wel wat lichter bij lage snelheden.
Ik heb ook eens een V70II 2,5T gereden met 17 inch wielen en een dynamic onderstel, dat reedt een stuk minder goed naar mijn mening, harder op putten in de weg en als geheel wat zwaarder aanvoelend, minder soepel.
Een ander punt betreffende de V70II is de matige geluidsisolatie van met name het bandengeluid, dit is echt opvallend. Ook het windgeruis mag genoemd worden, met name bij tegenwind. Wellicht komt dat door de (ouderwetse type) ruitenwissers.
De V70II is een ultiem comfortabele cruiser op mooi glad asfalt. Ik prefereer hem (zelfs) boven een BMW 730d van 2005.
Het rijgedrag van de V70II (2.4 comfort chassis 2002) is inderdaad soepel geveerd, in combinatie met vrij stevige dempers, dit zorgt voor wat harde klappen op korte oneffenheden, maar ook voor het vliegend tapijt gevoel op de snelweg. De auto helt niet erg ver in snel genomen bochten, maar mijn ervaring is wel dat hij redelijk snel over vier wielen gaat glijden. Gevoelsmatig kan ik met mijn oude, sterk overhellende 945 harder een bocht door.
De achterzijde (met nivomats) is opvallend soepel (of slap) vergeleken met de voorkant van de auto; op forse lange glooingen deint hij echt amerikaans. Overigens met behoud van het gevoel van controle.
Vergeleken met een S70 (2.5D) een heel verschil; de S70 heeft een zeer sportief onderstel met een heel ander karakter. Dit zal dus ook wel voor de V70-I gelden. Overigens vind ik het algehele gevoel van raffinement in de S70 een stuk minder, het is allemaal wat meer van dik hout zaagt men planken.
Het stuurkarakter/gevoel van de V70II is prima, het mag van mij zelfs wel wat lichter bij lage snelheden.
Ik heb ook eens een V70II 2,5T gereden met 17 inch wielen en een dynamic onderstel, dat reedt een stuk minder goed naar mijn mening, harder op putten in de weg en als geheel wat zwaarder aanvoelend, minder soepel.
Een ander punt betreffende de V70II is de matige geluidsisolatie van met name het bandengeluid, dit is echt opvallend. Ook het windgeruis mag genoemd worden, met name bij tegenwind. Wellicht komt dat door de (ouderwetse type) ruitenwissers.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Wat een onzin, eerst prefereer je een V70/285 boven een 730d (wat opzich al een gotspe is IMHO)
Daarna komen de harde klappen op korte oneffenheden,
over vier wielen gaan glijden,
kan niet harder door de bocht dan een 945,
windgeruis.....
Zaken die je met een 730d niet mee zal maken.
Kortom, schrijf geen onzin.
Daarna komen de harde klappen op korte oneffenheden,
over vier wielen gaan glijden,
kan niet harder door de bocht dan een 945,
windgeruis.....
Zaken die je met een 730d niet mee zal maken.
Kortom, schrijf geen onzin.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt