Het is even stil geweest rond de S80 en dat komt omdat ik er nog niet echt van heb kunnen genieten. Nadat ik de auto had opgehaald bij de garage een hemelse rit naar huis gehad en na een 150km plots emissies service vereist op het dashbord en schrik om mijn hart. Auto leek op 5 cilinders te lopen en schoot meteen in de stress. Nee he!? dacht ik nog. Na contact met het autobedrijf waar ik de auto gekocht had mocht ik deze in Maastricht bij Volvo biermans binnenrijden en deze zouden het probleem voor mij gaan diagnostiseren en zorgen voor een oplossing. Bleek een defecte bobine te zijn (vandaar de 5 cilinder ervaring) en met het autobedrijf onderling de financiën geregeld. Echter in het erop volgende weekend hoor ik een geluid bij stationair lopen dat klinkt naar een lager dat niet echt super meewil. Beetje gas en het is weg. Dit vertrouw ik niet en ga weer even te rade bij Volvo Biermans. Geluid komt uit de hoek van de distributie, maar deze is pas vorig jaar vervangen. Contact met het autobedrijf en deze willen de auto terug bij hun op de brug. Zo leveren zij hun auto niet af en willen kijken wat er scheelt. Helaas komt het nog niet zo ver, de eerste storing komt terug en exact gelijk. Nu is ook de oorzaak gelijk. Mou ja, bijna dan. Een andere bobine is er ook mee opgehouden. Volvo Biermans levert weer de geweldige service en ik kan de auto terug brengen bij het autobedrijf 150km verderop. Deze bellen mij de dag erna en de aap komt uit de mouw. De laatste eigenaar heeft de distributieriem voor de vorm laten vervangen en bespaard op de spanrollen. Tikkende tijdbom, ook volgens het autobedrijf en de hele shit gaat eraf en nieuw erop. Ook zij willen geen risico lopen voor hun goede naam en garantie. Ik moet mijn auto nu nog tot ergens volgende week missen aangezien de monteur er pas dinsdag mee kan beginnen en deze ook alles nog eens wil nalopen voor de zekerheid. Hopenlijk wordt mijn geduld beloond en kan ik binnenkort met trots wat foto's plaatsen.
Maar nu heb ik wel een andere vraag. Ik had in een PM met M@rcel gevraagd of de VolCANext eventueel ook bij de memoryseats en spiegel van de '99 S80 een koppeling met de afstandbediening kan maken. Hij dacht dat die functie reeds aanwezig is. Ik twijfel nu wel hoe het zit. Meen dat de koppeling met de afstandbediening pas later op de S80 zat? En kan nu verdorie niet testen omdat ik de auto moet missen

Weet iemand wellicht of de '99 S80 deze functie inderdaad er op heeft zitten? (stiekem hopende op een bevestigend antwoord)