Memoryseats S80 '99

Plaats reactie
lieuwke
1st Gear member

Het is even stil geweest rond de S80 en dat komt omdat ik er nog niet echt van heb kunnen genieten. Nadat ik de auto had opgehaald bij de garage een hemelse rit naar huis gehad en na een 150km plots emissies service vereist op het dashbord en schrik om mijn hart. Auto leek op 5 cilinders te lopen en schoot meteen in de stress. Nee he!? dacht ik nog. Na contact met het autobedrijf waar ik de auto gekocht had mocht ik deze in Maastricht bij Volvo biermans binnenrijden en deze zouden het probleem voor mij gaan diagnostiseren en zorgen voor een oplossing. Bleek een defecte bobine te zijn (vandaar de 5 cilinder ervaring) en met het autobedrijf onderling de financiën geregeld. Echter in het erop volgende weekend hoor ik een geluid bij stationair lopen dat klinkt naar een lager dat niet echt super meewil. Beetje gas en het is weg. Dit vertrouw ik niet en ga weer even te rade bij Volvo Biermans. Geluid komt uit de hoek van de distributie, maar deze is pas vorig jaar vervangen. Contact met het autobedrijf en deze willen de auto terug bij hun op de brug. Zo leveren zij hun auto niet af en willen kijken wat er scheelt. Helaas komt het nog niet zo ver, de eerste storing komt terug en exact gelijk. Nu is ook de oorzaak gelijk. Mou ja, bijna dan. Een andere bobine is er ook mee opgehouden. Volvo Biermans levert weer de geweldige service en ik kan de auto terug brengen bij het autobedrijf 150km verderop. Deze bellen mij de dag erna en de aap komt uit de mouw. De laatste eigenaar heeft de distributieriem voor de vorm laten vervangen en bespaard op de spanrollen. Tikkende tijdbom, ook volgens het autobedrijf en de hele shit gaat eraf en nieuw erop. Ook zij willen geen risico lopen voor hun goede naam en garantie. Ik moet mijn auto nu nog tot ergens volgende week missen aangezien de monteur er pas dinsdag mee kan beginnen en deze ook alles nog eens wil nalopen voor de zekerheid. Hopenlijk wordt mijn geduld beloond en kan ik binnenkort met trots wat foto's plaatsen.

Maar nu heb ik wel een andere vraag. Ik had in een PM met M@rcel gevraagd of de VolCANext eventueel ook bij de memoryseats en spiegel van de '99 S80 een koppeling met de afstandbediening kan maken. Hij dacht dat die functie reeds aanwezig is. Ik twijfel nu wel hoe het zit. Meen dat de koppeling met de afstandbediening pas later op de S80 zat? En kan nu verdorie niet testen omdat ik de auto moet missen :( Weet iemand wellicht of de '99 S80 deze functie inderdaad er op heeft zitten? (stiekem hopende op een bevestigend antwoord)
Richard
7th Gear member
Contacteer:

Zo wat een verhaal zeg. Maar ik vind wel dat het autobedrijf en en volvo dealer het heel netjes oplossen. hulde!
Voor wat betreft je vraag kan ik je mbt de s80 niet verder helpen. Ik weet dat op de v70 en xc70 uit 2002 deze koppeling er wel was.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Marc O.
5th Gear member

lieuwke schreef: Maar nu heb ik wel een andere vraag. Ik had in een PM met M@rcel gevraagd of de VolCANext eventueel ook bij de memoryseats en spiegel van de '99 S80 een koppeling met de afstandbediening kan maken. Hij dacht dat die functie reeds aanwezig is. Ik twijfel nu wel hoe het zit. Meen dat de koppeling met de afstandbediening pas later op de S80 zat? En kan nu verdorie niet testen omdat ik de auto moet missen :( Weet iemand wellicht of de '99 S80 deze functie inderdaad er op heeft zitten? (stiekem hopende op een bevestigend antwoord)
Ik heb een T6 van '98. Mijn bestuurdersstoel heeft geheugen dat inderdaad "gekoppeld" is aan de afstandsbediening. Met andere woorden, als ik de auto open maak met mijn a.b. dan verschuift die stoel naar "mijn" positie (overigens pas als je de deur ook daadwerkelijk opent), als vrouwlief de auto met háár a.b. opent dan verschuift de stoel naar haar positie.

De spiegels moet ik overigens handmatig verstellen. Als het mogelijk is om die (evt. na softwarematige ingreep) ook te koppelen aan de gebruikte a.b. dan zou dat een leuk extraatje zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)

V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Volgens de Gebruikershandleiding van mijn S80, kenteken '99 maar MY00, is de koppeling zoals Marc O. beschrijft tussen afstandsbediening en stoelen met geheugenfunctie inderdaad aanwezig.

Maar over een koppeling van de buitenspiegels met de stoelen wordt met geen woord gerept !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
lieuwke
1st Gear member

Richard schreef:......Maar ik vind wel dat het autobedrijf en en volvo dealer het heel netjes oplossen. hulde!
Ben ik helemaal met je eens. Echter zien is geloven en ik wil de auto eerst eens lekker wat kilometers laten maken zonder zorgen. Lekker ritje naar duitsland en ook eens kijken hoe hij zich op een langer stuk autobahn gedraagt etc. Als hierna alles in orde is zal ik zeker de naam van het autobedrijf noemen en hun de bijhorende veer in de **** steken.
Marc O. schreef:Ik heb een T6 van '98. Mijn bestuurdersstoel heeft geheugen dat inderdaad "gekoppeld" is aan de afstandsbediening. Met andere woorden, als ik de auto open maak met mijn a.b. dan verschuift die stoel naar "mijn" positie (overigens pas als je de deur ook daadwerkelijk opent), als vrouwlief de auto met háár a.b. opent dan verschuift de stoel naar haar positie.

De spiegels moet ik overigens handmatig verstellen. Als het mogelijk is om die (evt. na softwarematige ingreep) ook te koppelen aan de gebruikte a.b. dan zou dat een leuk extraatje zijn.
Dat zou héél mooi zijn.... :P
Ga het snel uitproberen als de auto terug is :)
S80 T6 Zwart Exclusive 1999
Plaats reactie

Terug naar “S80”