s 80 steeds weer terug kerende remstoring,ook na reparatie

Gebruikersavatar
Minxz
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:08
Locatie: Groene Hart

Ik zou de gok nemen!
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ramon&Ramon weet héél veel. Ben zelf ook al een aantal keren bij hem geweest!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

waar zit hij ?
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

Ramon&Ramon, ze kunnen niets vinden aan de zekeringenkast
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik kan nog wel een aantal eventuele oorzaken opnoemen,maar op afstand is dat natuurlijk moeilijk te controleren!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik zelf heb deze zelfde storing al een paar keer meegemaakt en dat bleek in het contactslot te zitten het probleem.
Hij stuurt een relais dan niet aan,je hebt dan een storing in het klokkenpaneel en in de remmen(ABS).
Als ze goed hadden gemeten,was dit probleem er wel uitgekomen denk ik,ik zelf ben er 95% van overtuigd,dat daar de storing zit.
Succes....
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gericht een storing zoeken hebben ook de meeste dealers niet in de vingers,je bent vaak een hoop geld kwijt zonder dat de storing is opgelost.
Je kunt er uren mee zoet zijn of je hebt geluk en vindt het vrij simpel.
Met logisch,s nadenken is het vaak wel op te sporen het probleem.
Meten is weten zegt men.
Die volvo,s worden steeds meer complexer en moeilijker om aan te sleutelen,dat wordt wel is vergeten of onderschat,sommigen denken dat het net zo simpel is als een bromfiets. :)
Alhoewel die ook steeds ingewikkelder worden!
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

laat maar eens wat horen a.u.b heb zlef kennis genoeg dus kan veel zelf doen.
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

ok, moet het contactslot dan vervangen worden ??
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

willemj1 schreef:ok, moet het contactslot dan vervangen worden ??
Dat weet ik niet hiervandaan,je zult eerst moeten gaan meten het een en ander..
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

wat me wel is opgevallen is als je de sleutel omdraaid om te starten ,het soms een fractie van een seconde duurd voor hij start,maar kan je daar zo aan werken of moet je als hij vervangen moet worden alles weer inlezen?
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

Ik zal nog een korte uitleg geven van wat er gebeurd, het probleem deed zich eerst alleen met starten voor ,alles klokken uit en motor loopt raar en op dashbord branden alle lampjes,min poll van de accu los en er weer op en alles is weer goed 7 dagen. de dealer zei vervang abs eenheid,2 erop gehad ,maar deze gaan onder het rijden op de code staan ,waarbij alles wegvalt. ik heb alles weer terug geplaats zo als het was ,dus de code komt om de 7 dagen trg ,waarbij alles wegvalt ,de auto rijdt zeer slecht en automaat schakeld niet, doe ik dus de acuu eraf en erop is alles weer goed.
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

Ramon&Ramon, tja dan is de storing alleen dus te meten als hij optreed ?
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

Ramon&Ramon, heb vanmorgen het contactslot uit elkaar gehad eigenlijk niets aan gevonden wel beetje slijtage .
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je moet ook niet naar het slot kijken,maar de spanning op verschillende uitgaan draden meten,er zit een apart pennetje in het slot die er voor zorgt dat er spanning op een relais komt,dat is op het oog niet te zien vrees ik.
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

ik zal hem denk ik gewoon vervangen, auto heeft 340.000 gedraaid,dus is eigenlijk ook niet zo gek lijkt me?
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

heb vanmorgen het onderdeel gemonteerd ,koste slechts 29,- nu maar hopen dat na 1,5 j eindelijk de storing is opgelost.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik hoop het ook voor je!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

ja word je toch ziek van zolang met het zlefde probleem en is gewoon met 29,- op te lossen, gelukkig was de auto niet van mij , ik heb hem over genomen op 20 april (met de storing erin ) ,maar een heel pak aan rekeningen erbij 5 verschillende garage's en totaal 620,- aan kosten gemaakt en nog niet opgelost , R&R heeft er veel verstand van!!
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Hij is niet voor niets forummer van het jaar 2010 :D
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Plaats reactie

Terug naar “S80”