Melding:Motormanagement Service vereist
- The Rubberburner
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 14:22
Net met een monteur het een en ander bekeken. Het plastic stangetje was los van het motortje geraakt. Met 2 componentenlijm het ding vastgelijmd en laten drogen. Probleem opgelost binnen 5 minuten! Aan het rijgedrag te merken functioneert alles naar behoren. Na een stuk Duitse autobahn alles nog eens gecontroleerd, en het zit uitstekend vast. Toch weer 885,- euro bespaard ten opzichte van de oplossing van de dealer. Mocht hij in de toekomst nog een losraken dan kan alsnog het een en ander vervangen worden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 11:49
- Contacteer:
Bij mij brand het lampje service vereist ook sinds een paar dagen, en is soms ook weer weg. de cruise control werkt niet.
ik heb wel het idee dat de auto minder lekker loopt, als je gas terug neemt schokt de auto, dit was eerst niet.
ik heb wel een keer gehad dat wanneer ik een keer flink door had geblazen dat er een witte rook wolk achteruit de auto kwam.
zijn er goede tools om de auto zelf uit te lezen? voor mijn vorige auto (opel vectra) had ik een OBDII tech2 usb tool, bestaat er zoiets voor de s60?
ik heb wel het idee dat de auto minder lekker loopt, als je gas terug neemt schokt de auto, dit was eerst niet.
ik heb wel een keer gehad dat wanneer ik een keer flink door had geblazen dat er een witte rook wolk achteruit de auto kwam.
zijn er goede tools om de auto zelf uit te lezen? voor mijn vorige auto (opel vectra) had ik een OBDII tech2 usb tool, bestaat er zoiets voor de s60?
@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 11:49
- Contacteer:
ik heb een 2.4benzine (170pk) 156dkm, ik heb deze auto nog net lang (3000km)AlexV70 schreef:@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
Ik denk bij jou aan de ETM (gasklephuis) maar het kan even goed een vacuumslangetje zijn die lek is.willumpie82 schreef:ik heb een 2.4benzine (170pk) 156dkm, ik heb deze auto nog net lang (3000km)AlexV70 schreef:@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 11:49
- Contacteer:
ik hoop niet dat het de ETM is 
ik heb een keer ergens gelezen dat er twee uitvoeringen waren waarvan een die veel problemen gaf, deze waren aan de kleuk van de stikker te herkennen, wit en geel dacht ik maar welke is welke?

ik heb een keer ergens gelezen dat er twee uitvoeringen waren waarvan een die veel problemen gaf, deze waren aan de kleuk van de stikker te herkennen, wit en geel dacht ik maar welke is welke?
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Geel is nieuw, wit is oud.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Je kunt ook kijken naar het ingegoten datum stempel, als dat nog rond het bouwjaar van je auto is heb je nog de orginele. Of je kijkt naar het huis zelf, als deze ongeveer dezelfde kleur/staat is als je inlaat spruitstuk is die nog niet vervangen, als hij er een stuk nieuwer is dus wel.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 11:49
- Contacteer:
ik ben vandaag even naar de volvo garage geweest,...
CEM6A01 portier ontgrendeld, links achter signaal te hoog (storingscode is niet actief)
CEM6A02 portier ontgrendeld, rechts achter signaal te hoog (storingscode is actief)
CEM6C45 No match (storingscode is niet actief)
DDM0025 spiegelmotorsignaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
CEM5B01 spiegelmotor signaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
ECM9300 koppelingspedaalsensor signaal te laag (sotringscode is atief)
PDM0025 speigelmotor signaal ontbreekt (storingscode is actief)
AUM,BCM,CCM,DIM,ETM,REM,SRS,SWM,UEM Storing niet gevonden
ik ga morgen eens kijken naar die koppelingspedaal sensor, ik neem aan dat die ervoor zorgt dan mijn cruise control niet werkt. spiegels etc werken gewoon.
CEM6A01 portier ontgrendeld, links achter signaal te hoog (storingscode is niet actief)
CEM6A02 portier ontgrendeld, rechts achter signaal te hoog (storingscode is actief)
CEM6C45 No match (storingscode is niet actief)
DDM0025 spiegelmotorsignaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
CEM5B01 spiegelmotor signaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
ECM9300 koppelingspedaalsensor signaal te laag (sotringscode is atief)
PDM0025 speigelmotor signaal ontbreekt (storingscode is actief)
AUM,BCM,CCM,DIM,ETM,REM,SRS,SWM,UEM Storing niet gevonden
ik ga morgen eens kijken naar die koppelingspedaal sensor, ik neem aan dat die ervoor zorgt dan mijn cruise control niet werkt. spiegels etc werken gewoon.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 11:49
- Contacteer:
ik heb net even gekeken naar de sensor, dit is een langwerpig wit achtige schuifregelaar. heb hem even opengemaakt en alles ziet er goed uit, de weerstand loopt ook netjes op als je hem indrukt.
ook heb ik even gekeken naar de ETM, dit is er een met een witte stikker
als ik de etm moet vervangen, werkt deze dan (noodloop oid) als je hem inbouwd of werkt het pas als deze ingeleerd is?
ook heb ik even gekeken naar de ETM, dit is er een met een witte stikker

als ik de etm moet vervangen, werkt deze dan (noodloop oid) als je hem inbouwd of werkt het pas als deze ingeleerd is?
Nieuwe ETM heeft software nodig. Zonder zal die in noodloop gaan. max. snelheid is dan ± 50 km/h.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@willumpie82
100% zeker is dat het uitvallen van de cruise control ligt aan de foutmelding van je koppelingspedaalsensor.
Soms zit er een stekkertje los, maar meestal is het gewoon vervangen. Een beetje ouderdom, en slecht contact geeft de melding op je BC.
Ik heb gewoon de sensor vervangen (kost iets van €50) en je bent van dit gezeur af.
bij problemen van je ETM heb je tevens slecht en onregelmatig lopen van de motor, en zelfs noodloop is het gevolg.
Dat heb je allemaal niet, en foutcode ECM9300 geeft inderdaad aan:
clutch pedal sensor error.........(zit tegen de koppelingspedaal aan)
100% zeker is dat het uitvallen van de cruise control ligt aan de foutmelding van je koppelingspedaalsensor.
Soms zit er een stekkertje los, maar meestal is het gewoon vervangen. Een beetje ouderdom, en slecht contact geeft de melding op je BC.
Ik heb gewoon de sensor vervangen (kost iets van €50) en je bent van dit gezeur af.
bij problemen van je ETM heb je tevens slecht en onregelmatig lopen van de motor, en zelfs noodloop is het gevolg.
Dat heb je allemaal niet, en foutcode ECM9300 geeft inderdaad aan:
clutch pedal sensor error.........(zit tegen de koppelingspedaal aan)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19