Mistlampen mogen alleen gevoerd worden met groot licht, dus als je seint met groot licht dan seinen je mistlampen mee. Als je continu grootlicht voert dan doen je mistlampen mee, tenzij je een schakelaar er paralel bij zet om je mistlampen uit te kunnen zetten.
Ga jij je mistlampen over je stadslichten voeren is het zeker weten dat je een bekeuring kan verwachten en het is apk afkeur.
Dat je 't ff weet; Mistlampen mogen alleen gevoerd worden met stadslicht en met dimlicht,
niet met groot licht! APK-afkeur zal het dus denk ik niet worden als
Vlood52 de mistlampen over de stadslichten zal voeren.
Mistlampen verstralers wat is het verschil. Zet je groot licht van de auto maar aan en wat heb je verstralers of mistlampen blijft hetzelfde of zit er wel degelijk verschil in, ik weet het niet. Dan heb je ook nog breedstralers oftewel bermlichten zie je wel veel bij nieuwere auto's die geschakeld zit met stadslicht, alhoewel mijn opel admiral uit 74 ze ook al standaard heeft. Deze verblinden niet, verstralers en mistlampen wel die schijnen meer omhoog en verder. Heb je wel is in de mist met verstralers of mistlampen aan gereden, is net of je tegen een muur rijd. Daarom begrijp ik ook niet de benaming mistlampen.
't Is toch wel degelijk een verschil. Verstralers kun je vergelijken met grootlicht (ze stralen
ver). Mistlampen zijn exact hetzelfde als breedstralers/bermlichten, enige verschil is de naam. En als je in de mist met mistlampen aan rijdt, word je echt niet verblind door een muur ofzo. zou wat zijn zeg, als je in de mist verblind wordt door de mistlampen... :roll: Waar zouden ze dan voor gemaakt zijn?