Koop advies gevraagd

Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ook bij de XC70, maar (op eentje na dan) niet bij jouw model. Veelal de schuifmof die problemen geeft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
awedzing
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 12.03.2010 - 16:08
Locatie: Edebäck, Zweden
Contacteer:

Onze XC90 heeft een sportonderstel en kwam in Zweden standaard met 19"waardoor het een veel betere "rijdersauto" is dan zonder dit onderstel. We gebruiken hem zomers binnen ons bedrijf om kanotransporten te doen en dan zijn met name de 7 zitplaatsen en het verbruik met een 3 meter hoge aanhanger van belang. Hiervoor hadden we een Discovery maar tot op heden hebben we nog geen spijt gehad.
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.

Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

Overweeg ook een Jeep Grand Cherokee; ik heb nu 150.000 km in mijn Jeep gereden zonder problemen; is wel een 3.0 diesel waar ik in nederland makkelijk 1 op 10/11 mee rij; heb er in de vakantie in de VS ook mee gereden, benzine V6, en dat liep tegen de 1 op 10; remt perfect, slijt nauwelijks remblokken/schijven, banden gaan 70.000 mee; heeft een perfect Quadra Drive permanent vierwiel aandrijfsysteem; ook een behoorlijk aantal km,s in Zwitserland mee gereden en over de passen remmen op de automaat gaat prima, mede dankzij de mogelijkheid met tikjes manueel op- en neer te schakelen; zal in praktijk een lagere km kostprijs hebben dan X3/5, ML, XC90; vooral een jonge gebruikte is erg interessant
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Dat is wel een interessante stelling, dat de jeep een lagere kostprijs zou hebben. Het andere voordeel (automaat met manuele tikjees etc.) heeft de XC90 ook, dus die valt af. Bandenslijtage heeft m.i. veel meer te maken met type band, rijgedrag, balancering & uitlijning dan auto (m.u.v. gewicht). En tot 150.000 km zal een XC90 diesel alleen goedkope beurten kennen in het reguliere onderhoud (distributieriem komt pas aan bod bij 160.000 km beurt, en onderhoud voor XC90 geschiedt om de 30.000 km).
Waaruit blijkt de lagere kostprijs van de Jeep?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
darkyduck
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 12.03.2008 - 23:25

Ik rij nu 3 jaar een xc90 T6 Exclusive, bj okt-2003.

+ Comfort, overzicht, relaxed rijden
+ Vind het nog steeds een mooie, stoere auto zonder de patserigheid van X5 bijv
+ 7 zitplaatsen al gebruik ik die nooit
+ Laadruimte: echt enorm
+ vermogen: Ik heb altijd meer dan voldoende over

- verbruik, verbruik, verbruik. Ik had me er volledig op ingesteld maar na 3 jaar ben ik het echt zat om van pomp naar pomp te kachelen
- Onderhoud. Volvo onderhoud is echt duur en kwalitatief niet super is mijn ervaring.
- automaat: Door de overbrening voelt de auto nooit 'snel'

Onderhoud:
- Linker voorruit bediening stuk. Had bij beurt aangegeven dat er een vreemd geluid was. Volvo had 'niets' gevonden. 2 weken later knapte er iets, bij carglass zeiden ze dat de stang was verbogen en dat dat onmogelijk onopgemerkt had kunnen blijven
- Achterwiellagers (140.000km)
- 4W AWD werkte niet bij aflevering. Heb ik zelf moeten ontdekken met caravan in de sneeuw. Reset computer voldeed.
- 2 zomerbanden in 4 maanden opgereden door foute uitlijning. volvo erkende de fout niet, deden nieuwe uitlijning wel 'gratis'
- 18" winterbanden zijn kostbaar
- zompig in de bochten


Al met al vind ik het nog steeds een fijne auto maar hij is op alle fronten te duur (afschrijving, verbruik en onderhoud)
Staat nu op 188.00km en verder geen grote zaken kapot gegaan.

Terugkijkend zou ik hem niet opnieuw kopen, V70LE MY2012 staat nu op mijn verlanglijstje...
Volvo XC90 T6 Exclusive - Mobility (okt-2003)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1443
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Marc Apeldoorn schreef:Het andere voordeel (automaat met manuele tikjees etc.) heeft de XC90 ook, dus die valt af.
De laatste keer dat ik met een Jeep gereden heb schakelde deze uit zichzelf een versnelling terug toen ik bergaf op cruise control reed zodat er meer op de motor geremd werd, dat heb ik mijn Volvo nog niet zien doen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

[quote]- Onderhoud. Volvo onderhoud is echt duur en kwalitatief niet super is mijn ervaring.

Dat is vaak ook een kwestie van zoeken en wat moeite doen:
Voorbeelden: distributiewissel XC90 D5 incl waterpomp en montage door dealer en originele onderdelen: 650 euro. Remschijven en blokken vóór excl montage: 180 euro. 4 nieuwe Dunlop zomerbanden 235 55 19: 400 euro. Vind ik niet duur.

Je leest veel grote verschillen over het rijgedrag. Voor sommige helt ie over en is ie zompig. Anderen vinden juist van niet (waaronder ondergetekende). Volgens mij zijn er verschillende onderstellen geleverd (USA import misschien).
darkyduck
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 12.03.2008 - 23:25

@pimsam dan ben ik benieuwd waar jij shopt want die prijzen ga je in NL volgens mij niet halen. Bij mijn dealer ben ik meer dan het dubbel kwijt wat jij benoemt.
Volvo XC90 T6 Exclusive - Mobility (okt-2003)
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

De riem en remmen via de Volvo dealer in Düren (D), net iets achter Aken. Josef Schuller is de contactpersoon en spreekt ook Engels. Opsturen is geen probleem en kost geen drol, zelfs niet voor XC90 remschijven.

Banden via Ebay (ook D).
darkyduck
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 12.03.2008 - 23:25

@pimsam thx, zal eens kijken!
Volvo XC90 T6 Exclusive - Mobility (okt-2003)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”