Waardeloze dealer? vervolg 27-05`11

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gesloten
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Service is geen afdeling maar een mentaliteit, en garantie is iets wat zelfs bij wet geregeld is.
Service kost de dealer per defenitie geld. Het is een dienst, dat stapje extra, wat je voor een klant doet.
Garantie kost een dealer of importeur per defenitie geld. Dat is dan jammer, de klant koopt een produkt en mag verwachten dat het produkt goed is.

Als iemand van de partijen dan (kennelijk) steken laat vallen, om wat voor reden dan ook, dan kun je er tegenwoordig op wachten dat je "afgeslacht" gaat worden op internet (Sorry voor de woordkeuze BS)

Het is dan ook zo jammer dat er allerlei wegen en procedures bewandeld moeten worden alvorens de gehele zaak tot volle tevredenheid (van in dit geval de klant) geregeld is.
En tot slot: ik ga niet roepen dat de firmanaam van het betrokken bedrijf op dit forum al eerder in negatieve zin voorbij is komen fietsen, er zijn er zat in den lande (en niet alleen de dealers) die soms hele forse steken laten vallen die menig forummer al veel geld en verdriet gekost hebben. Als klant moet je scherp en kritisch zijn en blijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ho, daar ga je de verkeerde kant uit, het ging hier nog steeds om een garantiegeval op een gebruikt verkochte auto, daarvoor heeft een verkopende dealer de vruchten mogen plukken, uit die opbrengst mag hij dan ook best alle voorkomende garantiekosten dragen danwel service verlenen, die plicht heeft hij door de verkoop op zich genomen.
Wat je nu suggereert is dat een dealer die helemaal niets geleverd heeft wel bereid zou moeten zijn (moreel verplicht mogelijk zelfs) om geld achter een door een andere partij verkochte auto aan zou moeten willen gooien, dat lijkt mij een behoorlijke misvatting, dat kun je ook onmogelijk van om het even welk commercieel bedrijf gaan verwachten.

Helemaal niemand hier kent de feitelijke case tot in detail, niemand kan dan ook een oordeel vellen over deze specifieke situatie en toch heeft iedereen er een oordeel over gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Geachte medeforummers, met een zaak gebaseerd op onderbuikgevoelens sta je in een rechtbank met grofweg een minuut of 5 zonder enig resultaat weer buiten, en dat advies is een gratis service.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41118
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

Voordat we in een oneindige en wellicht niet ter zake doende discussie terechtkomen doe ik dit topic dicht.

Samenvatting
- TS had een auto met een defect
- heeft de auto bij een andere dan de verkopende dealer gebracht
- die dealer heeft de auto niet kunnen repareren en TS werd door een medewerker wat minder netjes bejegend
- auto is naar de verkopende dealer gebracht en daar naar tevredenheid hersteld.

Mochten de betreffende dealers behoefte hebben te reageren, dan kan dat via mij.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”