Wij zijn zeer tevreden met onze V40 2.0T automaat. Op één ding na en dat is de combinatie van vering en demping. Of beter gezegd, het gebrek daaraan.
Wie heeft ervaring met bijv. producten van Koni of soortgelijke (kwaliteits)producten?
Mijn doel is niet het verlagen van de auto. De auto ziet er met 16" Ares-velgen prima uit., hij moet alleen comfortabeler worden, beter veren en niet over elke kuil in de weg "klapperen".
Ook het feit dat de auto met ruim 100 kg. op de achterbank of in de laadruimte achterover hangt stoort me.
Wie heeft tips die in de praktijk hun functie bewezen hebben, waardoor het weggedrag meer op het niveau komt dat hoort bij deze (motorisch) fantastische auto?
Verbetering weggedrag V40 2.0T automaat, 2002
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
zijn je dempers niet gewoon versleten? als je 100kg achteraan legt, is het wel normaal dat die zakt... Anders moet je nivomats steken
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hoeveel km is er mee gereden en heeft de auto veel stadsverkeer gereden? De schokbrekers zijn in deze inderdaad wel verdacht.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 21:48
De auto heeft in december 2010 de 200.000 km. overschreden.
Ik heb er dan zelf 100.000 km. mee afgelegd. Vanaf het begin vond ik de vering/demping al matig.
Word het met nivomats beter qua wegligging, of bedoel je dat de auto dan niet meer doorzakt?
Ik heb er dan zelf 100.000 km. mee afgelegd. Vanaf het begin vond ik de vering/demping al matig.
Word het met nivomats beter qua wegligging, of bedoel je dat de auto dan niet meer doorzakt?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Met nivomats wordt op de achteras de rijhoogte constant gehouden, ongeacht de belading. Of ze (wanneer beide nieuw) een verbetering zijn vwb de wegligging durf ik niet te zeggen. Als je huidige schokbrekers echter versleten zijn dan is iedere modificatie/vervanging een verbetering.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- bpc
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
- Locatie: Hoogerheide
- Contacteer:
Nieuwe schokbrekers kunnen wonderen doen.
Als je in 100dkm nog geen schokbrekers heb vervangenn zullen dit na alle waarschijnlijkheid nog de eerste zijn.
Wil je een goed product, gele koni's eronder.
Als je in 100dkm nog geen schokbrekers heb vervangenn zullen dit na alle waarschijnlijkheid nog de eerste zijn.
Wil je een goed product, gele koni's eronder.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het "hangen"van de achterkant ligt aan de veren. Je kan kiezen voor zwaardere veren of hulpveren als je veel met een aanhanger of belading rijdt. Nivomats is een duur alternatief imho. Als je dan gelijk de schokdempers vervangt dan weet je niet wat je meemaakt qua rijden, dat is echt een enorm verschil. Ik denk dat je met nwe veren en shocks goedkoper uitbent als met nivomats. Gele koni's minder comfort sportief , rode Koni's geven meer comfort en zijn erg goed of Bilsteins, ook erg sportief, zijn de beste alternatieven. Goedkoper en minder goed zijn de Monroe's, dacht dat het de standaard schocks zijn of Sachs, KYB.