Ik heb een mooie V50 2.0 benzine op het oog met ruim 100.000km op de teller. Het betreft een edition 2 uitvoering uit 2006, hebben jullie nog tips voor de aanschaf?
Voor een diesel rijd ik te weinig kilometers (ongeveer 15k pj), vandaar de keuze voor Benzine. Ik ben benieuwd of forum leden ervaring hebben met de benzine motors in een V50.
Tips bij aanschaf? Tweedehands V50 benzine
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoeveel rij je per jaar?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mrb:
B = +/- 600,-- p/jr
D = +/- 1.200,-- p/jr
br.st bij 10.000km:
B 1 op 10 = 1000 ltr = € 1.650,-- p/jr (praktijkverbruik B +/- 1 op 13 gem.)
D 1 op 15 = 675 ltr = € 900,-- p/jr (praktijkverbruik D +/- 1 op 18 gem.)
Bij 10.000km jr
B tl 2.250,-- p/jr
D tl 2.250,-- p/jr
Dat komt met een diesel al helemaal goed bij 10.000km jaar.
B = +/- 600,-- p/jr
D = +/- 1.200,-- p/jr
br.st bij 10.000km:
B 1 op 10 = 1000 ltr = € 1.650,-- p/jr (praktijkverbruik B +/- 1 op 13 gem.)
D 1 op 15 = 675 ltr = € 900,-- p/jr (praktijkverbruik D +/- 1 op 18 gem.)
Bij 10.000km jr
B tl 2.250,-- p/jr
D tl 2.250,-- p/jr
Dat komt met een diesel al helemaal goed bij 10.000km jaar.
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.01.2011 - 20:16
- Locatie: Nieuwegein
Houd je nog over, de kosten bij aanschaf die vaak duurder zijn bij een diesel en het roetfilter dat er bij die km-stand redelijk snel aankomt. Alhoewel dat bij 10k km natuurlijk nog twee jaar is.
Dat vind ik toch ook zaken om rekening mee te houden.
Bij mij heeft dat er voor gezorgd dat ik met zo'n 20k km p/j toch nog voor de benzine ben gegaan omdat die goedkoper is over de 4 jaar dat ik heb wil houden.
Dat vind ik toch ook zaken om rekening mee te houden.
Bij mij heeft dat er voor gezorgd dat ik met zo'n 20k km p/j toch nog voor de benzine ben gegaan omdat die goedkoper is over de 4 jaar dat ik heb wil houden.
Volvo S70 2.5TDI (1998)
Renault Clio 1.2 (2003)
Volvo V50 2.0 EditionII Plus line (2007)
Renault Clio 1.2 (2003)
Volvo V50 2.0 EditionII Plus line (2007)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.05.2011 - 20:58
- Locatie: Rotterdam
Mijn voorkeur heeft toch nog de benzine, aangezien het een tweede auto betreft, die voornamelijk voor korte ritjes gebruikt zal worden. Dus stel dat ik voor benzine ga, zijn er dan nog specifieke zaken om rekening mee te houden?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Wellicht handig om te weten voor het onderhandelen dat bij 180.000 de distributieriem vervangen dient te worden.
Auto's met bouwjaar 2005/2006 even rekening houden dat er problemen kunnen optreden met bedrading in de deuren.
Dit uit zich in het niet opengaan van de de ramen deuren aan een zijde van de auto, en de temperatuur geeft verkeerde waardes aan.
Dit laatste heeft weer gevolgen voor je climate controle die onnodig hard zal werken.
Stoelbekleding geeft wel eens problemen, scheurtjes in de bekleding komen nog wel eens voor.
Sleutels even goed testen in de auto, het slot wil wel eens defect raken en de auto start dan niet.
Verder is het een heerlijke auto.
Auto's met bouwjaar 2005/2006 even rekening houden dat er problemen kunnen optreden met bedrading in de deuren.
Dit uit zich in het niet opengaan van de de ramen deuren aan een zijde van de auto, en de temperatuur geeft verkeerde waardes aan.
Dit laatste heeft weer gevolgen voor je climate controle die onnodig hard zal werken.
Stoelbekleding geeft wel eens problemen, scheurtjes in de bekleding komen nog wel eens voor.
Sleutels even goed testen in de auto, het slot wil wel eens defect raken en de auto start dan niet.
Verder is het een heerlijke auto.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Waarom geen lekkere vijf cilinder als je toch niet zo veel kilometers maakt, die maakt wat minder toeren dus rustiger en het geluid is zoveel mooier maar heeft misschien wel iets meer dorst.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Ik zou als ik jou was in de 1.8 de 2.0 en de 2.4 is een stukje proef gaan rijden dan weet je welke je het fijnst vindt. De 2.0 is 145 pk de 2.4 is 140- 170 pk zonder turbo of 220 pk met turbo. Het aantal Newtonmeters zal ook wel ergens te vinden zijn dat weet ik ook niet zo uit mijn bol. De 1.8 is 125 pk als ik het goed heb.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.01.2011 - 20:16
- Locatie: Nieuwegein
Ik heb pas een weekje mijn 2.0 binnen, maar ik moet zeggen dat dit erg lekker rijdt. Erg soepel en ook stil genoeg om lekker 120 te rijden zonder je te ergeren aan het motorgeluid.
Meekomen in het verkeer is geen enkel probleem en ik vind de motor ook genoeg kracht hebben vanaf zo'n 1800 toeren.
Met een 2.4 heb ik geen proefrit gemaakt omdat het verbruik voor mij te hoog zou worden. Maar kan me voorstellen dat zo'n 5 cillinder wel erg lekker rijdt.
Meekomen in het verkeer is geen enkel probleem en ik vind de motor ook genoeg kracht hebben vanaf zo'n 1800 toeren.
Met een 2.4 heb ik geen proefrit gemaakt omdat het verbruik voor mij te hoog zou worden. Maar kan me voorstellen dat zo'n 5 cillinder wel erg lekker rijdt.
Volvo S70 2.5TDI (1998)
Renault Clio 1.2 (2003)
Volvo V50 2.0 EditionII Plus line (2007)
Renault Clio 1.2 (2003)
Volvo V50 2.0 EditionII Plus line (2007)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
grappig, ik zou een benzine bij die kilometers niet eens overwegen
Volvo for life
- Yngwie
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 21.01.2011 - 18:52
- Locatie: Brielle
Ik rijd nu een half jaar in een 1.8 benzine (125 pk) en zeker als de airco ingeschakeld is is de trekkracht ver te zoeken. Zeker onderin bij lage toeren (<2800 rpm).
Ik zou de 2.0 benzine (145 pk) of krachtiger nemen als ik jou was, dan heb je nog vermogen over tijdens invoegen en inhalen bijvoorbeeld. Zo'n motor doet het allemaal net met wat meer gemak.
Het verbruik is dan wel hoger, maar rijplezier heeft nu eenmaal een prijs helaas....
Ik zou de 2.0 benzine (145 pk) of krachtiger nemen als ik jou was, dan heb je nog vermogen over tijdens invoegen en inhalen bijvoorbeeld. Zo'n motor doet het allemaal net met wat meer gemak.
Het verbruik is dan wel hoger, maar rijplezier heeft nu eenmaal een prijs helaas....
S60 T4 R-Design MY 2020 Osmium Grey Polestar Optimisation
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij is de 5 cylinder in de V50 een doorontwikkelde 5 cylinder die ook in de andere volvo's ligt.
Heerlijke motor voor zo'n auto, mooi geluidje en ditto acceleratie. Ook lekker stil op de snelweg, de 2.0 zal nu wel stukken beter zijn dan vroeger, de 2.0 in mijn 97 s40 maakt een hels kabaal.
Heerlijke motor voor zo'n auto, mooi geluidje en ditto acceleratie. Ook lekker stil op de snelweg, de 2.0 zal nu wel stukken beter zijn dan vroeger, de 2.0 in mijn 97 s40 maakt een hels kabaal.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Fluppes
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 10.01.2011 - 12:47
- Locatie: Zuid Limbabwe
Wij rijden nu een paar maanden in een 1.8. Bij lagere toerentallen is de trekkracht inderdaad wat minder, maar bij normaal gebruik heb je daar geen last van.
Bijkomend voordeel: De auto nodigt door het lagere vermogen niet uit tot scheuren. Is ook beter voor de portomonee.
Bijkomend voordeel: De auto nodigt door het lagere vermogen niet uit tot scheuren. Is ook beter voor de portomonee.
XC40 Recharge Ultimate Extended Range RWD Sage Green 2024
Mazda 2 Skylease GT Soul Red 2015
V60 T3 Black Saphire 2011
V40 2.0 Sports Edition Navigator 2004 Pure Silver
V40 1.8 Europa Sport Titanium Grey Metallic 2003
V50 1.8 Barentz Blue MY2005
BMW R1150RT 2004
BMW K75 RT 1990
Mazda 2 Skylease GT Soul Red 2015
V60 T3 Black Saphire 2011
V40 2.0 Sports Edition Navigator 2004 Pure Silver
V40 1.8 Europa Sport Titanium Grey Metallic 2003
V50 1.8 Barentz Blue MY2005
BMW R1150RT 2004
BMW K75 RT 1990
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Helemaal mee eens!Fluppes schreef:Wij rijden nu een paar maanden in een 1.8. Bij lagere toerentallen is de trekkracht inderdaad wat minder, maar bij normaal gebruik heb je daar geen last van.
Bijkomend voordeel: De auto nodigt door het lagere vermogen niet uit tot scheuren. Is ook beter voor de portomonee.
Maar goed, als je dan eens een keertje wil scheuren neem je gewoon je krant van de dag ervoor mee
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- Blackraven
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
- Locatie: Friesland
Zo'n 5 cilinder rijdt zeker erg lekkerJorick schreef:Met een 2.4 heb ik geen proefrit gemaakt omdat het verbruik voor mij te hoog zou worden. Maar kan me voorstellen dat zo'n 5 cillinder wel erg lekker rijdt.

Maar inderdaad ligt hij weer net een latje hoger in de wegenbelasting en ik heb 'm nu 3 maanden en tot zover een gemiddeld verbruik van 1 op 11. (9l/100km volgens de boordcomputer) Daarbij veel stad en weinig snelweg overigens.
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.05.2011 - 20:58
- Locatie: Rotterdam
Uiteindelijk heb ik een v50 2.0 benzine edition 2 uitvoering, zwart metalic uit 2006 gekocht met 105k op de teller. Hopelijk goed voor veel plezierige en probleemloze km's.
Enige minpunt is beschadigde handgrepen aan de binnenkant (alumium). Ik overweeg deze te vervangen. Weet iemand of deze (relatief eenvoudig) zelf te monteren zijn? Ik heb al gezien dat deze te koop zijn via volvopartshop.com
Auto komt uit de lease, en staat nog op winterbanden. Ga er michelin Primacy HP onder leggen. Zoek alleen nog 16inch velgen hiervoor. Heb op het forum hier goede verhalen over gelezen.
Enige minpunt is beschadigde handgrepen aan de binnenkant (alumium). Ik overweeg deze te vervangen. Weet iemand of deze (relatief eenvoudig) zelf te monteren zijn? Ik heb al gezien dat deze te koop zijn via volvopartshop.com
Auto komt uit de lease, en staat nog op winterbanden. Ga er michelin Primacy HP onder leggen. Zoek alleen nog 16inch velgen hiervoor. Heb op het forum hier goede verhalen over gelezen.