s 80 steeds weer terug kerende remstoring,ook na reparatie

willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

Ramon&Ramon schreef:ik ga alleen uit van mijn eigen bevindingen,niet die van een ander,heb ik nare ervaringen mee namelijk!
ja begrijp ik , maar ik moet toch zien dat ik het op 1 of andere manier eruit kan krijgen .
er schakeld iets gewoon soms waardoor het hele systeem plat ligt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@willemj1, ooit gehoord van pb's?
Volvo for life
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

nee
Gast

lingsper schreef:Als constant wat aan een iemand vraagt kan het ook via PM...
Onderaan ieder berichtje kun je op de button 'pm' drukken, je kunt iemand dan een persoonlijk berichtje sturen. Ik zal het je er even een sturen, je ziet dan hoe het werkt.
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

IS er nog iemand die dit eerder heeft meegemaakt ???
Gebruikersavatar
draadloos
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
Locatie: Zundert
Contacteer:

dat is toch fijn, dat die het doet ?
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

de auto is vandaag bij de volvodealer om de automaat regeleenheid te vervangen(moet ingelezen worden) en dan maar weer zien,wat er gebeurt.
Gebruikersavatar
denkweb
4th Gear member
Berichten: 810
Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Misschien een hele rare vraag... maar heb je de accu en dynamo al eens laten testen op hun werking? Een van de eerste dingen die je overkomt bij een slechte accu of slechtladende dynamo zijn vaak vage elektrische foutmeldingen. En de test is relatief eenvoudig te verrichten. Ook ken ik wat gevallen waarbij een verkeerd model accu voor wat vreemde afwijkingen aan een voertuig zorgde.

Misschien zit ik er kilometers naast, maar niet geschoten is altijd mis, toch?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

ABS unit laten doorsolderen, of misschien heb je dat al gedaan, bij mij waren alle klachten verleden tijd.

ABS repair in Den Haag
gr peter
willemj1
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:13

uiteindelijk is er een censor van koeling automaatbak stuk. lichte lekkage en alles slaat op hol.
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

Hallo,

Zijn deze problemen allemaal al verholpen?
Volgens mij heb ik er één met hetzelfde probleem.
Slecht schakelen, soms niet achteruit willen.
Melding op dashboard:
-storing remmen stop auto Z.S.M.
-service versnellingsbak spoed
-service airbag spoed
-bij meldingen geen km's op de klok en de hele "kerstboom" brand

Als u inderdaad dezelfde problemen had wat heeft u er dan precies allemaal aan gedaan?
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Gast

De topic starter is al sinds juni niet meer op dit forum geweest...

Heb je de ABS controller al (laten) doorsolderen? Ik heb ook alle door jouw genoemde klachten gehad. Heb het een jaar of 5 geleden laten doorsolderen en sindsdien geen centje pijn meer!
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

Bedankt voor je reactie,

De ABS controller door solderen is dat iets wat ik ook zelf kan?
En zo niet wat zijn dan ongeveer de kosten hiervan?

Zo ja, is hier misschien een beschrijving van?
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Gast

Er zijn er hier op het forum die dat zelf hebben gedaan. Als je even goed zoekt in het S80 topic kom je dat wel tegen.

Het laten doen kan o.a. bij ABS repair (even Googlen) in Den Haag, die heeft het voor mij ook gedaan. Kosten waren toen ongeveer 300 euro maar dat was het wel waard. Ik had ook last van de meest vreemde storingen. Soms viel hij zelfs stil in de file.

Succes ermee!
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

Dank je voor je reactie,

Ik heb ook wel eens gelezen dat de S80 wanneer je met iets doorrijd hij ook wel meer
Meldingen gaat geven om je aandacht erop te vragen.
Maar weet natuurlijk niet of dit echt zo ik ;-)
Wel heb ik gemerkt dat de thermostaat niet meer helemaal goed werkt.
Af en toe blijft de motor te koud en als je dan stilstaat word hij wel netjes warm
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Het is eventueel ook wel zelf door te solderen. Ik heb dat bij mijn 850 zelf gedaan. Ik durf niet te zeggen of die van een S80 veel complexer is. Meeste werk zat in het open maken van deksel van de controller

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

De controller zit toch aan de onderkant van de pomp?
Kan ik dit demonteren zónder dat ik de pomp e.d. moet demonteren?
Ik ben wel vrij handig maar wil geen verkeerde dingen doen ;-)
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik weet het enkel bij S70/850 en V70 classic, daar is het 4 boutjes loshalen en 2 stekkers.
Boutjes zijn E5 of E4 uit mijn hoofd en het zit idd op de pomp vast.
Het is bij een S70 wat priegelen, maar wel te doen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

Ik heb net even een filmpje gezien op de site van zo'n iemand van volgens mij ABS repair
Dat is denk ik wel iets dat mij moet gaan lukken!
Dat ga ik dus.ook proberen ;-)

Word vervolgd ;-)
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Chris_S80
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 24.11.2011 - 21:32

Toch apart dat een zo'n kastje zoveel verschillende storingen kan geven in de auto
Volvo V70 2.0 1997 SH-HN-16
Volvo S80 2.4 1999 XX-HR-97
Volvo V70 2.5 1999 ZH-RN-41
Volvo S80 2.4 1999 13-DT-GN
Volvo S40 1.8 1999 ST-BZ-31
Volvo 850 2.5 1999 HN-ND-17
Volvo 440 1.7 ZR-27-SN
Volvo 440 1.7 FD-DS-24
Volvo 480
Plaats reactie

Terug naar “S80”