V70 D5 200.000km beurt á € 163,-
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het luchtfilter moet iedere 60.000 km worden vervangen, het interieurfilter iedere 20.000. Maar die laatste kun je ook even uitkloppen of er met de stofzuiger even overheen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Gerardf
- 6th Gear member
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
- Locatie: Gooi
Ik heb 2 maanden geleden bij de Volvo dealer alleen de roetmeting en de afmeld kosten hoeven te betalen. APK was gratis vanwege het Volvo Card systeem. De dealer kan dus ook zij voordelen hebben.Laatste APK-keuring van mijn V70 D5 door de Volvo dealer uit laten voeren..... ruim € 150,-. Keuring, roet-meting en afmelden
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Dat mag ik hopen, anders vervalt een groot deel van hun bestaansrecht. Een luxe leenauto is ook een voordeel. Ikzelf ga echter niet naar de dealer (behalve voor onderdelen), en neem genoegen met een oud golfje als leenauto... Scheelt wel in de portemonnee.Gerardf schreef:Ik heb 2 maanden geleden bij de Volvo dealer alleen de roetmeting en de afmeld kosten hoeven te betalen. APK was gratis vanwege het Volvo Card systeem. De dealer kan dus ook zij voordelen hebben.Laatste APK-keuring van mijn V70 D5 door de Volvo dealer uit laten voeren..... ruim € 150,-. Keuring, roet-meting en afmelden
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Bij mijn dealer is het dus geen leen auto maar domweg een huurauto, ook dat voordeel de prullenbak in dus...Dat mag ik hopen, anders vervalt een groot deel van hun bestaansrecht. Een luxe leenauto is ook een voordeel. Ikzelf ga echter niet naar de dealer (behalve voor onderdelen), en neem genoegen met een oud golfje als leenauto... Scheelt wel in de portemonnee.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Inderdaad, gewoon even uitkloppen. Vervangen is geldklopperij.Oceanracer schreef:Het luchtfilter moet iedere 60.000 km worden vervangen, het interieurfilter iedere 20.000. Maar die laatste kun je ook even uitkloppen of er met de stofzuiger even overheen.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In Belgie ook geen leen auto bij de dealer, goedkoopste huurauto is gamma C30 aan 20euries per dag
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De dealers leveren hier wel een nieuw deel, Verotronics repareert het gebruikte deel, dat is mijns inziens toch een behoorlijk verschil, daarbij mag een prijs ook wel verschillen.Erik! schreef:Waarom zou ik naar een Volvo-dealer gaan?
Het bekende DIM-probleem. Jacobs wil er zonder nadenken of moeite doen een nieuwe DIM erin knallen á € 1.200,-, via Rutten idem dito. Via Verotronics in Eindhoven wordt het gemaakt voor € 174,-. Een verschil van bijna € meer dan € 1.000.
Waarom zijn de Volvo-dealers zo absurd in de prijsstelling, zo klant-onvriendelijk? Waarom zou ik wel naar de Volvo-dealer moeten gaan?
De dealer handelt met vervanging door nieuw ook uit productaansprakelijkheid, de reparateur garandeert in de basis helemaal niets....
Het verwachtingspatroon zal dus afhankelijk ven het betaalde bedrag (terecht) ook zonder meer heel anders zijn.
Is het trouwens zo dat je het moeten betalen van een op zich vrij normale rekening direct als klantonvriendelijk ervaart?
Waar bestond de uitgevoerde 200.000km beurt precies uit en wat had er volgens de voorschriften allemaal uitgevoerd moeten worden?
Volvo for life
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Ik ga altijd (afgezien van de condensor vervangen en teller unit te repareren) naar de Volvo dealer toe. Ik ben ooit met mijn vorige auto naar een garage c.q. beunhaas gegaan en dat doe ik echt nooit weer! Ik kreeg de auto toen een dag later terug terwijl de leenauto wel op het afgesproken tijdstip terug moest zijn (dus zat ik zonder enig vervoer) en het interieur zat onder de vetvlekken...
Wat ik belangrijk vind is dat er bij onderhoud zuinig met mijn auto wordt om gegaan en dat er duidelijk wordt gecommuniceerd over de mogelijke reparaties of wanneer ik de auto weer kan ophalen. Dat heb ik bij de Volvo garage en daar heb ik de hogere prijs graag voor over.
Wat ik belangrijk vind is dat er bij onderhoud zuinig met mijn auto wordt om gegaan en dat er duidelijk wordt gecommuniceerd over de mogelijke reparaties of wanneer ik de auto weer kan ophalen. Dat heb ik bij de Volvo garage en daar heb ik de hogere prijs graag voor over.
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Ik had wat problemen met m'n v40 er moest egr klep worden vervangen, remleidingen spoorstangen fuseekogels. Totaa zou me dat bij dealer 1300 gaan kosten bij een garage gesproken na het zien heo de remleiding van voor naar achterliep 1200 euro....
Ik ben toch naar de dealer gegaan want ik dacht.... Doen ze er 2 uur langer over dan kost het net zoveel en ik vewacht van de dealer toch meer expertise...
Mijn verwachting kwam uit, remleidingen bleken toch niet zo ver verroest en na ontroesten en wat coating... Was ik totaal 720 incl btw kwijt..
Ik durf te wedden dat de andere garage ze gewoon had vervangen!
Btw apk gratis bij de dealer en ook pech hulp, airco check en andere voordelen waar ik nooit gebruik van maak. Ik wil betrouwbaarheid... Idd hier geen leen auto
Ik ben toch naar de dealer gegaan want ik dacht.... Doen ze er 2 uur langer over dan kost het net zoveel en ik vewacht van de dealer toch meer expertise...
Mijn verwachting kwam uit, remleidingen bleken toch niet zo ver verroest en na ontroesten en wat coating... Was ik totaal 720 incl btw kwijt..
Ik durf te wedden dat de andere garage ze gewoon had vervangen!
Btw apk gratis bij de dealer en ook pech hulp, airco check en andere voordelen waar ik nooit gebruik van maak. Ik wil betrouwbaarheid... Idd hier geen leen auto
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Ik heb ook 'n beunhaas voor de vervangklusjes die ik zelf niet kan of mag (thermostaat vervangen midden in het centrum kan ik niet maken, kvs over straat
) en die kost me zwart €20 per uur. Zo was ik aan montagekosten €25 kwijt voor het vervangen van de uitlaat vanaf de kat. Voor andere klusjes (tot nu toe 2x voor iets kleins) naar de dealer.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zwart natuurlijk, dat is geen fair vergelijk naar een beroepsgroep die gewoon alle lasten moet afdragen
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Vrienden van ons waren 2300 euro incl btw kwijt met de 200.000km beurt van een 2.5T AWD uit 2006.
Zal waarschijnlijk iets meer gemankeerd hebben.
Zal waarschijnlijk iets meer gemankeerd hebben.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Zwart vs. wit, nieuw vs. vervanging, Volvo vs. ''specialist''.
We hebben alle verschillende scenario's al een keer gehad hier, en de discussie blijft maar doorgaan. Mijns inziens heeft het vooral te maken met het feit dat je bij een bepaalde zaak een goed GEVOEL hebt en dat je diegene het werk GUNT.
Kijk, voor een lease-rijder maakt het niets uit, dat wordt lekker door de zaak betaald. Dat is er ook de oorzaak van dat al die prijzen de laatste 15 jaar ook zo de pan uit gerezen zijn. Voor de privé-rijder die toch een Volvo wil kunnen genieten is het derhalve een stuk moeilijker, en die zoekt dus naar oplossingen.
Ik rijd ook een Harley, en daar zie je precies dezelfde ontwikkeling. Mij maakt het persoonlijk niets uit of de dealer nu in een pand van 500K of in een pand van 1,5M zit. Daar zit echter wel het verschil in prijs.
We hebben alle verschillende scenario's al een keer gehad hier, en de discussie blijft maar doorgaan. Mijns inziens heeft het vooral te maken met het feit dat je bij een bepaalde zaak een goed GEVOEL hebt en dat je diegene het werk GUNT.
Kijk, voor een lease-rijder maakt het niets uit, dat wordt lekker door de zaak betaald. Dat is er ook de oorzaak van dat al die prijzen de laatste 15 jaar ook zo de pan uit gerezen zijn. Voor de privé-rijder die toch een Volvo wil kunnen genieten is het derhalve een stuk moeilijker, en die zoekt dus naar oplossingen.
Ik rijd ook een Harley, en daar zie je precies dezelfde ontwikkeling. Mij maakt het persoonlijk niets uit of de dealer nu in een pand van 500K of in een pand van 1,5M zit. Daar zit echter wel het verschil in prijs.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
+1 Volvorob. Niet die Harley, maar het feit dat het pand niet altijd ter zake doet. Kwaliteit van geleverd werk, daar gaat het mij om. En ik zie hier zoveel dingen (met tips en stappenplannen) voorbij komen, dat ik in de toekomst wellicht nog meer dingen zelf durf te doen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
+1

VolvoRob schreef:Zwart vs. wit, nieuw vs. vervanging, Volvo vs. ''specialist''.
We hebben alle verschillende scenario's al een keer gehad hier, en de discussie blijft maar doorgaan. Mijns inziens heeft het vooral te maken met het feit dat je bij een bepaalde zaak een goed GEVOEL hebt en dat je diegene het werk GUNT.
Kijk, voor een lease-rijder maakt het niets uit, dat wordt lekker door de zaak betaald. Dat is er ook de oorzaak van dat al die prijzen de laatste 15 jaar ook zo de pan uit gerezen zijn. Voor de privé-rijder die toch een Volvo wil kunnen genieten is het derhalve een stuk moeilijker, en die zoekt dus naar oplossingen.
Ik rijd ook een Harley, en daar zie je precies dezelfde ontwikkeling. Mij maakt het persoonlijk niets uit of de dealer nu in een pand van 500K of in een pand van 1,5M zit. Daar zit echter wel het verschil in prijs.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Denk dat ook de ruitensproeier is bijgevuld. (met champagne, een Cristal Rosé van Louis Roederer).Paul schreef:Vrienden van ons waren 2300 euro incl btw kwijt met de 200.000km beurt van een 2.5T AWD uit 2006.
Zal waarschijnlijk iets meer gemankeerd hebben.
Zonder gekheid: je hebt goede dealers, en toch ook wel goede alternatieven. Gemiddeld biedt een dealer meer zekerheid en meer modelkennis voor gemiddeld een hogere prijs. Maar er zijn ook wel alternatieven die goed zijn, en goedkoper. Het prijsverschil zit natuurlijk voor een groot deel in het loon. Dat verschil (tenzij de ander het zwart doet, en/of voor een vriendenprijs) zal niet snel meer zijn dan 20% a 30%. En wellicht iets op de onderdelen (uitgaande van dezelfde onderdelen!). Als ik sommige prijsverschillen zie, worden appels met peren vergeleken. Gelukkig is eenieder vrij te kiezen. Zelf ga ik al mijn hele leven met alle auto's die ik had en heb naar dezelfde garage: betrouwbaar, kennis van zaken, niet te duur, dichtbij. Ooit een uitstapje naar een dealer gemaakt (niet Volvo), maar dat beviel niet. Ik neem voor lief dat ze iets minder modelkennis hebben. Maar als ik dichtbij een goede en betrouwbare dealer had gewoond, was ik net zo lief daar heen gegaan.
V70 - 140pk - 2003
- mvho123
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 28.07.2011 - 18:05
Over 2 weken word bij de Volvo dealer een standkachel in mijn V70 van 2006, ingebouwd.
Bij de Webasto dealers kwam ik op rond de 1600 euro uit, origineel alles bij de Volvo dealer 1530 euro en vervangend vervoer voor 1 dag gratis.....
Bij de Webasto dealers kwam ik op rond de 1600 euro uit, origineel alles bij de Volvo dealer 1530 euro en vervangend vervoer voor 1 dag gratis.....
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tja, dan is de keuze snel gemaakt!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Sommige dealers zijn erg coulant, en sommige dealers zijn helaas dieven. Ja echt, het staat er: dieven! Er zijn zoveel voorbeelden, en helaas besmetten de slechten de naam van de goeden. Daarom blijf ik bij mijn betoog dat je het iemand moet gunnen. Ik kijk een garage-houder in de ogen, en dan weet ik voldoende. Ben ook al eens weg gelopen, omdat ik het gel*l niet wilde aanhoren.
Moraal van het verhaal: de keuze ligt bij jezelf.
Moraal van het verhaal: de keuze ligt bij jezelf.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955