Deinende v70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21.02.2010 - 16:03
Onlangs reed ik in een v70 van een vriend. Met 4 personen aan boord vond ik de auto (op gas)erg deinen en in een lange bocht dreigde de auto naar buiten te driften. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? M.v.g. Henk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Oplossing is simpel: NIEUWE SCHOKBREKERS (en rap)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ja, sluit ik mij bij aan. Al eens gehad in het verlden mete en auto. Zelfde probleem. Check ook je bandenspanning trouwens.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Speling op de draagarmen misschien? Maar in eerste instantie zal het de schokbrekers ontbreken aan het kunnen uitvoeren van hun taak :roll: Ik sluit me dus aan bij de voorgangers.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb ook het gevoel dat bij mijn auto hier na gekeken moet worden.
Op een bepaalde plek van de A28 deint de auto na in dit geval heeft de auto 108.000 gelopen, mss toch maar eens even naar laten kijken door de techneuten.
Op een bepaalde plek van de A28 deint de auto na in dit geval heeft de auto 108.000 gelopen, mss toch maar eens even naar laten kijken door de techneuten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Als je dat maar op 1 plek op de snelweg onderkent kan het ook de combi van de eigenfrequentie van de (gehele) auto, de lengte van de golf in de weg en je snelheid zijn. Ik neem tenminste aan dat je altijd met min of meer dezelfde snelheid over de A28 toert?
Schokbrekers kan je zo op de testbank laten testen, meestal gratis....(de schokbrekers vervangen daarentegen
).
Marc
Schokbrekers kan je zo op de testbank laten testen, meestal gratis....(de schokbrekers vervangen daarentegen

Marc
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De schokbrekers zijn ervoor om dat op te vangen. Als ze goed zijn dempen ze alle frequenties of dat nu een gegolfd wegdek, eigen frequenties, snelheid etc. zijn. Na ruim een ton is het waarschijnlijk dat ze op zijn.MN-NL schreef:Als je dat maar op 1 plek op de snelweg onderkent kan het ook de combi van de eigenfrequentie van de (gehele) auto, de lengte van de golf in de weg en je snelheid zijn. Ik neem tenminste aan dat je altijd met min of meer dezelfde snelheid over de A28 toert?
Schokbrekers kan je zo op de testbank laten testen, meestal gratis....(de schokbrekers vervangen daarentegen).
Marc
Het slijten gaat zo geleidelijk dat het niet opvalt, je past je rijstijl er vanzelf op aan. Pas met nwe exemplaren eronder merk je pas hoe beroerd hij eigenlijk reed.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik hoor vaak van mensen die in een Sport Editie hebben gereden dat ze de velgkeus aan zouden passen naar 16" vanwege het harde veer karakter op 17".
Ik begrijp dat nooit omdat de onze helemaal niet strak is, eerder comfortabel zal de jongens en meisje van de dealer eens even bellen.
Auto staat nog in de garantie
Edit maakt niveau-mat ook nog verschil we hebben namelijk diedit als extra.
Ik begrijp dat nooit omdat de onze helemaal niet strak is, eerder comfortabel zal de jongens en meisje van de dealer eens even bellen.
Auto staat nog in de garantie

Edit maakt niveau-mat ook nog verschil we hebben namelijk diedit als extra.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Ik rij met FourC en 145 tkm op de klok. Gewoon strak hoor, niks slijtage. En een duidelijk verschil tussen de sport- en de komfort stand.
Het verschil tussen nieuwe en oude schokdempers is mij welbekend, ik rij ook voldoende verschillende auto's om het verschil te bemerken
.
Blijft over dat ik weinig ervaring met versleten al dan niet nivomat heb....
Maar met 100 tkm zouden schokdempers onder een auto a la V70 nog niet versleten mogen zijn (vind ik).
Marc
Het verschil tussen nieuwe en oude schokdempers is mij welbekend, ik rij ook voldoende verschillende auto's om het verschil te bemerken

Blijft over dat ik weinig ervaring met versleten al dan niet nivomat heb....
Maar met 100 tkm zouden schokdempers onder een auto a la V70 nog niet versleten mogen zijn (vind ik).
Marc
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De mijne heeft 180k en deint op sommige plekken van de A28 ook na. Dat ligt aan het asfaltlaagje aldaar, niet aan de auto.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
100dkm is een gemiddelde voor schokbrekers. Met al die drempels van tegenwoordig krijgen ze vreselijk veel te verwerken. Dat ze meestal veel te laat worden vervangen is weer een ander verhaal. Bij de apk is het toch vaak een ondergeschoven kindje. Even kijken of ze niet lekken en goedgekeurd worden ze.Maar met 100 tkm zouden schokdempers onder een auto a la V70 nog niet versleten mogen zijn (vind ik).
Ik woon praktisch aan de A28 en zowel mijn 1800ES als 480 deinen daar absoluut nergens na.De mijne heeft 180k en deint op sommige plekken van de A28 ook na. Dat ligt aan het asfaltlaagje aldaar, niet aan de auto.
_________________
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het ligt er wellicht aan hoe de vorige berijder ermee om is gegaan, onze trekhaak is iig goed gebruikt.
Als daar een caravan achter heeft gezeten dan krijgt een auto meer voor zijn kiezen dan zonder.
Als daar een caravan achter heeft gezeten dan krijgt een auto meer voor zijn kiezen dan zonder.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@Iroll:
Hmmm, of je nu in Zeist woont bij de A28, of in Groningen aan de A28, zit "maar" 200 km tussen. Kan een totaal ander wegdek zijn.
Maar goed, een (na)deinende auto is meestal te wijten aan slecht functionerende schokdempers....
Meestal kom ik nooit bij kwikfit, of dat soort zaken, maar een schokdempertest is gratis, en daar kunnen ze weinig kwaad mee doen.
Dan weet je, genoeg.
Opm: zeker met LPG (een gastank achterin) is hulpveren gewenst. Bij mijn vorige auto (V70 classic) heb ik ze achteraf ingebouwd...een wereld van verschil. De wagen hangt anders constant achterover.....of nivomats
@V70/2.4D/2003 :Ik woon praktisch aan de A28 ...
...en deint op sommige plekken van de A28 ook na...
Hmmm, of je nu in Zeist woont bij de A28, of in Groningen aan de A28, zit "maar" 200 km tussen. Kan een totaal ander wegdek zijn.
Maar goed, een (na)deinende auto is meestal te wijten aan slecht functionerende schokdempers....
Meestal kom ik nooit bij kwikfit, of dat soort zaken, maar een schokdempertest is gratis, en daar kunnen ze weinig kwaad mee doen.
Dan weet je, genoeg.
Opm: zeker met LPG (een gastank achterin) is hulpveren gewenst. Bij mijn vorige auto (V70 classic) heb ik ze achteraf ingebouwd...een wereld van verschil. De wagen hangt anders constant achterover.....of nivomats
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Neem van mij aan dat ik heel regelmatig de volle lengte v.d. A28 afleg vanwege familie in het hoge noorden.Hmmm, of je nu in Zeist woont bij de A28, of in Groningen aan de A28, zit "maar" 200 km tussen. Kan een totaal ander wegdek zijn.
Golven in het wegdek kan deinen veroorzaken, maar dat mag nooit of te nimmer tot na-deinen v.d. auto leiden. Dat is erg slecht voor de controle over je auto. Mocht je daarvan houden dan moet je op een Amerikaan overstappen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En ik heb nivomats en ik dein op de A28 (en andere wegen)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
nou ja, ik kom bijna elke dag over Hoevelaken, en daar is het een puinzooi al ruim een jaar qua weg. Mijn auto deint zeer beslist niet na daar (met nivomats)
Maar een auto hoort niet na te deinen......daar zijn de schokdempers voor om dat tegen te gaan. deint hij wel.....dan is er iets mis, in het ergste geval met de vering.
Maar een auto hoort niet na te deinen......daar zijn de schokdempers voor om dat tegen te gaan. deint hij wel.....dan is er iets mis, in het ergste geval met de vering.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19