He mannen mijn probleem met de zwarrte rook is opgelost ik heb de raad van pimsam aangenomen, en het is opgelost, bedankt hiervoor.
Ik heb het slangetje die de druk naar de EGR KLep regeld er af gehaald, en en afgesloten, bijde kanten, hij loopt weer als een treintje, en heeft totaal geen rook meer.
En toch zou ik even naar je timing laten kijken door een dieselspecialist als Pul.
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
[quote="Marel"]He mannen mijn probleem met de zwarrte rook is opgelost ik heb de raad van pimsam aangenomen, en het is opgelost, bedankt hiervoor.
Ik heb het slangetje die de druk naar de EGR KLep regeld er af gehaald, en en afgesloten, bijde kanten, hij loopt weer als een treintje, en heeft totaal geen rook meer.[/quote]
Je kunt het beste een plaatje tussen de klep en het inlaatspruitstuk plaatsen. Na de vele km's is er zoveel roet in de klep gekomen dat deze vaak niet meer helemaal afsluit. Bij mij gaf het loskoppelen 80% resultaat, een plaatje de laatste 20%. Het kos een paar euro en is een werkje van 15 minuten. Wel even een dag van te voren met kruipolie aan de gang. De bouten kunnen een beetje verroest zijn.
En als je auto goed onderhouden wordt, wordt de pomptiming elke beurt even gecontroleerd en eventueel bijgesteld. Moet je natuurlijk wel naar een dealer of iemand de deze motoren echt kent en kan uitlezen.