Is het vervangen van remvloeistof en ontluchten van het remsysteem bij een 440 met ABS prima zelf te doen of raden jullie dat af? Haynes adviseert het over te laten aan de garage vanwege de complexiteit van ABS maar geeft wel de handelingen weer, dus kennelijk kan het wel?
Wat gebruiken ze bij de garage voor apparatuur? Is dat speciaal spul? Was sowieso nog wel van plan zo'n "ontluchtingsbleeder" te kopen, schijnt nogal handig te zijn.
We gaan de klus met 2 man doen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
ABS remmen ontluchten
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Volgens mij is dat helemaal niet te moeilijk om zelf te doen.
Maandje geleden hebben wij de 440 van mijn broer groot onderhoud gegeven, waarbij het ook nodig wat te ontluchten. Hij heeft ABS op zijn 440, en ontluchten bij het ontluchtingsnippel was goed te doen. Na even pompen met het rempedaal hadden we ook gelijk weer remdruk, rondje rond de garage gedaan, noodstop gemaakt en alles doet het nog steeds prima.
Ik zou het gewoon lekker Haynes volgen en het zelf doen.
Maandje geleden hebben wij de 440 van mijn broer groot onderhoud gegeven, waarbij het ook nodig wat te ontluchten. Hij heeft ABS op zijn 440, en ontluchten bij het ontluchtingsnippel was goed te doen. Na even pompen met het rempedaal hadden we ook gelijk weer remdruk, rondje rond de garage gedaan, noodstop gemaakt en alles doet het nog steeds prima.
Ik zou het gewoon lekker Haynes volgen en het zelf doen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je verstandig bent dan vervang je gelijk alle remvloeistof en dan is zo'n Eezibleed een stuk handiger en sneller. Bovendien heb je dan geen helper nodig. Soms blijkt een abs lastig met pompen te ontluchten terwijl je daar met de E. geen last van hebt. Het kan ook gebeuren dat de hoofdremcilinder gaat lekken door te ontluchten met het rempedaal, ook dat voorkom je met de E. Om alle rv te vervangen heb je 1 liter DOT4 nodig.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Yep, niet helemaal dezelfde dacht ik, maar de werking was wel hetzelfde.Heb jullie nog zo'n set als de Easy/Eezi-Bleed daarvoor gebruikt?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Toch nog even voor de zekerheid, aangezien het volgens mij niet in de Eezi-Bleed gebruiksaanwijzing staat...
Klopt het dat ik dus het rempedaal in zijn geheel niet hoef te gebruiken als ik de Eezi-Bleed gebruik?
En wat betreft het ABS gebeuren, in Haynes hebben ze het over op contact zetten voor max. 10 seconden en rempedaal ingedrukt houden wanneer je links- en rechtsachter ontlucht? (dan zou het ontluchten plaatsvinden door de hoge druk van het ABS systeem zelf??)
Klopt het dat ik dus het rempedaal in zijn geheel niet hoef te gebruiken als ik de Eezi-Bleed gebruik?
En wat betreft het ABS gebeuren, in Haynes hebben ze het over op contact zetten voor max. 10 seconden en rempedaal ingedrukt houden wanneer je links- en rechtsachter ontlucht? (dan zou het ontluchten plaatsvinden door de hoge druk van het ABS systeem zelf??)
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Toch nog even voor de zekerheid, aangezien het volgens mij niet in de Eezi-Bleed gebruiksaanwijzing staat...
Klopt het dat ik dus het rempedaal in zijn geheel niet hoef te gebruiken als ik de Eezi-Bleed gebruik?
Het kan ook gebeuren dat de hoofdremcilinder gaat lekken door te ontluchten met het rempedaal, ook dat voorkom je met de E.
Kan je proberen als je Haynes, (op het 480europe forum steevast BOL ,Book Of Lies genoemd) vertrouwd. Zelf nooit gedaan op die manier en ook geen behoefte aan. Zie het nut er niet van in.En wat betreft het ABS gebeuren, in Haynes hebben ze het over op contact zetten voor max. 10 seconden en rempedaal ingedrukt houden wanneer je links- en rechtsachter ontlucht? (dan zou het ontluchten plaatsvinden door de hoge druk van het ABS systeem zelf??)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Vandaag remvloeistof vervangen en onlucht met de Eezi Bleed in volgorde:
LV
RV
LA
RA
Steeds gewacht tot er een stroompje remvloeistof uitkwam en dan dichtdraaien. Toen getest met rijden en moet 3x pompen steeds voordat ik remdruk heb...dus toch nog lucht? Reservoir is op peil.
LV
RV
LA
RA
Steeds gewacht tot er een stroompje remvloeistof uitkwam en dan dichtdraaien. Toen getest met rijden en moet 3x pompen steeds voordat ik remdruk heb...dus toch nog lucht? Reservoir is op peil.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Heb je niet alle remvloeistof vervangen? Als je alles vervangen hebt moet je de nippel net zolang open houden totdat er mooie heldere remvloeistof uitkomt.
Zoals ik het lees heb je niet alle lucht eruit gekregen. De luchtbel die in de remslang zat zal nu in de remklauw zitten vermoed ik.
Zoals ik het lees heb je niet alle lucht eruit gekregen. De luchtbel die in de remslang zat zal nu in de remklauw zitten vermoed ik.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Het was wel mijn bedoeling alle remvloeistof te vervangen.
Ik heb voor ik daarmee begon remleidingen achter + remslangen voor en achter vervangen, daarna heb ik zoals jij zei 1L Dot4 gebruikt, alleen had ik wel over aan het eind, ongeveer 300 tot 400ml schat ik.
Ik heb voor ik daarmee begon remleidingen achter + remslangen voor en achter vervangen, daarna heb ik zoals jij zei 1L Dot4 gebruikt, alleen had ik wel over aan het eind, ongeveer 300 tot 400ml schat ik.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Heb je van de voorremmen alle vloeistof vervangen? Maw gewacht tot er mooie heldere vloeistof door het slangetje v.d. eezibleed styroomde?
Probeer hem nogmaals te ontluchten tot het rempedaal hard is. Kan soms lastig zijn met abs, maar moet lukken. Anders even goed checken of de nwe remleidingen niet lekken op de aansluitingen.
Probeer hem nogmaals te ontluchten tot het rempedaal hard is. Kan soms lastig zijn met abs, maar moet lukken. Anders even goed checken of de nwe remleidingen niet lekken op de aansluitingen.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt