Bij mijn net aangeschafte 240 gaat het sturen linksom heel licht, hij stuurt heel gemakkelijk in. Rechtsom gaat duidelijk zwaarder.
Kan dit te maken hebben met de fuseekogel, waarover een aantekening staat op het apk rapport?
Moet de auto na vervanging van een fuseekogel ook worden uitgelijnd, want hij trekt op dit moment ook licht naar links.
of zou er een andere oorzaak zijn?
stuurprobleem
-
- 2nd Gear member
inmiddels de fuseekogels aan beide kanten vervangen. Dat is inderdaad wel goed te doen.
Dit levert echter helemaal geen verbetering op. De auto rijdt prachtig rechtuit, maar een bocht naar links is veel sneller overstuur, dan naar rechts.
Waar nu naar kijken.
Dit levert echter helemaal geen verbetering op. De auto rijdt prachtig rechtuit, maar een bocht naar links is veel sneller overstuur, dan naar rechts.
Waar nu naar kijken.
-
- 7th Gear member
Dat was in die tijd een kwaal van die Volvo,s,een ander stuurhuis is de oplossing..
Het probleem zit in het kleppenhuisje van het stuurhuis,daar is niets van los te koop,dus vervangen is de enige oplossing..
Het probleem zit in het kleppenhuisje van het stuurhuis,daar is niets van los te koop,dus vervangen is de enige oplossing..
-
- 2nd Gear member
Is it safe?
Hmm, het schijnt dat van 1 van de 2 gemonteerde stuurhuizen (ZF of Cam Gear) de li/re bekrachtiging afstelbaar is maar ik verder niet hoe of wat.
Je zou de olie in de pomp kunnen vervangen, die zit er ws. vanaf km 0 in en zit vol stof en slijpsel. Reservoir leeghalen met een spuitje en weer vullen (ATF, maakt niet uit welk type) tot de merkstreep.
Hmm, het schijnt dat van 1 van de 2 gemonteerde stuurhuizen (ZF of Cam Gear) de li/re bekrachtiging afstelbaar is maar ik verder niet hoe of wat.
Je zou de olie in de pomp kunnen vervangen, die zit er ws. vanaf km 0 in en zit vol stof en slijpsel. Reservoir leeghalen met een spuitje en weer vullen (ATF, maakt niet uit welk type) tot de merkstreep.
-
- 7th Gear member
er zijn ook twee soorten fuseekogels,met en zonder stuurbekrachtiging,wel op gelet mag ik hopen?
-
- 3rd Gear member
Wat is de functie/verschil tussen de twee soorten fuseekogels?Ramon&Ramon schreef:er zijn ook twee soorten fuseekogels,met en zonder stuurbekrachtiging,wel op gelet mag ik hopen?
Ik heb bij mijn auto namelijk ook de originele stuurkogels laten zitten toen ik de auto naar stuurbekrachtiging heb omgebouwd.
-
- 7th Gear member
daar zit verschil in,met en zonder bekrachtiging!
-
- 7th Gear member
van het merk moog is het onderdeel nummer
met sb vvbj 5292
zonder sb vvbj 5294
ik zou eerst de goeie kogels maar is monteren,want bij jou klopt dat niet!
met sb vvbj 5292
zonder sb vvbj 5294
ik zou eerst de goeie kogels maar is monteren,want bij jou klopt dat niet!
-
- 2nd Gear member
On- of bekrachtigde fusee maakt niet uit, zolang beide kanten maar hetzelfde type is.
Het oude type CAM Gear stuurhuis is afstelbaar. De procedure staat beschreven in TP30001-3, pag. 64, te downloaden van www.k-jet.org (in twee delen). Niet iets wat je even zelf doet, er komt nogal wat speciaal gereedschap bij kijken, maar het kan wel.
Het oude type CAM Gear stuurhuis is afstelbaar. De procedure staat beschreven in TP30001-3, pag. 64, te downloaden van www.k-jet.org (in twee delen). Niet iets wat je even zelf doet, er komt nogal wat speciaal gereedschap bij kijken, maar het kan wel.
-
- 7th Gear member
ze geven bij volvo niet voor niets verschillende kogels op,met of zonder SB.
Of doen ze dat voor jan kabouter!
Of doen ze dat voor jan kabouter!
-
- 4th Gear member
Welk technisch verschil zou er kunnen zijn waardoor de problemen van flap zouden kunnen ontstaan? volgens mij maakt het type kogel hier niet zo veel uit.
Hoe is de uitlijning van de auto? een ongelijk camber of caster kan gekke problemen geven
Hoe is de uitlijning van de auto? een ongelijk camber of caster kan gekke problemen geven