nootje63 schreef:Er was trouwens geen enkele storingsmelding, wat volgens de garage redelijk uniek is.
Is die garage een dealer??????
nootje63 schreef:Er was trouwens geen enkele storingsmelding, wat volgens de garage redelijk uniek is.
Kan nooit kwaad, maar ik wacht eerst woensdag af.Ramon&Ramon schreef:heeft hij misschien toch verouderde apparatuur,met Vida kun je denk meerdere zaken tegelijk uitlezen.
Ik ga die meneer niet beoordelen op zijn kunnen en apparatuur,zo is het niet,maar een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad.
Juist het ontbreken van een melding, wijst in de richting van een defecte ETM.nootje63 schreef:Er was trouwens geen enkele storingsmelding, wat volgens de garage redelijk uniek is.
Hallo. Ik heb het pendelprobleem ook, vooral met handmatig gasgeven rond de 80 km/h. Ik heb alleen ook een lekke intercooler en dacht dat het daarmee te maken kon hebben. Volgende week komt de nieuwe intercooler erin.Oceanracer schreef:Als het niet aan de ETM ligt, waarom is het probleem dan niet aanwezig bij de diesels GT?
Mee eens, mijn ETM was al raar aan het doen toen ik de auto kocht met 180.000 km, er traden kleine variaties op in het toerental bij constante snelheid. Daar is nooit een foutmelding over geweest, totdat de ETM het uiteindelijk helemaal opgaf.Oceanracer schreef:Juist het ontbreken van een melding, wijst in de richting van een defecte ETM.nootje63 schreef:Er was trouwens geen enkele storingsmelding, wat volgens de garage redelijk uniek is.
Loop anders ook eens je hele stelsel van turbo-slang-intercooler-slang-klephuis-slang eens door. Misschien heb je ook ergens last van vervuiling, een lek of valse lucht?nootje63 schreef:Helaas, software update heeft bij mij ook geen effect.
Vrijdag gaan we de remsensor (dacht ik) vervangen en kijken of dat effect heeft. Kwartiertje werk en gebruik van een 'proef' sensor.
Volgens de garage heeft deze sensor invloed op o.a. de lock-up. Het is zoeken, want zekerheden zijn er niet meer nu........
Bedoel je met kleppenhuis de valve body van de automaat? Die is bij mij inderdaad een tijdje geleden ook vervangen.Morgenstond schreef:De garage waar mijn auto vandaan komt heeft besloten tot een revisie van het kleppenhuis. Volgens het automaatrevisiebedrijf zou het 80% zeker zijn dat dit de oorzaak is van deze klachten. Volgende week gaat hij ervoor weg. Ik wacht af. Softwareupdates en spoelen hebben geen effect gesorteerd.