zwarte koplampen
-
- 6th Gear member
Jawel hoor... een vriend van me heeft zijn phase 1 omgebouwd naar phase II verlichting, zowel voor als achter. De sidemarkers niet uiteraard, maar de koplampen wel. Ook de knippers...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 5th Gear member
Pfff succes ermee dan, past nml gewoon NIET! Een Phase II knipperlicht past NIET op / in het zijscherm van Phase I en visa versa.
Ik heb zelf een Fase 1 gehad en nu een Fase 2. Ik kan daarom al zeggen dat dat niet past. Fase 2 heeft andere zijschermen, bumpers, ophanging, sidemarkers etc. etc. t.o.v de Fase 1. Zonder (bijzondere) problemen zijn uitwisselbaar; koplampen, zijknipperlichten en achterlichten.
Bumpers (en dus ook de sidemarkers) en knipperlichten zijn niet zomaar uitwisselbaar onderling. Dus tenzij je o.a. je zijschermen, bumper(balken) etc. gaat aanpassen, zijn de knipperlichten NIET onderling uitwisselbaar.
Ik heb een gigantische poos terug een groupsbuy voor dat spul gedaan (vandaar al die spullen in het rommelhok op de foto) Gelukkig heb ik de fotos nog. Je hoeft niet hooggeleerd te zijn om te kunnen zien dat er wel degelijk een verschil tussen fase 1 en fase 2 knipperlichten zit!
Fase 2:

Fase 1:

Je kunt toch zeker wel zien dat de Fase 2 knippers veel dieper doorlopen in het zijscherm?!
En dit is het orgineel van wat de topicstarter probeert te bereiken.

Heb dit bij mijn oude Volvo ook gedaan... Van antieke lampen naar wie jij nu hebt, en vervolgens naar Black Duals.

Die chromen lampen vond ik ook saai, dus bij de Volvo dealer nieuwe knipperlichten gekocht een een Black Dual huis met chrome ringen. Eerst koplamp uit elkaar;

Toen koplamp in elkaar gezet, maar nu met wat nieuwe gadgets erin;

Zie je het verschil tussen de plinkers (wat jij nu ook ervaren hebt). Maak niet de fout fase 2 lampen te kopen, dat gaat echt niet passen.

Ik heb zelf een Fase 1 gehad en nu een Fase 2. Ik kan daarom al zeggen dat dat niet past. Fase 2 heeft andere zijschermen, bumpers, ophanging, sidemarkers etc. etc. t.o.v de Fase 1. Zonder (bijzondere) problemen zijn uitwisselbaar; koplampen, zijknipperlichten en achterlichten.
Bumpers (en dus ook de sidemarkers) en knipperlichten zijn niet zomaar uitwisselbaar onderling. Dus tenzij je o.a. je zijschermen, bumper(balken) etc. gaat aanpassen, zijn de knipperlichten NIET onderling uitwisselbaar.
Ik heb een gigantische poos terug een groupsbuy voor dat spul gedaan (vandaar al die spullen in het rommelhok op de foto) Gelukkig heb ik de fotos nog. Je hoeft niet hooggeleerd te zijn om te kunnen zien dat er wel degelijk een verschil tussen fase 1 en fase 2 knipperlichten zit!
Fase 2:

Fase 1:

Je kunt toch zeker wel zien dat de Fase 2 knippers veel dieper doorlopen in het zijscherm?!
En dit is het orgineel van wat de topicstarter probeert te bereiken.

Heb dit bij mijn oude Volvo ook gedaan... Van antieke lampen naar wie jij nu hebt, en vervolgens naar Black Duals.

Die chromen lampen vond ik ook saai, dus bij de Volvo dealer nieuwe knipperlichten gekocht een een Black Dual huis met chrome ringen. Eerst koplamp uit elkaar;

Toen koplamp in elkaar gezet, maar nu met wat nieuwe gadgets erin;

Zie je het verschil tussen de plinkers (wat jij nu ook ervaren hebt). Maak niet de fout fase 2 lampen te kopen, dat gaat echt niet passen.

-
- 1st Gear member
Mooi opgelost die koplampen
Maar waarom heb je de knipperlichten in maat zwart gespoten :shock:
Heb zelf ook pas geleden gedaan op me zwarte knipperlichten
(vond dat witte streep echt niet passen bij de rest) maar wel hoog glans lak gebruikt

Maar waarom heb je de knipperlichten in maat zwart gespoten :shock:
Heb zelf ook pas geleden gedaan op me zwarte knipperlichten
(vond dat witte streep echt niet passen bij de rest) maar wel hoog glans lak gebruikt

-
- 2nd Gear member
Krismazur,
dat heb ik inderdaad ook gedaan,die zwarte rand.
Ik heb van de week donker doorzichtig plakfolie besteld,speciaal voor achterlichten en daar ga ik de bestaande witte knippers mee beplakken.
Kijken of het lukt.
Ik zal hiervan verslag doen.
Is allicht goedkoper dan nieuwe knippers kopen.
Ik hou jullie op de hoogte.
gr Marcel.
dat heb ik inderdaad ook gedaan,die zwarte rand.
Ik heb van de week donker doorzichtig plakfolie besteld,speciaal voor achterlichten en daar ga ik de bestaande witte knippers mee beplakken.
Kijken of het lukt.
Ik zal hiervan verslag doen.
Is allicht goedkoper dan nieuwe knippers kopen.
Ik hou jullie op de hoogte.
gr Marcel.
-
- 5th Gear member
Tegen wie heb je het nou?krismazur schreef:Maar waarom heb je de knipperlichten in maat zwart gespoten :shock:
-
- 2nd Gear member
Vandaag kreeg ik van de bode m'n folie binnen en ben gelijk aan de slag gegaan.
De knippers even uit de auto geschroefd en binnen op m'n gemak het folie aangebracht.
Heel simpel werk en een heel mooi resultaat.
Dit scheelde me een hoop € .
Omdat ik wat folie over had,heb ik ook maar even de knippers van mijn werkbus aangepakt.Ook dit is een heel ander gezicht.
Ik ben in iedergeval super tevreden met het resultaat!

De knippers even uit de auto geschroefd en binnen op m'n gemak het folie aangebracht.
Heel simpel werk en een heel mooi resultaat.
Dit scheelde me een hoop € .
Omdat ik wat folie over had,heb ik ook maar even de knippers van mijn werkbus aangepakt.Ook dit is een heel ander gezicht.
Ik ben in iedergeval super tevreden met het resultaat!

-
- 2nd Gear member
Gezien mijn koplampen vol zaten met steenslagpitjes,heb ik besloten om de glazen te vervangen.
De koplampen eruit halen was geen probleem en kon zonder de bumper te verwijderen.
De koplampen mee naar binnen genomen en de klipjes losgehaalt.
Helaas zaten er bij de nieuwe koplampen geen rubbers om het geheel af te dichten.
Geen punt,het rubber losgehaalt van de oude,in de unit gelegt,een rupsje kit er op gespoten en de nieuwe glazen weer er op gezet.
Wat een verschil!
Weer een mooi strak smoeltje heeft Volvie gekregen.

en hier de nieuwe koplampglazen...........

links de oude en rechts de nieuwe.............

Een zeer geslaagde actie in mijn ogen.
groetjes Marcel.
De koplampen eruit halen was geen probleem en kon zonder de bumper te verwijderen.
De koplampen mee naar binnen genomen en de klipjes losgehaalt.
Helaas zaten er bij de nieuwe koplampen geen rubbers om het geheel af te dichten.
Geen punt,het rubber losgehaalt van de oude,in de unit gelegt,een rupsje kit er op gespoten en de nieuwe glazen weer er op gezet.
Wat een verschil!
Weer een mooi strak smoeltje heeft Volvie gekregen.

en hier de nieuwe koplampglazen...........

links de oude en rechts de nieuwe.............

Een zeer geslaagde actie in mijn ogen.
groetjes Marcel.
-
- 5th Gear member
Nu moet je echt andere knipperlichten plaatsen! Dit smoelt niet.
http://www.japtuning.nl/a-15462586/chro ... -py21w-21w
http://www.japtuning.nl/a-15462586/chro ... -py21w-21w
-
- 2nd Gear member
Bart,
er staat per stuk;
Is dat nu het bolletje of zo'n blister?
er staat per stuk;
Is dat nu het bolletje of zo'n blister?
-
- 5th Gear member
Zal een foto maken dan zie je wat ik bedoel