van 1.8 naar 2.0?

Alles over de 440 / 460
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Allen,

Ik heb het gekke idee gekregen om van een 1.8 naar 2.0 te gaan voor m'n 460. Kan iemand vertellen of dit mogelijk is? Heb een "kaal" blok gevonden en de vraag wat er allemaal bij komt kijken....
Dus, wie kan me er wat over vertellen?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

alleen het blok? Er is veel meer anders helaas; kabelboom, uitlaat, volgens mij ook de assen, computers, remmen, etc etc. Het is goedkoper en makkelijke om een 2.0 te kopen en de 1.8 weg te geven. Met alleen het blok ga je het niet redden. Waarom zou je het ook willen, is het verschil zo ontzettend groot? Ik vind de B18u een fijnere motor dan de 2.0, die willen nog wel eens oliezuipen. Snap ik ook wel, je wilt wat afwisseling als motor, benzine zuipen doen ze sowieso.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Aha dus het is niet alleen bij een 1.7 turbo maar ook bij een 2.0? Onbegonnen werk dus.... En als je een complete 1.7 turbo als donor kan kopen gaat het wel (ge)makkelijk(er)?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dan kun je beter die turbo of de 2.0 klaar maken en afscheid nemen van de hele 1.8. Vergeet niet dat ie officieel ook herkeurd moet worden ivm het toegenomen vermogen? Het aantal cc's staat op de kentekenpapieren...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ja precies. Nee die turbo die ik had gezien was een 440. En ben zeer tevreden over m'n 460. Dus laat ik het lekker bij een 1.8i...
Ook nog steeds prima hoor ;)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

VolvoMafia schreef:maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
Daar heb je weer keuringen voor.
FF langs de RDW voor een evt. aanpassing van je kenteken.
Kost een paar knaken maar dan ben je safe.

Tja verder die uitgebreide controles zijn natuurlijk een lot uit de loterij.

SK 6 met de ombouw Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1438
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Iroll schreef:Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
Misschien niet naar het motornummer, maar een 2.0 ziet er toch echt duidelijk anders uit dan een 1.8, dus als met APK de motorkap open gaat (accu moet immers gecontroleerd worden op vastzitten) zal het verschil toch echt gezien worden.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Ik heb nog een 440 2.0 GLT staan.

Deze word gesloopt en is uit 1993. Echter dit is GEEN olieboot!!

Heeft de groene peilstok.

Verder is het zo voor de RDW dat je gewoon kunt aangeven dat je een ander blok erin hebt. Kost je geloof ik 35 euro en dan word je wagen geregistreerd als een Volvo 440 1.8i, maar dan met het aantal Kw's van de 2.0.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

frank460 schreef:Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?

je weet echt niet waar je aan begint..
je kunt beter een echte turbo kopen dan dat je de hele boel ombouwt naar een turbo,dan kom je wel het een en ander tegen wat niet gaat passen enz enz.
die 440&460 volvo,s koop je tegenwoordig per kilo op marktplaats..
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Waar begin je aan man... koop een 850.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ach, ik heb nou wel eens gekke ideeën...
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

945i schreef:Waar begin je aan man... koop een 850.
Ieder zijn hobby toch?
Als ie dat nu leuk vindt hij doet het goed, waarom niet.
Heb ie wel iets apparts.
Er zijn er die ern kapitaal in zo een katterug stoppen, om hem vervolgens binnen te zetten.
Ook niet echt economisch verantwoord.
Moeten we nog ff doorgaan.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Weet jij waarom ik specifiek de 850 benoemde, V70 classic?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ga je dit nou relateren aan mijn topic over een eventuele 850?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Daarin zitten (voor mij) genoeg aanwijzingen dat dit geen goed idee is. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ach, daar is dan een forum voor zeg ik maar... Ik heb momenteel gewoon een hele mooie 460 vind ik en vind het zonde (toch wel ;)) om hem weg te doen. Vandaar dat ik naar de mogelijkheden vraag voor een andere motor... Zal het snellere rijden toch echt maar uit m'n hoofd moeten gaan zetten dan....
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Als je echt een snellere auto wil moet je gewoon iets anders kopen. Simpel. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”