Allen,
Ik heb het gekke idee gekregen om van een 1.8 naar 2.0 te gaan voor m'n 460. Kan iemand vertellen of dit mogelijk is? Heb een "kaal" blok gevonden en de vraag wat er allemaal bij komt kijken....
Dus, wie kan me er wat over vertellen?
van 1.8 naar 2.0?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
alleen het blok? Er is veel meer anders helaas; kabelboom, uitlaat, volgens mij ook de assen, computers, remmen, etc etc. Het is goedkoper en makkelijke om een 2.0 te kopen en de 1.8 weg te geven. Met alleen het blok ga je het niet redden. Waarom zou je het ook willen, is het verschil zo ontzettend groot? Ik vind de B18u een fijnere motor dan de 2.0, die willen nog wel eens oliezuipen. Snap ik ook wel, je wilt wat afwisseling als motor, benzine zuipen doen ze sowieso.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dan kun je beter die turbo of de 2.0 klaar maken en afscheid nemen van de hele 1.8. Vergeet niet dat ie officieel ook herkeurd moet worden ivm het toegenomen vermogen? Het aantal cc's staat op de kentekenpapieren...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Daar heb je weer keuringen voor.VolvoMafia schreef:maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
FF langs de RDW voor een evt. aanpassing van je kenteken.
Kost een paar knaken maar dan ben je safe.
Tja verder die uitgebreide controles zijn natuurlijk een lot uit de loterij.
SK 6 met de ombouw Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Misschien niet naar het motornummer, maar een 2.0 ziet er toch echt duidelijk anders uit dan een 1.8, dus als met APK de motorkap open gaat (accu moet immers gecontroleerd worden op vastzitten) zal het verschil toch echt gezien worden.Iroll schreef:Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Ik heb nog een 440 2.0 GLT staan.
Deze word gesloopt en is uit 1993. Echter dit is GEEN olieboot!!
Heeft de groene peilstok.
Verder is het zo voor de RDW dat je gewoon kunt aangeven dat je een ander blok erin hebt. Kost je geloof ik 35 euro en dan word je wagen geregistreerd als een Volvo 440 1.8i, maar dan met het aantal Kw's van de 2.0.
Deze word gesloopt en is uit 1993. Echter dit is GEEN olieboot!!
Heeft de groene peilstok.
Verder is het zo voor de RDW dat je gewoon kunt aangeven dat je een ander blok erin hebt. Kost je geloof ik 35 euro en dan word je wagen geregistreerd als een Volvo 440 1.8i, maar dan met het aantal Kw's van de 2.0.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
frank460 schreef:Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
je weet echt niet waar je aan begint..
je kunt beter een echte turbo kopen dan dat je de hele boel ombouwt naar een turbo,dan kom je wel het een en ander tegen wat niet gaat passen enz enz.
die 440&460 volvo,s koop je tegenwoordig per kilo op marktplaats..
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Ieder zijn hobby toch?945i schreef:Waar begin je aan man... koop een 850.
Als ie dat nu leuk vindt hij doet het goed, waarom niet.
Heb ie wel iets apparts.
Er zijn er die ern kapitaal in zo een katterug stoppen, om hem vervolgens binnen te zetten.
Ook niet echt economisch verantwoord.
Moeten we nog ff doorgaan.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ach, daar is dan een forum voor zeg ik maar... Ik heb momenteel gewoon een hele mooie 460 vind ik en vind het zonde (toch wel
) om hem weg te doen. Vandaar dat ik naar de mogelijkheden vraag voor een andere motor... Zal het snellere rijden toch echt maar uit m'n hoofd moeten gaan zetten dan....
