hoe kom ik hier achter...
we hebben boxen in de voor deuren zitten, er zit een groot rooster in het midden van het dashboard, en 2 langwerpige roosters voor in het dashboard:

In de hoedenplank ook. tenminste, in mijn auto wel.Bakboord1 schreef:Het geluk is wel dat de kabels in de portieren er al zitten.
Mij vielen de deurspeakers nogal tegen (HP) al kreeg ik daarna geen commentaar meer van mijn zoon van drie dat de radio harder moet. Uit ervaring van mijn laatste sedan weet ik dat de speakers in de hoedenplank véél meer effect geven dan de speakers in de deur.Richard schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. Door de lage en middentonen krijg je een warmer geluid dan alleen maar hoge tonen luidsprekers in de hoedenplank te bouwen. Ik zou zeggen kijk even bij volvos en zet er een set high performence speakers in. Als je het geluid dan nog niet mooi vind kun je altijd de hoedenplank optie doen maar ik denk dat je na de deurspeakers al een behoorlijk geluid hebt.
Ik heb geen ervaring met de s60 maar wel met de v70 en daar vind ik de deurspeakers perfect. Voor de hoge tonen heb je bij de v70 de D-stijl speakers. Ik zou zeggen als je nu alleen voor speakers hebt om een setje rondom op de kop te tikken. Ook de base voorspeakers zijn niet top als je achter wel lekkere speakers monteert.Bakboord1 schreef:Mij vielen de deurspeakers nogal tegen (HP) al kreeg ik daarna geen commentaar meer van mijn zoon van drie dat de radio harder moet. Uit ervaring van mijn laatste sedan weet ik dat de speakers in de hoedenplank véél meer effect geven dan de speakers in de deur.Richard schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. Door de lage en middentonen krijg je een warmer geluid dan alleen maar hoge tonen luidsprekers in de hoedenplank te bouwen. Ik zou zeggen kijk even bij volvos en zet er een set high performence speakers in. Als je het geluid dan nog niet mooi vind kun je altijd de hoedenplank optie doen maar ik denk dat je na de deurspeakers al een behoorlijk geluid hebt.
Misschien is er iemand bij je in de buurt die je het verschil kan laten horen. Het afkoppelen van de hoedenplank zal niet al te veel werk zijn. De deurpanelen erafhalen ben je toch een minuutje of tien (of minder) per kant aan kwijt.
Voor de info vind ik volvos ideaal maar ze zijn wel erg prijzig. Via ebay in duitsland of bijv. elferink in nl kun je ze goedkoper vinden vermoed ik.
meer geld in de installatie geinvesteerd dan in de auto?Laguna-S60 schreef:Ik zal nog even overleggen thuis
maar kan iemand nu vertellen hoe ik kan zien welke set wij hebben!?
want als ik eerlijk ben geloof ik niet dat dit de "standaard" speakers zijn....
en ik ben wat gewent qua geluid in auto's.... (Mark Levinson in de avensis :toothy7: )