Ik ken er persoonlijk maar eentje, dat zal die halve ronding zijn. Ik kan uit eigen ervaring melden dat deze volstaat.snowryder schreef:De oude versie een halve ronding op de veer of de nieuwe versie, een ring helemaal rond onder de veer.
Of zou je zelfs beide kunnen plaatsen als er niets aanwezig is?
OPGELOST: Klapperen = speling, maar waar.....
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
zou met veerspanners misschien ook nog wel lukken(ring doorknippen)Doeke Dobma schreef:Die halve ronding op de veer is makkelijk te plaatsen, die ring die op de veerschotel komt, daarvoor moet je hele veerpoot uit elkaar, denk ik...
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
Van die halve begrijp ik nog steeds niet waar die nou precies moet komen , tussen de veer en schotel of zoals op de foto in het topic waar Oceanracer naar verwijst, op de tweede winding dus.Oceanracer schreef:Ik ken er persoonlijk maar eentje, dat zal die halve ronding zijn. Ik kan uit eigen ervaring melden dat deze volstaat.snowryder schreef:De oude versie een halve ronding op de veer of de nieuwe versie, een ring helemaal rond onder de veer.
Of zou je zelfs beide kunnen plaatsen als er niets aanwezig is?
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gewoon doorschuiven tot hij niet meer verder wil. Als de veer weer op spanning komt door het inveren (als je hem van de krik af hebt) klemt hij vanzelf vast tegen de veerschotel aan. Echt, het is zo simpel!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik kan me haast niet voorstellen dat je die ring er op krijgt zonder veerspanners oid. De veren duwen met een zeer grote kracht op de veerschotel aan de onderkant van de veerpoot. Hoe wil je die ring er dan omheen krijgen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dit gaat zonder veerspanner dan ook niet lukken.edraket schreef:Ik kan me haast niet voorstellen dat je die ring er op krijgt zonder veerspanners oid. De veren duwen met een zeer grote kracht op de veerschotel aan de onderkant van de veerpoot. Hoe wil je die ring er dan omheen krijgen?
ik weet hoever je de veerspanners aan moet draaien voordat de veer
los komt vd veerschotel.
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als ik bovenstaande reacties lees is het auto opkrikken en slang erom schuiven. Ik vraag me af of je de veerspaners er omheen krijg als de veerpoot is ingebouwd. Lijkt me erg krap allemaal.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zal er wel te dom voor zijn, maar ik snap echt het probleem nog steeds niet hoor. Auto opkrikken, onderste veerwikkel beetje schoonmaken, isolator plaatsen, auto weer laten zakken. Hoe moeilijk kun je het nog maken?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar hoe wil je het slangetje dan om de veer krijgen? Ook als je de auto opkrikt drukt de veer nog heel sterk tegen de veerschotel onder en boven aan. Dat stopt echt niet bij 100 kg! Waarom zou je anders veerspanners nodig hebben om de veerpoot uit elkaar te halen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat slangetje is aan de binnenkant open! Dus die druk je zo om die veer heen. Gewoon omheen vouwen dus, en zo ver mogelijk tegen de veerschotel aandrukken. Door de veerdruk blijft ie vervolgens prima op zijn plek. Na verloop van tijd (door de frictie) wordt het rubber gaar en draai je hem om of vervang je hem opnieuw.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Even de onderste winding helpen met een flink stuk ijzer, gaat prima je schuift hem er dan zo onder, wel even de wielen van de grond natuurlijk.
Iemand vroeg nog om een plaatje bij deze.

Uploaded with ImageShack.us
Iemand vroeg nog om een plaatje bij deze.

Uploaded with ImageShack.us
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tsja, maar dan doet het slangetje zijn werk dus niet. Hij moet juist tussen de veer en schotol worden geplaatst!Oceanracer schreef:Dat slangetje is aan de binnenkant open! Dus die druk je zo om die veer heen. Gewoon omheen vouwen dus, en zo ver mogelijk tegen de veerschotel aandrukken. Door de veerdruk blijft ie vervolgens prima op zijn plek. Na verloop van tijd (door de frictie) wordt het rubber gaar en draai je hem om of vervang je hem opnieuw.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die van mij was niet goed meer. Ik heb zelf twee nieuwe isolatoren besteld/geplaatst en het metaalgeluid/kraken bij de drempels verdween als sneeuw voor de zon. Ze doen dus zeker hun werk wel.
Als je hem op de onderste veer drukt en vervolgens helemaal naar achteren (zeg maar van je af) drukt/draait, komt hij op den duur tegen de veerschotel aan. Er is dan geen enkele mogelijkheid dat de veer nog gaat schuren tegen de schotel aan, want daar zit het rubber dan tussen.
Wanneer de isolator niet goed wordt/is geplaatst, kan deze naar boven kruipen, maar deze kan heel eenvoudig weer op de oorspronkelijk plek worden geschoven.
Als je hem op de onderste veer drukt en vervolgens helemaal naar achteren (zeg maar van je af) drukt/draait, komt hij op den duur tegen de veerschotel aan. Er is dan geen enkele mogelijkheid dat de veer nog gaat schuren tegen de schotel aan, want daar zit het rubber dan tussen.
Wanneer de isolator niet goed wordt/is geplaatst, kan deze naar boven kruipen, maar deze kan heel eenvoudig weer op de oorspronkelijk plek worden geschoven.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
nou heb vandaag tijdens de oliewissel maar gelijk eens gekeken naar die isolatoren.Oceanracer schreef:Dat slangetje is aan de binnenkant open! Dus die druk je zo om die veer heen. Gewoon omheen vouwen dus, en zo ver mogelijk tegen de veerschotel aandrukken. Door de veerdruk blijft ie vervolgens prima op zijn plek. Na verloop van tijd (door de frictie) wordt het rubber gaar en draai je hem om of vervang je hem opnieuw.
Rechts heb ik er niks op zitten en links een stukje open slang van nog geen 5cm. Nou hoor ik links echter meer dan rechts. Zie ook foto. Isolator lijkt behoorlijk versleten. Misschien toch maar even naar de dealer voor twee nieuwe en dan maar kijken hoever of ik ze tussen de veer en de schotel kan krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gezien de huidige toestand van je "aanwezige" isolator lijkt me dat een goed idee. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
vandaag maar eventjes gedaan dus,
7 euro betaald voor twee van die zgn isolatoren.
Is aan materiaal ook werkelijk niks bijzonders.
Om ze goed geklemd te plaatsen heb ik even gebruik gemaakt van veerspanners. Daarmee is het oplichten van de onderste ring veel makkelijker en kun je de isolator er voldoende ver opschuiven.
7 euro betaald voor twee van die zgn isolatoren.
Is aan materiaal ook werkelijk niks bijzonders.
Om ze goed geklemd te plaatsen heb ik even gebruik gemaakt van veerspanners. Daarmee is het oplichten van de onderste ring veel makkelijker en kun je de isolator er voldoende ver opschuiven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die gaat daar NOOOOOOOOIT meer weg. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Op de krik gaat ook wel maar echt veilig is het niet, je zet in sommige gevallen best wat kracht en je kunt daarmee de auto van de krik af trekken. Handiger is om de auto ergens op te rijden wat hoog is en er dan onder te gaan liggen. Kan hij er ook niet zo makkelijk af vallen/rollen. Of plaats as steunen onder de auto na het opkrikken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Op zichzelf zijn deze wel gemakkelijk te vervangen, maar ze zijn meestal vastgeroest en zonder perslucht slagmoersleutel ben je soms wel eventjes bezig om ze los te krijgen.msx4ever schreef:Zijn de stabilisatorstangetjes makkelijk te vervangen als ie op de krik staat? Of moet ie daarvoor op de brug?