Mijn auto is een S40 Bi-Fuel Europa uit 2001 (phase II) om precies te zijn.
Gisteren heb ik even nieuwe lampjes gehaald bij een onderdelenhandel (carstyling oss). Helaas zijn de lampjes niet de goede kleur zoals te zien op onderstaande foto. Ik weet niet of er ook groene lampjes zijn, maar op de lampjes die er in zaten, zaten van die gekleurde (blauwe) hoesjes (2e foto).
Het resultaat:

De orginele lampjes met het hoesje:

Onder het paneel zitten twee kruiskopschroefjes, deze draai je los. Daarna zit het paneel nog wel vastgeklemd. Deze kun je gewoon lostrekken door deze van onder naar boven los te trekken. Dus de bovenkant van het paneel blijft op zijn plek en je trekt de onderkant naar je toe.

Als je het paneel dan omdraait zie je de drie lampjes zitten. Deze kun je met een brede schroevendraaier losdraaien (klein stukje draaien, nog geen kwart slag). Gebruik hier wel een brede schroevendraaier voor, want met een kleine heb je kans dat je de plastic fitting kapot draait.

De groene stekker kun je ook los halen, zodat je er wat makkelijker bij kunt. Pas wel op, want als de stekker los is gaat je stadslicht aan en kun je die niet meer uit zetten. Zal wel een volvo-veiligheids-grapje zijn.
Binnenkort (na mijn vakantie volgende week) ga ik er die blauwe hoesjes op zetten. Hopelijk dimmen deze het licht een beetje en krijg ik hiermee een kleur die wat meer aansluit op de rest van het dashboard. Ik neem aan dat dit niet de kleur is die de lampjes moeten zijn. Of die blauwe hoesjes orgineel van Volvo zijn weet ik niet, misschien heeft de vorige eigenaar deze hoesje er op gezet.
Vraag voor de zekerheid in de winkel naar groene lampjes, misschien zijn die ook wel leverbaar. Bij mij in de winkel hadden ze maar 1 soort, misschien is dit overal wel zo.