Ik heb net vier weken geleden mijn nokkenas versteller laten vervangen, die was lek. Alleen zit die bij mij op de achterste nokkenas, dus die het dichtst tegen het schutbord. Op jouw foto's zit hij op de voorste of vergis ik me? Symptomen vrijwel identiek aan wat ik op de foto's zie.
Nadeel was wel dat het onderdeel niet leverbaar was, noch bij dealer, importeur, distributiecentrum noch af fabriek... Vier weken op gewacht. Ondertussen maar het oliepeil in de gaten blijven houden en de auto alleen pakken als het echt nodig was.
Maar alles is nu weer in orde
Nadeel; Duur onderdeel (+/- 350,- Euro) distributie moest eraf, multieriem (had wat droogtescheurtjes), dus ook maar gelijk vervangen, klein beurtje, nieuwe olie (stond door de lekkage toch al vrijwel op minimum). In totaal 6 uur arbeidsloon. Al met al goed voor zo'n 850,- Eurootjes, zo vlak voor de vakantie....
En toen kwam eergisteren ook nog even de ETM...
Maar mag eigenlijk niet klagen vind ik, twee jaar geleden de eerste verschijnselen, toen opgelost met software update en op wat kleine momenten na het eigenlijk feilloos gedaan de laatste twee jaar. In totaal 161.000 km op de klok, allemaal met de eerste ETM. Zijn er toch genoeg die er veel eerder de brui aan gaven als ik het zo lees her en der. Sommigen al twee keer vervangen zelfs.
Mocht de nieuwe (revisie van Volvo zelf, 250,- Euro ex btw) er bij de dealer in de werkplaats zelf op zetten, scheelde arbeidsloon en men kon hem direct na montage inleren.
Super service.