Om de zoveel tijd (er is geen patroon) dan trekt mn 440 bijzonder traag op.
van 0 naar 50 is nog wel te doen. Maar van de 50 naar de 120 gaat soms erg traag.
Maar soms heeft de wagen ook gewoon dagen waar ie lekker vlot is. Dan hoeft ie geen moeite te doen om naar de 120 te komen. Er zit niet echt een vast patroon in o.i.d.
Wat mij de laatste tijd ook opviel is dat wanneer ik langzaam rij of de motor stationair laat draaien de motortemperatuur vlot op loopt. Op een gegeven moment slaat de fan van mn radiateur wel aan en blijft de temperatuur weer redelijk op peil. Met voldoende rijwind is er niets aan de hand. (temperatuur heeft overigens nooit in het rood gestaan)
Kan dit een voorbode van iets zijn?
* Ik heb overigens wel een klein gaatje in mn voorpijp van mn uitlaat zitten. Geen ernstig gat. Je hoort enkel een sissend geluid. Maar dit wordt binnenkort vervangen.
440 trekt langzaam op (maar niet altijd)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10.07.2011 - 20:19
- Contacteer:
Hmm, is je temperatuursensor misschien kapot? Heb ik bij mijn vorige auto ook gehad, maar dat heeft natuurlijk enkel te maken met de temperatuur 

- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Dat zal toch zeker niet?monster_beetle schreef:Hmm, is je temperatuursensor misschien kapot? Heb ik bij mijn vorige auto ook gehad, maar dat heeft natuurlijk enkel te maken met de temperatuur
Als ik gewoon op de snelweg rij (genoeg rijwind voorhanden) dan blijft ie laag. Radiateur vertoont ook geen lekken o.i.d.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Heb je ook verhoogd verbruik?
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Nee, niet bepaald. Korte stukjes zuipt ie wel. Maar dat is normaal. Lange afstanden zijn gewoon normaal.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Hallo, Ik kaap dit topic even, er is toch al een hele poos niet in gereageerd. Maar ik heb dus werkelijk waar precies hetzelfde.
Soms beduidend minder vermogen, dacht eerst dat er verschil was tussen koude/warme motor motor, maar dat is niet zo.
Motortemperatuur kan ik niet noemenswaardig hoger noemen (lager zelfs, na vervangen van de radiator)
verbruik is mijns inziens wel toegenomen. Van 1:10 naar 1:9/1:8.
Geen verschil tussen LPG en Benzine
Soms beduidend minder vermogen, dacht eerst dat er verschil was tussen koude/warme motor motor, maar dat is niet zo.
Motortemperatuur kan ik niet noemenswaardig hoger noemen (lager zelfs, na vervangen van de radiator)
verbruik is mijns inziens wel toegenomen. Van 1:10 naar 1:9/1:8.
Geen verschil tussen LPG en Benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Niemand? 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Sorry, '95 B18U op LPG (en benzine)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
afgelopen zomer, toen ik -met panne- terugkwam van vakantie.. pakweg 5000km geleden kleine beurt gehad (filters, vloeistoffen, bougies nieuw, rest nagekeken)
ik vermoed ergens een klein lekje in mn uitlaat overigens, maar niks extreems
ik vermoed ergens een klein lekje in mn uitlaat overigens, maar niks extreems
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Lastig deze symptomen. Heb je de diagnosebox al uitgelezen in socket 2? Die zit onder de kap op de linkerschokbreker toren.
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
nee nog niet.. ik rijd/reed er gewoon mee door omdat het me niet voorkwam als een groot kwaad èn omdat ik meer dacht dat het tussen mn oren zat. Toen kwam ik dit topic tegen met eigenlijk precies mijn symptomen..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Gelukt! (wat een verschrikkelijk mooi systeem is het toch.. kind kan de was doen)
ik krijg:
1 1 3 Open circuit in injector wiring
2 3 1 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich in part-load range
2 3 2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed
lambda dood?
ik krijg:
1 1 3 Open circuit in injector wiring
2 3 1 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich in part-load range
2 3 2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed
lambda dood?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
1 1 3 is bedrading van de injector niet in orde. Ik denk dat daardoor ook de lambda niet voldoende kan afregelen en daarom deze foutcodes geeft. Dat zou ook het af en toe onvoldoende vermogen verklaren. Maak de stekker van de injector schoon met contactspray, kan zijn dat die slecht contact maakt. De injector zit vooraan het inlaatspruitstuk, waar de slang van het luchtfilter op aansluit. Reset de diagnosebox en na een paar keer rijden nogmaals de foutcodes uitlezen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Gaan we doen!
Enorm bedankt voor je tijd en moeite alvast!
Enorm bedankt voor je tijd en moeite alvast!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Koelvloeistof op peil?? en goed ontlucht
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
kvs is zeker op peil en prima onlucht (ìets waarvan ik tenminste echt zeker ben
)
zojuist foutcodes gereset, dat ging prima. Echter het vinden van die stekker niet zo.
Deze foto van het internet geplukt: http://img152.imageshack.us/img152/1540 ... 211501.png
is het dan die blauwe stekker?

zojuist foutcodes gereset, dat ging prima. Echter het vinden van die stekker niet zo.
Deze foto van het internet geplukt: http://img152.imageshack.us/img152/1540 ... 211501.png
is het dan die blauwe stekker?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Die blauwe stekker is de koudstartsensor. Maar maak die ook maar gelijk los en schoon met contactspray.
Je moet de zwarte plastic bak bovenop de motor volgen totdat je bij de gaskabel uitkomt. Daar zit de stekker die ik bedoel, op het injectorhuis waar ook de gasklep zit.
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/4 ... enance.pdf
Je moet de zwarte plastic bak bovenop de motor volgen totdat je bij de gaskabel uitkomt. Daar zit de stekker die ik bedoel, op het injectorhuis waar ook de gasklep zit.
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/4 ... enance.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Ik heb sowieso iedere stekker die ik zo even kon zien schoongemaakt.. alleen die had ik nog niet gezien. Nu nog even doen nu het licht is. Ik moet dit weekend best veel rijden, dus mooie gelegenheid om hem uit te lezen na t weekend