welk mengsel??Ludo schreef:dik999 schreef: blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijnHeb je al ooit het mengsel laten controleren?.dik999 schreef:begin toch te geloven dat lpg en turbo niet kunnen
Zit flaslube bij
welk mengsel??Ludo schreef:dik999 schreef: blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijnHeb je al ooit het mengsel laten controleren?.dik999 schreef:begin toch te geloven dat lpg en turbo niet kunnen
EVV schreef:De verhouding brandstof/lucht, ook wel AFR genoemd. Als die verhouding niet klopt gaat het helemaal mis in je motor. Wat voor LPG installatie zit er in de auto?
EVV schreef:Ik zie wel in ieder geval 2 dingen wat ik een beetje eng vind, de BRC LPG drukregelaar heeft een maximum voedingscapaciteit van 150 kW en bij de injecteurs gaan ze ook uit van 30 kW per stuk. Jouw motor heeft er 147 (mits niet gechipt0. Dus is het systeem eigenlijk op het randje van z'n kunnen bij volle belasting, in nieuwstaat. Mochten de injecteurs minder gaan worden en daardoor minder inspuiten zal je motor te weinig LPG krijgen, dus arm gaan lopen. Nooit goed voor een motor, daarmee kan je inderdaad allerlei schade aan kleppen en zuigers krijgen.
Zoals EVV schrijft, een AFR meting doen.dik999 schreef:welk mengsel??Ludo schreef:dik999 schreef: blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijnHeb je al ooit het mengsel laten controleren?.dik999 schreef:begin toch te geloven dat lpg en turbo niet kunnen
Zit flaslube bij
Ludo schreef:Zoals EVV schrijft, een AFR meting doen.dik999 schreef:welk mengsel??Ludo schreef: Heb je al ooit het mengsel laten controleren?.
Zit flaslube bij
Dat zou iedere turbo-lpg rijder moeten doen.
Verder heeft EVV het al goed uitgelegd.
Om welke reden heb je eigenlijk gekozen voor een dampgassysteem?.
Kort samengevat: ze moeten eens gaan meten (en ook echt meten, niet berekenen) of je gas installatie wel genoeg gas kan leveren voor deze motor. Lukt je installatie dat niet, zal de installatie moeten worden ingesteld dat deze boven een bepaalde belasting over gaat op benzine (als dat al mogelijk is), of moet je er een andere in laten bouwen.dik999 schreef:dank voor de info. zal het meenemen naar mijn garage en hoop dat deze z'm voordeel er mee kan doen. Dit is voor mij te technisch
dikEVV schreef:Ik zie wel in ieder geval 2 dingen wat ik een beetje eng vind, de BRC LPG drukregelaar heeft een maximum voedingscapaciteit van 150 kW en bij de injecteurs gaan ze ook uit van 30 kW per stuk. Jouw motor heeft er 147 (mits niet gechipt0. Dus is het systeem eigenlijk op het randje van z'n kunnen bij volle belasting, in nieuwstaat. Mochten de injecteurs minder gaan worden en daardoor minder inspuiten zal je motor te weinig LPG krijgen, dus arm gaan lopen. Nooit goed voor een motor, daarmee kan je inderdaad allerlei schade aan kleppen en zuigers krijgen.
dik999 schreef:dochter met mijn auto richting frankrijk. Pech, blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn volgens de franse garagist . Hoeveel pech kun je met 1 volvo hebben. ( zie mijn andere topics) Waar de vorige volvo's geweldig waren is deze het op z'n zachtst gezegd zeker niet
Wachten af wat er werkelijk aan de hand is wanneer auto hier in nederland aankomt
nog even op een rijtje
-gasklep
-airco
-versnellingsbak
- kleppen en nu na anderhalf jaar weer kleppen?????
zal vast nog iets vergeten zijn
Johan s60 schreef:Heb je eigenlijk wel een klep beschermingsysteem geplaatst?
Lijkt me bij een turbo helemaal nodig.
Dit http://www.valve-protector.de/ systeem werkt met een netto overdruk van 2.5 bar
En doseert nauwkeurig, kan eventueel per cil.
Johan s60 schreef:Ik zag het te laat, ik heb mijn bericht gewijzigd. gebeurt wel vaker de laatste tijd.
Maar welk type heb je, de electronische, of zo'n druppelaar?
Die eletronische heeft het bij mij maar 2 jaar gedaan, maar deze acht ik niet geschikt voor een turbo, die druppelaar is zowieso niet geschikt voor een turbo.
En die valve protector is bijna net zo duur (afh. vd uitvoering) als de elec. flashlube.
Maar buiten dat moet je de LPG installatie goed na laten kijken
Johan s60 schreef:nee die druppelaar is echt niks, bij een non-turbo is het al behelpen, onnauwkeurige dosering, bovendien werkt deze op vacuum, en als je wat gas geeft bij een turbo dan heb je geen vacuum meer maar overdruk, en komt er niks meer de motor in.
En die electronische flash lube, die doseert wel goed alleen werkt deze ook op vacuum, en er is niet bekend hoeveel druk dat pompje kan leveren, ik denk niet voldoende bij een turbo
bij die valve protector weet je het zeker dat het de motor in komt, vooral bij een turbo
Maar hoe was het vebruik vd flash lube?
Johan s60 schreef:Oke, is wat aan de magere kant, dat zouden er op zijn minst 12 moeten zijn, je kunt het beste aanhouden;
Het aantal km's delen door het verbruik, dus in mijn situtatie betekend dat;
1000 km/ 9.3=107.5 ml, ik heb een inhoud van 600 ml dus ik haal dan 600/ 107.5 x 1000 km = 5581 km
Ik denk dat het verbruik van jou nog wel iets hoger ligt.
Dus je houdt het iig wel bij, het schijnt dus te werken, maar wat gebeurt er nu als de motor met flinke belasting draait? bij flash lube krijg je dan minder terwijl je meer nodig hebt, andersom is het ook zo als de belasting laag is dan verbruikt het teveel .
Ik zou het iid zeker nog eens over coulance hebben, omdat de reparatie nog niet zolang geleden is uitgevoerd, wellicht hebben ze de klepspeling toen al niet goed ingesteld, ik denk dat bij jou motor de klepspeling makkelijk te controleren is (aparte controle gaatjes) gezien de leeftijd.
Bij de latere motoren zijn deze helaas verdwenen.
EVV schreef:Ik zou toch echt eerst een AFR meeting laten doen, je kunt allerlei aanpassingen aan je flash lupe doen, als je motor te arm draait help geen enkele klepbescherming.