voor de zoveelste keer pech pech UPDATE januari 2012

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

Ludo schreef:
dik999 schreef: blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn
dik999 schreef:begin toch te geloven dat lpg en turbo niet kunnen
Heb je al ooit het mengsel laten controleren?.
welk mengsel??
Zit flaslube bij
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1456
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

De verhouding brandstof/lucht, ook wel AFR genoemd. Als die verhouding niet klopt gaat het helemaal mis in je motor. Wat voor LPG installatie zit er in de auto?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

BRC installatie. Auto krijgt normaal onderhoudsbeurten, dus mag ik aannemen dat alles goed afgesteld is/wordt.
EVV schreef:De verhouding brandstof/lucht, ook wel AFR genoemd. Als die verhouding niet klopt gaat het helemaal mis in je motor. Wat voor LPG installatie zit er in de auto?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1456
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ik zie wel in ieder geval 2 dingen wat ik een beetje eng vind, de BRC LPG drukregelaar heeft een maximum voedingscapaciteit van 150 kW en bij de injecteurs gaan ze ook uit van 30 kW per stuk. Jouw motor heeft er 147 (mits niet gechipt0. Dus is het systeem eigenlijk op het randje van z'n kunnen bij volle belasting, in nieuwstaat. Mochten de injecteurs minder gaan worden en daardoor minder inspuiten zal je motor te weinig LPG krijgen, dus arm gaan lopen. Nooit goed voor een motor, daarmee kan je inderdaad allerlei schade aan kleppen en zuigers krijgen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

dank voor de info. zal het meenemen naar mijn garage en hoop dat deze z'm voordeel er mee kan doen. Dit is voor mij te technisch

dik
EVV schreef:Ik zie wel in ieder geval 2 dingen wat ik een beetje eng vind, de BRC LPG drukregelaar heeft een maximum voedingscapaciteit van 150 kW en bij de injecteurs gaan ze ook uit van 30 kW per stuk. Jouw motor heeft er 147 (mits niet gechipt0. Dus is het systeem eigenlijk op het randje van z'n kunnen bij volle belasting, in nieuwstaat. Mochten de injecteurs minder gaan worden en daardoor minder inspuiten zal je motor te weinig LPG krijgen, dus arm gaan lopen. Nooit goed voor een motor, daarmee kan je inderdaad allerlei schade aan kleppen en zuigers krijgen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dik999 schreef:
Ludo schreef:
dik999 schreef: blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn
dik999 schreef:begin toch te geloven dat lpg en turbo niet kunnen
Heb je al ooit het mengsel laten controleren?.
welk mengsel??
Zit flaslube bij
Zoals EVV schrijft, een AFR meting doen.
Dat zou iedere turbo-lpg rijder moeten doen.
Verder heeft EVV het al goed uitgelegd.

Om welke reden heb je eigenlijk gekozen voor een dampgassysteem?.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

niet bewust gekozen. Offertes aangevraagd en degene in de buurt/prijs/kwaliteit gekozen met mijn lekenverstand van auto's
Ludo schreef:
dik999 schreef:
Ludo schreef: Heb je al ooit het mengsel laten controleren?.
welk mengsel??
Zit flaslube bij
Zoals EVV schrijft, een AFR meting doen.
Dat zou iedere turbo-lpg rijder moeten doen.
Verder heeft EVV het al goed uitgelegd.

Om welke reden heb je eigenlijk gekozen voor een dampgassysteem?.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1456
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

dik999 schreef:dank voor de info. zal het meenemen naar mijn garage en hoop dat deze z'm voordeel er mee kan doen. Dit is voor mij te technisch

dik
EVV schreef:Ik zie wel in ieder geval 2 dingen wat ik een beetje eng vind, de BRC LPG drukregelaar heeft een maximum voedingscapaciteit van 150 kW en bij de injecteurs gaan ze ook uit van 30 kW per stuk. Jouw motor heeft er 147 (mits niet gechipt0. Dus is het systeem eigenlijk op het randje van z'n kunnen bij volle belasting, in nieuwstaat. Mochten de injecteurs minder gaan worden en daardoor minder inspuiten zal je motor te weinig LPG krijgen, dus arm gaan lopen. Nooit goed voor een motor, daarmee kan je inderdaad allerlei schade aan kleppen en zuigers krijgen.
Kort samengevat: ze moeten eens gaan meten (en ook echt meten, niet berekenen) of je gas installatie wel genoeg gas kan leveren voor deze motor. Lukt je installatie dat niet, zal de installatie moeten worden ingesteld dat deze boven een bepaalde belasting over gaat op benzine (als dat al mogelijk is), of moet je er een andere in laten bouwen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

eerste diagnose inderdaad tenminste 1 uitlaatklep. Volgende week gaat de kop eraf om te kijken wat de totale schade gaat zijn
dik999 schreef:dochter met mijn auto richting frankrijk. Pech, blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn volgens de franse garagist . Hoeveel pech kun je met 1 volvo hebben. ( zie mijn andere topics) Waar de vorige volvo's geweldig waren is deze het op z'n zachtst gezegd zeker niet
Wachten af wat er werkelijk aan de hand is wanneer auto hier in nederland aankomt

nog even op een rijtje
-gasklep
-airco
-versnellingsbak
- kleppen en nu na anderhalf jaar weer kleppen?????

zal vast nog iets vergeten zijn
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2813
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik heb zo mijn twijfels bij flash-lube omdat het systeem niet met een overdruk werkt

Dit http://www.valve-protector.de/ systeem werkt met een netto overdruk van 2.5 bar

En doseert nauwkeurig, kan eventueel per cil.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

jazeker, flaslube.
Johan s60 schreef:Heb je eigenlijk wel een klep beschermingsysteem geplaatst?
Lijkt me bij een turbo helemaal nodig.

Dit http://www.valve-protector.de/ systeem werkt met een netto overdruk van 2.5 bar

En doseert nauwkeurig, kan eventueel per cil.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2813
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik zag het te laat, ik heb mijn bericht gewijzigd. gebeurt wel vaker de laatste tijd.

Maar welk type heb je, de electronische, of zo'n druppelaar?

Die eletronische heeft het bij mij maar 2 jaar gedaan, maar deze acht ik niet geschikt voor een turbo, die druppelaar is zowieso niet geschikt voor een turbo.

En die valve protector is bijna net zo duur (afh. vd uitvoering) als de elec. flashlube.

Maar buiten dat moet je de LPG installatie goed na laten kijken
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ik heb de druppelaar. Uit je antwoord lijkt het dat geen van beide systemen geschikt is voor turbo.
Zal de installatie zeker goed laten nakijken. Dank voor je advies
Johan s60 schreef:Ik zag het te laat, ik heb mijn bericht gewijzigd. gebeurt wel vaker de laatste tijd.

Maar welk type heb je, de electronische, of zo'n druppelaar?

Die eletronische heeft het bij mij maar 2 jaar gedaan, maar deze acht ik niet geschikt voor een turbo, die druppelaar is zowieso niet geschikt voor een turbo.

En die valve protector is bijna net zo duur (afh. vd uitvoering) als de elec. flashlube.

Maar buiten dat moet je de LPG installatie goed na laten kijken
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2813
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

nee die druppelaar is echt niks, bij een non-turbo is het al behelpen, onnauwkeurige dosering, bovendien werkt deze op vacuum, en als je wat gas geeft bij een turbo dan heb je geen vacuum meer maar overdruk, en komt er niks meer de motor in.

En die electronische flash lube, die doseert wel goed alleen werkt deze ook op vacuum, en er is niet bekend hoeveel druk dat pompje kan leveren, ik denk niet voldoende bij een turbo

bij die valve protector weet je het zeker dat het de motor in komt, vooral bij een turbo

Maar hoe was het vebruik vd flash lube?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ongveer 400 CC per 5000 kiometer.
8 druppeltjes per minuut dacht ik
Johan s60 schreef:nee die druppelaar is echt niks, bij een non-turbo is het al behelpen, onnauwkeurige dosering, bovendien werkt deze op vacuum, en als je wat gas geeft bij een turbo dan heb je geen vacuum meer maar overdruk, en komt er niks meer de motor in.

En die electronische flash lube, die doseert wel goed alleen werkt deze ook op vacuum, en er is niet bekend hoeveel druk dat pompje kan leveren, ik denk niet voldoende bij een turbo

bij die valve protector weet je het zeker dat het de motor in komt, vooral bij een turbo

Maar hoe was het vebruik vd flash lube?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2813
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Oke, is wat aan de magere kant, dat zouden er op zijn minst 12 moeten zijn, je kunt het beste aanhouden;

Het aantal km's delen door het verbruik, dus in mijn situtatie betekend dat;

1000 km/ 9.3=107.5 ml, ik heb een inhoud van 600 ml dus ik haal dan 600/ 107.5 x 1000 km = 5581 km

Ik denk dat het verbruik van jou nog wel iets hoger ligt.

Dus je houdt het iig wel bij, het schijnt dus te werken, maar wat gebeurt er nu als de motor met flinke belasting draait? bij flash lube krijg je dan minder terwijl je meer nodig hebt, andersom is het ook zo als de belasting laag is dan verbruikt het teveel .

Ik zou het iid zeker nog eens over coulance hebben, omdat de reparatie nog niet zolang geleden is uitgevoerd, wellicht hebben ze de klepspeling toen al niet goed ingesteld, ik denk dat bij jou motor de klepspeling makkelijk te controleren is (aparte controle gaatjes) gezien de leeftijd.

Bij de latere motoren zijn deze helaas verdwenen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

klepspeling is in augustus gecontroleerd en waar nodig bijgesteld. In maart de reparatie gehad. Wacht nu het echte oordeel af. 1 klep of is er meer aan de hand. Zal in ieder geval de flaslube rijker afstellen.

dik
Johan s60 schreef:Oke, is wat aan de magere kant, dat zouden er op zijn minst 12 moeten zijn, je kunt het beste aanhouden;

Het aantal km's delen door het verbruik, dus in mijn situtatie betekend dat;

1000 km/ 9.3=107.5 ml, ik heb een inhoud van 600 ml dus ik haal dan 600/ 107.5 x 1000 km = 5581 km

Ik denk dat het verbruik van jou nog wel iets hoger ligt.

Dus je houdt het iig wel bij, het schijnt dus te werken, maar wat gebeurt er nu als de motor met flinke belasting draait? bij flash lube krijg je dan minder terwijl je meer nodig hebt, andersom is het ook zo als de belasting laag is dan verbruikt het teveel .

Ik zou het iid zeker nog eens over coulance hebben, omdat de reparatie nog niet zolang geleden is uitgevoerd, wellicht hebben ze de klepspeling toen al niet goed ingesteld, ik denk dat bij jou motor de klepspeling makkelijk te controleren is (aparte controle gaatjes) gezien de leeftijd.

Bij de latere motoren zijn deze helaas verdwenen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1456
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ik zou toch echt eerst een AFR meeting laten doen, je kunt allerlei aanpassingen aan je flash lupe doen, als je motor te arm draait help geen enkele klepbescherming.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

zal ik ook meenemen bij het repareren en doorgeven aan mijn garage.

dank voor alle adviezen
EVV schreef:Ik zou toch echt eerst een AFR meeting laten doen, je kunt allerlei aanpassingen aan je flash lupe doen, als je motor te arm draait help geen enkele klepbescherming.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2813
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Vraag ook eens of dit LPG systeem niet automatisch overschakeld naar benzine, als ie te lang een te arm mengsel verh. constateert.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”