Als ik harder dan ca 125km/u rijd, en moet afremmen (geen noodstop o.i.d) krijg ik forse trillingen in het stuur en de auto zelf stuitert ook min of meer. Onder de 120 is er niets te merken. Maar gisteren bij zo'n 150km/u ging er voor mij iemand voor mij naar links om in te halen en toen ik afremde werd ik even niet vrolijk......(voor de brave broeders onder ons: ik reed op de A31). Aangezien binnenkort weer een rit naar Polen op het programma staat, toch maar de auto vanmiddag bij de garage achtergelaten. Morgen weten we meer.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Remprobleem
- Fredhead
- Geartronic member
Ik ga met de gedachte van 945i mee.
Zelf een keer een kromme schijf gehad, alleen rond de 90 km/h was dit echt merkbaar
Zelf een keer een kromme schijf gehad, alleen rond de 90 km/h was dit echt merkbaar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bardos
- 3rd Gear member
Het waren inderdaad de schijven voor. Ze hadden bij de garage geen zin in een discussie en omdat ze er nog geen half jaar onder zaten zijn ze voor garantie vervangen.
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
-
- 8th Gear member
Je kan het een beetje voorkomen door bijvoorbeeld na een lange remweg (vanaf de snelweg afrit b.v.), als je stil moet staan met die hete schijven, niet je voet op de rem te houden. je kan hem even in N zetten, of ( wat ik vaak doe), genoeg afstand houden van degene voor je, en de auto langzaam laten rollen of 5 sec stilstaan en dan 'een halve schijf' verder rollen. etc. etc.
Maar, goed dat ze dat na een half jaar nog onder garantie vervangen!
Maar, goed dat ze dat na een half jaar nog onder garantie vervangen!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 6th Gear member
Dat is wat ik ook doe: steeds een stukje laten rollen om een ander deel van de schijf tegen de blokken zetten.
Ik heb nl. gelezen (!) dat de oliepomp in de bak niet draait als de bak in N staat. Dus in N zetten leek me weer niet zo goed voor de temperatuur in de bak.
Ik heb nl. gelezen (!) dat de oliepomp in de bak niet draait als de bak in N staat. Dus in N zetten leek me weer niet zo goed voor de temperatuur in de bak.