Audioprobleemjes Volvo V40

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Okke
4th Gear member

Dat is natuurlijk zo, tenzij de vorige eigenaar aan de bekabeling heeft zitten prutsen, maar dat was je waarschijnlijk al opgevallen. Je kan natuurlijk het luidsprekertje (tweeter) even controleren (spoeltje is waarschijnlijk doorgebrand) met een universele multimeter (in weerstand/ Ohm positie)...zal dan ruim onder de 10 Ohm moeten blijven als je over de + en de - meet. Maar dat is mischien al een brug te ver ;-).
V40
Ollecram
3rd Gear member

Okke schreef:Dat is natuurlijk zo, tenzij de vorige eigenaar aan de bekabeling heeft zitten prutsen, maar dat was je waarschijnlijk al opgevallen. Je kan natuurlijk het luidsprekertje (tweeter) even controleren (spoeltje is waarschijnlijk doorgebrand) met een universele multimeter (in weerstand/ Ohm positie)...zal dan ruim onder de 10 Ohm moeten blijven als je over de + en de - meet. Maar dat is mischien al een brug te ver ;-).
Ehm... misschien wel twee bruggen te ver.... :oops:

Ik denk niet dat de vorige eigenaar heeft lopen knoeien. Alles ziet er ook gewoon goed uit. De orginele Volvo stekkers zagen er ook ongeschonden uit.

Morgen toch maar even naar een hifi-shop. Een leuke Infinity set is natuurlijk ook niet gek. En niks duurder dan een orginele Volvo set.
Okke
4th Gear member

Ok! Maar ehm...moet je er waarschijnlijk wel ander stekkertjes opzetten of de speakers meteen laten monteren. En op marktplaats betaal je natuurlijk niet de nieuwprijs...

Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe 't klinkt!
V40
Ollecram
3rd Gear member

Okke schreef:Ok! Maar ehm...moet je er waarschijnlijk wel ander stekkertjes opzetten of de speakers meteen laten monteren. En op marktplaats betaal je natuurlijk niet de nieuwprijs...

Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe 't klinkt!
Als ik wat zie, laat ik het gelijk inbouwen (mits ze wat hebben dat past).

Ik laat het weten......
Ollecram
3rd Gear member

Zo, volgende week komt er een Hertz compo-set in. Schijnt een goed merk te zijn.

Ben benieuwd....
Okke
4th Gear member

Dat is zeker niet verkeerd! Goede ervaringen mee!
V40
Ollecram
3rd Gear member

Okke schreef:Dat is zeker niet verkeerd! Goede ervaringen mee!
Een beetje late reactie... Heb het Hertz-setje niet gedaan. Kwamen best veel kosten bij.

Heb op Marktplaats.nl een setje tweeters gekocht voor 20 Euro. De basspeaker in de deur doet het gewoon weer (even een klap op gegeven).

Heb zojuist de tweeters (links) gedemonteerd. Makkie. Alleen de nieuwe op de juiste plek krijgen is een heel gedoe. Het is dus een klik-systeem? Kan iemand mij beschrijven (liefst met een foto) hoe ik de nieuwe tweeter in kan bouwen? Het moet onder een bepaalde hoek erin worden geschoven...

Thanx!

Marcel
mvl
2nd Gear member

Als je die in het dashboard bedoelt, die kunnen er volgens mij maar op 1 manier in. Eerst de connector aansluiten op de speaker, daarna de speaker zo draaien dat de connector precies in de inkeping van het dashboard valt. Vervolgens een beetje duwen
V40 1.8 sports
V70R AWD Full options (03)
Ollecram
3rd Gear member

mvl schreef:Als je die in het dashboard bedoelt, die kunnen er volgens mij maar op 1 manier in. Eerst de connector aansluiten op de speaker, daarna de speaker zo draaien dat de connector precies in de inkeping van het dashboard valt. Vervolgens een beetje duwen
Klopt! Is me al gelukt :P
Ollecram
3rd Gear member

Trouwens, heb ik er nu wel of geen subwoofer in zitten (Europa Elegance).

Kan wel de boel slopen om te kijken maar ik ben helaas niet zo handig :-(
marzz
1st Gear member

Geluid dmv de fader helemaal naar achteren zetten. Zit er dan nog een klein beetje laag in het geluid, dan heb je een "sub". En anders even in de kofferbak gaan zitten, en luisteren aan de rechterkant.
Ollecram
3rd Gear member

De woofer doet het niet of zit er niet in. Ik ben benieuwd of er standaard er een in hoort te zitten bij de uitvoering die ik heb.
Okke
4th Gear member

Ik heb 'm wel...maar weet eigenlijk niet of het onderdeel uitmaakt van mijn pakket of de radio (ik heb een HU-1205). Ik heb ook een Europa elegance, en ik weet dat ieder jaar ook de pakketten weer ietsje veranderden.
V40
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb 'm ook. Volgens mij zit ie er bij de Navigator modellen standaard in.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”