Binnenste en buitenste tegelijk lijkt me sterk. Meestal gaan de buitenste het eerst. Die zijn ook het eenvoudigst te vervangen.
Wel een beetje knullig dat ze niet van tevoren even hebben gecheckt of er speling is op de stuurinrichting. Is 1 minuut werk als de auto toch op de brug staat.
Stabilisatorstang
- wuppy
- 1st Gear member
Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.
-
- 2nd Gear member
Momenteel heb ik een Audi, een Ford en een Volvo (allen dus Europees).wuppy schreef:Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.
Bij al de auto's heb ik inmiddels de stabi's vervangen.
Volgende keer maar een Jap nemen . :
C70 T5 Convertible
- FrankS60
- 5th Gear member
Als je een dikkere en echt betere wil dan origineel, koop de IPD versie. 12mm stangetje ipv 10, sterker/beter kogelgewricht en algeheel kwalitatief beter. Kost niet veel meer dan het origineel. Zitten er bij mij ook onder, nu zo'n 70K km en ben bepaald geen rustige rijder. Ook circuit e.d. mee gereden en de stangetjes geven geen krimp.Edvard schreef:Waar haal je zo'n goede kwaliteit stablisatorstang eigenlijk?
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5306
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Fat Rat
- 5th Gear member
Bij mijn verleden jap, waren ze vlak voordat ik em kocht ook vervangen, bij zo'n 220dkm.Czeventig schreef:Momenteel heb ik een Audi, een Ford en een Volvo (allen dus Europees).wuppy schreef:...
Bij al de auto's heb ik inmiddels de stabi's vervangen.
Volgende keer maar een Jap nemen . :
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- rvo033467
- 4th Gear member
Meer een kwestie van geluk dan denk ik. Dit zijn slijtage onderdelen en vallen toch onder regulier onderhoud, ook bij een Volvo.wuppy schreef:Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999