Een waarom niet dan ?945i schreef:Reken er maar niet op dat deze auto 0% bijtelling en/of belastingvrij zal zijn, daar wil ik een goeie fles op wedden.
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ja, klinkt goed.
Bij BMW activehybrid die dit type aandrijving allang heeft, is het verschil niet zo groot nog, omdat ze het tot nu toe bij een V8 benzine hebben toegepast.
We zullen het zien.
Bij BMW activehybrid die dit type aandrijving allang heeft, is het verschil niet zo groot nog, omdat ze het tot nu toe bij een V8 benzine hebben toegepast.
We zullen het zien.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het komt allemaal omdat men denkt dat electriciteit "schoon" is en men die niet meeteld in de CE standaard meting van verbruik. De batterijtjes zitten vol genoeg uit het stopcontact om een substantieel deel van de standaard meting zonder motor te rijden vandaar de lage CO2 uitstoot. Dat dit natuurlijk een onzin redenatie komt omdat men over CO2 spreek ipv over de uitnutting van fossiel brandstoffen....
V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Geestig!945i schreef:Well i'll be damned.... Dat had ik niet meegekregen... :oops:
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wanneer een V70 Plugin Hybrid? Er komt toch een V60?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoop dat 945i genoeg "goede flessen" heeft!
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 09:58
Het "jammere" aan de huidige D5 motor is, dat in het huidige Belgisch belastingsklimaat, deze zwaar wordt belast.
De BIV is voor dit type motor (215 pk) 5.000€, terwijl de vorige generatie (ik dacht 205pk) deze BIV 2.500€ bedroeg.
Met de plug-in-hybrid zal de BIV het minimum bedrag zijn, namelijk 61,5€. Enkel als de wagen ingeschreven is door een natuurlijk persoon (geen bedrijf).
Dus op de lease markt zal deze in Belgie het misschien toch niet zo goed doen, omdat de BIV en jaarlijkse taksen vrij hoog blijven. Want hoe je het draait of keert, bedrijven betalen nu ook eenmaal niet al te veel taksen en zulllen dan ook sneller naar een DrivE stappen
De BIV is voor dit type motor (215 pk) 5.000€, terwijl de vorige generatie (ik dacht 205pk) deze BIV 2.500€ bedroeg.
Met de plug-in-hybrid zal de BIV het minimum bedrag zijn, namelijk 61,5€. Enkel als de wagen ingeschreven is door een natuurlijk persoon (geen bedrijf).
Dus op de lease markt zal deze in Belgie het misschien toch niet zo goed doen, omdat de BIV en jaarlijkse taksen vrij hoog blijven. Want hoe je het draait of keert, bedrijven betalen nu ook eenmaal niet al te veel taksen en zulllen dan ook sneller naar een DrivE stappen

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20664
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
V70: niet verwacht.NielsV70 schreef:V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
Brandstoftank: geen informatie
Vmax: normaal als D5
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Origineel is het project gestart met een V70 als basis, voorzover ik weet reden daar ook de eerste proto typen mee rond. Later is men geswitched naar de V60 mijn vermoeden is dat dit wellicht een meer toekomst bestendig platform is. Zelf hoopte ik op een V70 plug in hybrid aangezien ik de V60 wat krap vindt, vandaar de vraag of de V70 plug in hyrbrid wellicht nog onderweg was.Paul schreef:Wanneer een V70 Plugin Hybrid? Er komt toch een V60?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat ziet er goed uit had ergens in een engels artikel gelezen dat men zou begrenzen op 200 km/h. Bij 0 % bijtelling denk ik dat mijn LE snel weer ingeruild gaat worden, Wanneer bestellen / leveren ?V480-S60 schreef:V70: niet verwacht.NielsV70 schreef:V480-S60 al iets meer wat je met ons kunt delen, inhoud brandstof tank ? max snelheid ?, wanneer een V70 plugin hybrid ?
Brandstoftank: geen informatie
Vmax: normaal als D5
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20664
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Over begrenzing werd met geen woord gesproken.
Letterlijk werd gezegd: alle voordelen van de D5 in combinatie met een geciviliseerde elektromotor.
Letterlijk werd gezegd: alle voordelen van de D5 in combinatie met een geciviliseerde elektromotor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Eigenlijk zouden ze alle spaar auto's met excessief belastingvoordeel met een begrenzer moeten uitrusten, dan wordt het echt kiezen of delen... 
geeft ruimte op links zullen we maar zeggen

geeft ruimte op links zullen we maar zeggen
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mee eens
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 1.6D had van mij ook al gemogen
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Tja, een zuipert betaalt, en veel belasting, BPM en BTW over de brandstof, de kniepert een fractie daarvan. En toch mag een schokkende D2 op de linkerbaan mij de weg versperren, schande! 

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
+1
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Betaal genoeg aan accijnzen, me dunkt dat ik dan ook de linkerbaan naar mijn eerlijke deel mag benutten.bart simpson schreef:+2
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Mja het jakkeren van de muesli auto's op de linkerbaan maakt ze inderdaad alles behalve zuinig.sanco schreef:Eigenlijk zouden ze alle spaar auto's met excessief belastingvoordeel met een begrenzer moeten uitrusten, dan wordt het echt kiezen of delen...
geeft ruimte op links zullen we maar zeggen
Dus inderdaad begrenzen op max 130 (maximumsnelheid) lijkt me dan prima.
Top Gear heeft een keer een test gedaan van een BMW M3 en een Prius met flink doorrijden.
http://www.youtube.com/watch?v=_JdOH7GrE6Q
Dan ga je je toch afvragen waar zijn we nou eigenlijk mee bezig met zn alle.