Ik heb net mijn Volvo 440 even uitgelezen en er kwam foutcode 212 te staan. Dit zou te maken hebben met de heated oxygen sensor. Ik snap alleen niet helemaal wat dit is en waar dit zit. Dit is natuurlijk wel handig om te weten als ik de sensor wil doormeten. Kan iemand mij helpen?
EDIT: Even een aanvulling, ik merk dat mijn motor stottert rond de 2000 toeren. Dit is in alle versnellingen het geval. Kan het hiermee te maken hebben?
Ook is denk ik mijn voorpijp gaar en zit daar een gaatje in, weet ook niet of daar iets mee te maken zou kunnen hebben? Lambda lampje heeft wel een keer gebrand, maar heb ik niet meer gezien.
Ook schakelt hij lastig in 2e en 3e versnelling, kan dit gerelateerd zijn aan de lekke uitlaat?
Foutcode 212
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Een heated oxygen sensor is een lambdasensor.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Gaatje in je uitlaat zou wel het lambda signaal zodanig kunnen verpesten dat deze het niet meer bij kan regelen en daarom een foutcode geeft.
Was het trouwens de eerste keer dat je hem uitgelezen hebt? Want het zou ook nog een oude code kunnen zijn.
Was het trouwens de eerste keer dat je hem uitgelezen hebt? Want het zou ook nog een oude code kunnen zijn.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Nee. Check oliepeil van de bak eens. Niet te lang mee wachten want doorrijden met te weinig bakolie is meestal de oorzaak van de versnellingsbak problemen.Rik_J schreef:Ook schakelt hij lastig in 2e en 3e versnelling, kan dit gerelateerd zijn aan de lekke uitlaat?
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
Ja was de eerste keer, maar heb van de week centrale deurvergrendeling op afstandsbediening gemaakt en daar wel een half uur de accu voor los gehad. Hiermee zijn alle oude codes gewist dacht ik?Broabander schreef:Was het trouwens de eerste keer dat je hem uitgelezen hebt? Want het zou ook nog een oude code kunnen zijn.
Oke, dit is toch te controleren door de vulopening te openen en te controleren of de olie tot de rand komt?sven- schreef:Nee. Check oliepeil van de bak eens. Niet te lang mee wachten want doorrijden met te weinig bakolie is meestal de oorzaak van de versnellingsbak problemen.Rik_J schreef:Ook schakelt hij lastig in 2e en 3e versnelling, kan dit gerelateerd zijn aan de lekke uitlaat?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Klopt, dan is het inderdaad een nieuwe code.
In het topic verderop van mij over hoog verbruik kun je waarschijnlijk wel vinden hoe je met een multimeter je lambdasonde door kan meten
controleer ook de MAP sensor en de bijbehorende slangetjes 
In het topic verderop van mij over hoog verbruik kun je waarschijnlijk wel vinden hoe je met een multimeter je lambdasonde door kan meten

