Als een soort van afscheid deel ik hierbij even een portret reeks van mijn v70. Een paar weken geleden reed mijn vrouw er in naar het werk. Op een 80 km/h voorrangsweg had een overstekende v40 haar over het hoofd gezien. Een behoorlijke klap was het gevolg. Mijn vrouw belandde in de berm, met auto weliswaar, nog net een verkeersbord missend. De v40 ging een keer in de rondte waarbij het motorcompartiment in de brand vloog. Gelukkig was er van beide kanten alleen materiele schade. Volgens de dienstdoende agent was dat zeker te wijden aan de veiligheid van de volvo!
Erg jammer vind ik het. Ondanks dat ik er na aanschaf behoorlijk wat ellende mee gehad heb en talloze keren op het punt heb gestaan de wagen te verkopen, is de auto toch aan je gaan groeien. Het zitcomfort, de zeeen van ruimte en de veilige (zo blijkt maar weer) uitstraling maakte dat ik er toch elke keer weer van genoot om er in te rijden. Op dit moment zitten we nog even "in between cars". Wordt de nieuwe weer een volvo? Waarschijnlijk wel, maar niet meer zo'n grote. Ik heb een v50 in het vizier, en daar staan er genoeg van te koop (zeker de diesels). Enne, het uitzoeken is altijd het leukste toch.

de v70 in betere tijden

De volvo is dood, lang leve de volvo!