V-king schreef: Ik moet zeggen dat ik dan leeftijd verkies boven afmeting,
Het mooie bij Volvo is dat je die twee kan combineren, hoe ouder en groter, des te beter is de Volvo.
Juist! Ik voel me superveilig - en comfortabel - in mijn 164 en hij komt echt nooit in een garage. Mijn 245 is ook stevig en betrouwbaar maar helaas vind ik hem lelijk...
Ga eens in beiden rijden, mijn vrouw wilde eerst persé ook "terug" naar een V50, wij hadden zo'n grote bak immers niet nodig....
Na eerst met de V50 gereden te hebben, zijn we in de V70 gestapt, na ongeveer 30 meter was het commentaar van mijn vrouw "Ik ben waarschijnlijk toch meer een V70 meisje"....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
he ja jongens, val ik daar ff gigantisch door de mand!
het was ook niet voor niets afscheid nemen met pijn in het hart, en het gevoel wat oceanracer omschrijft kan ik alleen maar beamen.
De keuze voor een v50 is ook puur rationeel (cententechnisch dan), ik had zelfs al gechecked of ik mijn oude wintebanden kon hergebruiken! Verder is het inderdaad op veel vlakken een tweede keus..
nee hoor.... Als er met allebei de auto's op dezelfde dag proef word gereden, dan weet ik het wel, dan gaat de emotie toch regeren... :twisted:
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
V-king, bereken eens wat je bespaart als je een V50 neemt ipv een V70. Of, andersom gerekend, hoe weinig je bij moet betalen per maand om een V70 te rijden. Dat heeft bij ons ook de omslag gegeven (al zit ik in een V50 niet zo lekker als in de V70 en was benzine AT bereikbaarder)
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
V480-S60 schreef:
.......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
Tsja, blijft lastig. Persoonlijk zou ik, na mijn eigen ervaringen, meteen weer een v70 doen. Na wat omzwervingen na de verkoop van mijn v70 heb ik nu een hele leuek classic. Welliswaar als tweede'gezinsauto' maar ik ben wel bewust weer gaan zoeken naar een v70. Een v50 is toch een stuk kleiner en zit, ivm mijn lengte, minder prettig. Hij rijdt wel lekker moet ik zeggen maar tegen een v70 kan hij echt niet op. Qua comfort dan. De D5 motor is echt heerlijk, als je voor een diesel zou gaan zou ik je die echt aanraden. Veel succes.
V480-S60 schreef:
.......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Het moet ook je ding zijn, om op gas te rijden. Mijn schoonvader heeft twee mercedessen op gas lopen maar ik vind het toch niks. Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. Geef mij maar benzine of diesel. Is gewoon mijn eigen gevoel.
Richard schreef:.... Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. .
Dat is een kwestie van installatie. Hier MOET de aansluiting aan de zijkant zitten en kiest men dan vaak voor een priegelbuisje dat onzichtbaar achter de klep zit maar een verloopnippel nodig heeft. Bij mijn 245 zit er gewoon een 5 cm gat met dop in het spatbord waar het pistool zo in past. Bij mijn Nederlandse 164 op LPG zit het ding achter de nummerplaat en dus ook onzichtbaar ongeacht de maat.
Overigens kan ik nu 2 164s vergelijken en eigenlijk loopt die op LPG soepeler.
V480-S60 schreef:
.......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480-S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.
Even verder op doorgaan. Ik doel inderdaad op de moderne volvo's. Daar zoekt TS ook naar. En dus raad ik vanwege vele redenen, onder andere bovenstaande, en de problemen die hier met moderne Volvo's op LPG bekend zijn. Waarbij het meest sprekende voorbeeld is dat Volvo vanaf circa 2000 geen LPG meer toestaat af fabriek (Behalve bij hun eigen Bi-Fuel maar dat is CNG).
Nog even verder. Ik zou het zo in een 245 of ouder durven leggen hoor.