Met pijn in het hart

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

945i schreef:
V-king schreef: Ik moet zeggen dat ik dan leeftijd verkies boven afmeting,
Het mooie bij Volvo is dat je die twee kan combineren, hoe ouder en groter, des te beter is de Volvo.
Juist! Ik voel me superveilig - en comfortabel - in mijn 164 en hij komt echt nooit in een garage. Mijn 245 is ook stevig en betrouwbaar maar helaas vind ik hem lelijk...

Robert
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ga eens in beiden rijden, mijn vrouw wilde eerst persé ook "terug" naar een V50, wij hadden zo'n grote bak immers niet nodig....

Na eerst met de V50 gereden te hebben, zijn we in de V70 gestapt, na ongeveer 30 meter was het commentaar van mijn vrouw "Ik ben waarschijnlijk toch meer een V70 meisje"....
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

V-king schreef:....
En aangezien we in de toekomst meer gaan rijden, wilde ik gaan dieselen, zonder dat de maandlasten de pan uit rijzen..
Is onder die omstandigheden LPG geen haalbare optie in Nederland? Dan rijd je een fatsoenlijke voiture in plaats van een locomotief...

PS Niemand boos worden hier; ik rijd ook een 240 D met ster (1980), met plezier maar alleen voor zwaar werk (aanhanger).

Robert
Gebruikersavatar
V-king
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.03.2008 - 12:45
Locatie: Sneek

he ja jongens, val ik daar ff gigantisch door de mand! :)

het was ook niet voor niets afscheid nemen met pijn in het hart, en het gevoel wat oceanracer omschrijft kan ik alleen maar beamen.
De keuze voor een v50 is ook puur rationeel (cententechnisch dan), ik had zelfs al gechecked of ik mijn oude wintebanden kon hergebruiken! Verder is het inderdaad op veel vlakken een tweede keus..

anyway, ik hou jullie op de hoogte
V70 2.4T AUT 03/2001 190 dkm
V50 2.0D[/b] 09/2004 252 dkm
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

We wachten met spanning af...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

nee hoor.... Als er met allebei de auto's op dezelfde dag proef word gereden, dan weet ik het wel, dan gaat de emotie toch regeren... :twisted: :D
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

RHS schreef:
V-king schreef:....
En aangezien we in de toekomst meer gaan rijden, wilde ik gaan dieselen, zonder dat de maandlasten de pan uit rijzen..
Is onder die omstandigheden LPG geen haalbare optie in Nederland? Dan rijd je een fatsoenlijke voiture in plaats van een locomotief...

PS Niemand boos worden hier; ik rijd ook een 240 D met ster (1980), met plezier maar alleen voor zwaar werk (aanhanger).

Robert
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?

En nee wij worden niet boos op een trage slak als die 240 D uit 1980. (Er zijn er hier meer die daar een bepaalde band mee hebben 8))
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

V-king, bereken eens wat je bespaart als je een V50 neemt ipv een V70. Of, andersom gerekend, hoe weinig je bij moet betalen per maand om een V70 te rijden. Dat heeft bij ons ook de omslag gegeven (al zit ik in een V50 niet zo lekker als in de V70 en was benzine AT bereikbaarder)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Tsja, blijft lastig. Persoonlijk zou ik, na mijn eigen ervaringen, meteen weer een v70 doen. Na wat omzwervingen na de verkoop van mijn v70 heb ik nu een hele leuek classic. Welliswaar als tweede'gezinsauto' maar ik ben wel bewust weer gaan zoeken naar een v70. Een v50 is toch een stuk kleiner en zit, ivm mijn lengte, minder prettig. Hij rijdt wel lekker moet ik zeggen maar tegen een v70 kan hij echt niet op. Qua comfort dan. De D5 motor is echt heerlijk, als je voor een diesel zou gaan zou ik je die echt aanraden. Veel succes.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

RHS schreef:
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Het moet ook je ding zijn, om op gas te rijden. Mijn schoonvader heeft twee mercedessen op gas lopen maar ik vind het toch niks. Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. Geef mij maar benzine of diesel. Is gewoon mijn eigen gevoel.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Discovery, +1

En dat alles onder het motto: eens een V70 met een D5, nooit iets anders meer.

Waarvan akte.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Richard schreef:.... Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. .
Dat is een kwestie van installatie. Hier MOET de aansluiting aan de zijkant zitten en kiest men dan vaak voor een priegelbuisje dat onzichtbaar achter de klep zit maar een verloopnippel nodig heeft. Bij mijn 245 zit er gewoon een 5 cm gat met dop in het spatbord waar het pistool zo in past. Bij mijn Nederlandse 164 op LPG zit het ding achter de nummerplaat en dus ook onzichtbaar ongeacht de maat.
Overigens kan ik nu 2 164s vergelijken en eigenlijk loopt die op LPG soepeler.

RHS
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Dat is nou net het probleem, het slechtste wat je kan overkomen is een aanrijding met een andere Volvo.... :-)
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

VolvoMafia schreef:
RHS schreef:
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480-S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.
Even verder op doorgaan. Ik doel inderdaad op de moderne volvo's. Daar zoekt TS ook naar. En dus raad ik vanwege vele redenen, onder andere bovenstaande, en de problemen die hier met moderne Volvo's op LPG bekend zijn. Waarbij het meest sprekende voorbeeld is dat Volvo vanaf circa 2000 geen LPG meer toestaat af fabriek (Behalve bij hun eigen Bi-Fuel maar dat is CNG).

Nog even verder. Ik zou het zo in een 245 of ouder durven leggen hoor.

En nu als moderator: weer on topic
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”