Een dealer mag prima zijn boterham verdienen, tenslotte verkoopt deze je een nieuwe auto met een bepaalde winstmarge.sanco schreef:We willen toch allemaal brood eten, en als er iets is met je nieuwe bak, wil je toch ook gewoon terug kunnen naar de dealer? Dat moet je altijd in gedachten houden vind ik. Dit geldt zo lang het vertrouwen niet wordt beschaamd. Ik verkies een duurzame relatie tussen dealer en klant, en het kan nooit alleen van 1 kant komen. Als Volvo nu uniek was in deze kosten, dan was het iets anders, maar het is overal gebruik. Leven en laten leven, in alle redelijkheid dus is mijn motto.
Met een grote kans ook nog eens al het onderhoud en reparaties uit te voeren voor de klant.
Als je mij kosten rijklaar voorschotelt a €950,- euro ben ik gewoon direct klaar met je, dat is mij proberen te belazeren en daar ben ik niet van gediend.
Kosten rijklaar maken zijn puur de kosten die benodigd zijn om de auto aan de klant mee te geven en die kosten heb ik opgeschreven (misschien vergeet ik er nog iets), vind je het € 950,- waard dan betaal je ze aan de dealer maar kennelijk heb je er zo ook je twijfels bij maar wil je de dealer niet tegen het zere been schoppen.
Vraag hem netjes de kosten werkelijk op te splitsen, kijken of die € 950,- dan nog te verantwoorden is?