Stotteren, inhouden, niet stationair lopen..
- Oceanracer
- Geartronic member
Zo nieuw is die nieuwe ETM, waarover je in je startbericht over sprak, dus niet geweest. Maar er zit in elk geval schot in de zaak, dat biedt perspectief. Nog even volhouden dus...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Ja hij zag er nieuw uit, de verkoper vertelde ook dat hij vervangen was, dus tja neem aan dat hij nieuw is / was..
Maar goed praatjes vullen geen gaatjes, dus ik wacht het maar even af totdat ik de auto weer terug heb, en normaal erin kan rijden..
Maar goed praatjes vullen geen gaatjes, dus ik wacht het maar even af totdat ik de auto weer terug heb, en normaal erin kan rijden..
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
TjaDBVD schreef:Een ( wederom ) nieuw gasklephuis plaatsen

Het zal wel een gereviseerde zijn geweest....AlexV70 schreef:Idd, is het een originele van Volvo? Mmet een gele sticker = vervangen. Witte sticker is af fabriek.
Of is het gasklephuis (ETM) een gereviseerde want dat wil ook nog wel eens ellende geven.
-
- 1st Gear member
Ja zou best kunnen, ik heb nog steeds niet de mogelijkheid gehad om op zoek te gaan naar de sticker..
ALS ik hem van de week terug heb zal ik inderdaad eens kijken of en wat voor sticker er dan op zit..
Maar inderdaad ik gok dat het nu om een gereviseerde gaat
ALS ik hem van de week terug heb zal ik inderdaad eens kijken of en wat voor sticker er dan op zit..
Maar inderdaad ik gok dat het nu om een gereviseerde gaat

-
- 7th Gear member
Beetje raar verhaal wordt het zo,volgens mij begrijpen ze het daar zelf niet meer!M@rcel schreef:Ze gaan de CanBus vervangen? Vreemd. De ETM hangt helemaal niet aan de CanBus, maar rechtstreeks aan de ECM.
Ach, het blijft gewoon een kabel, natuurlijk.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Nee als je al onderdelen van een andere auto afhaalt , dan ben je niet zeker van je zaak.
Ik blijf het volgen..
Ik blijf het volgen..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
ECM is volgens mij de "computer" van de auto toch?
Tja het verhaal wat ik vertelde, dat is wat de verkoper tegen mij zei, althans hoe het bij mij overkwam..
Ze zouden de CANBUS vervangen, het gasklephuis en hem opnieuw laten inlezen bij de Volvo dealer te Harderwijk omdat hun er verstand van hebben..
Geen idee waarvan..
Tja het verhaal wat ik vertelde, dat is wat de verkoper tegen mij zei, althans hoe het bij mij overkwam..
Ze zouden de CANBUS vervangen, het gasklephuis en hem opnieuw laten inlezen bij de Volvo dealer te Harderwijk omdat hun er verstand van hebben..
Geen idee waarvan..
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Hoop wel dat met het onpluggen van de ECM de accu er al een paar minuten af was anders zit je straks met weer andere problemen .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
24 dagen na aankoop....
17 dagen na inleveren bij de garage...
Een heleboel stress, gezeur, tja ook geld, maar vooral verdriet verder is hij eindelijk TERUG !
Vandaag 15:14:36 gaat me telefoon, de garage!
YESS! ik kan hem op gaan halen.. racen om 16:30 van Amsterdam naar Urk om na het werk en voor 18:00 de S60 op te halen..
Eenmaal aangekomen, "leen" auto van mijn naam af laten schrijven, S60 sleutel terug nemen en genoeg gepraat, RIJDEN ermee!
Sleutel erin, en direct zonder enig probleem starten, nou dat is een mooi begin..
Van Urk naar Almere, reed perfect geen stotteren inhouden of wat dan ook, in Almere aangekomen even gaan tanken.. o ohhhh maar dan moet hij uit?! hmm okay ff testen, auto uit, tanken, en toen... YESSS starten weer prima!
Naar huis om maar eens te gaan eten, wederom niets aan de hand..
Door al die monteurs die eraan hadden gezeten overal vieze vet vlekken op de auto dus na het eten even naar de was straat..
Allemaal geen probleem, starten, rijden, starten, uitdoen, starten etc etc..
De problemen die ik hiervoor had zijn allemaal verdwenen!
YESSS.. ben erg blij!
De kosten? 0,- !
Nou ja, de dingen die op advies van de ANWB vervangen zijn, en de kosten van de "leen" auto die dus een aantal dagen op mijn naam heeft gestaan, waren mijn "enige" kosten..
Ik heb trouwens gelijk gekeken naar de versie van het gasklephuis, en het is een gele sticker.. Made in Italy.. Volgens mij gewoon een origineel onderdeel van Volvo ??
Vraag me wel af of, en zo ja waar, ik kan zien of de CanBus dus inderdaad vervangen is?
Heb een beetje onder de motorkap lopen snuffelen maar zie geen nieuwe bedrading of iets dergelijks...
Al met al, ik ben weer blij..
17 dagen na inleveren bij de garage...
Een heleboel stress, gezeur, tja ook geld, maar vooral verdriet verder is hij eindelijk TERUG !
Vandaag 15:14:36 gaat me telefoon, de garage!
YESS! ik kan hem op gaan halen.. racen om 16:30 van Amsterdam naar Urk om na het werk en voor 18:00 de S60 op te halen..
Eenmaal aangekomen, "leen" auto van mijn naam af laten schrijven, S60 sleutel terug nemen en genoeg gepraat, RIJDEN ermee!
Sleutel erin, en direct zonder enig probleem starten, nou dat is een mooi begin..
Van Urk naar Almere, reed perfect geen stotteren inhouden of wat dan ook, in Almere aangekomen even gaan tanken.. o ohhhh maar dan moet hij uit?! hmm okay ff testen, auto uit, tanken, en toen... YESSS starten weer prima!
Naar huis om maar eens te gaan eten, wederom niets aan de hand..
Door al die monteurs die eraan hadden gezeten overal vieze vet vlekken op de auto dus na het eten even naar de was straat..
Allemaal geen probleem, starten, rijden, starten, uitdoen, starten etc etc..
De problemen die ik hiervoor had zijn allemaal verdwenen!
YESSS.. ben erg blij!
De kosten? 0,- !
Nou ja, de dingen die op advies van de ANWB vervangen zijn, en de kosten van de "leen" auto die dus een aantal dagen op mijn naam heeft gestaan, waren mijn "enige" kosten..
Ik heb trouwens gelijk gekeken naar de versie van het gasklephuis, en het is een gele sticker.. Made in Italy.. Volgens mij gewoon een origineel onderdeel van Volvo ??
Vraag me wel af of, en zo ja waar, ik kan zien of de CanBus dus inderdaad vervangen is?
Heb een beetje onder de motorkap lopen snuffelen maar zie geen nieuwe bedrading of iets dergelijks...
Al met al, ik ben weer blij..
- Oceanracer
- Geartronic member
Eindelijk kan het genieten van je Volvo beginnen! Hopen dat je deze ellende snel achter je kunt laten en dat hij je niet meer in de steek laat. Veel plezierige km's toegewenst!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Canbus vervangen lijkt mij ook niet mogelijk. Dat is de "naam" van computernetwerk in jouw auto.
- snowryder
- 2nd Gear member
met belangstelling dit verhaal gevolgt, heb nl ook mijn S60 daar vandaan, en hadden best wel een goed gevoel bij het bedrijf. Begin van het jaar gekocht zonder garantie , had ook reeds een vervangen gasklephuis, laatste twee jaar onderhoud geverifieerd bij dealers. Tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad gelukkig.
Al met al dus uiteindelijk (dan wel na veel vakantie vertraging en inschakelen van diverse dealers) toch wel goed opgelost door de verkopende partij.
Al blijft de op-naam leenauto voor ook mij wel vreemd, leenovereenkomst was beter op zijn plaats geweest.
In ieder geval heel veel plezier nu met je Volvo!
Al met al dus uiteindelijk (dan wel na veel vakantie vertraging en inschakelen van diverse dealers) toch wel goed opgelost door de verkopende partij.
Al blijft de op-naam leenauto voor ook mij wel vreemd, leenovereenkomst was beter op zijn plaats geweest.
In ieder geval heel veel plezier nu met je Volvo!
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
-
- 1st Gear member
Goedemorgen,
Ja het was een lang verhaal en ik moest mijn frustratie even kwijt en dacht dat dit de perfecte plek daar voor is.
Over de garage zelf had ik ook een heel goed gevoel, eigenlijk nog steeds deels wel, het lastige was gewoon dat het zolang moest duren allemaal..
Erg vervelend..
De "leen"auto op mijn naam is mij ook een raadsel.. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat de verkoper ( die in een verkoop gesprek was toen ik de leen auto kwama halen ) mij dus niet de leen auto heeft gegeven, maar de wat oudere meneer die er werkt, hij heeft hem dus ook ( kosteloos ) overschreven op mijn naam..
Vervolgens ging ik gisteren dus de S60 weer op halen en toen zei de verkoper, huh? waarom heeft hij nou die leen auto op je naam gezet ?
Maar goed maakt mij op zich niets uit, alleen tja de kosten waren dan even tijdelijk voor mijn rekening..
Al met al denk ik dat het wel een goede garage is hoor, alleen nogmaals, het duurde en duurde maar dat was het vervelende..
@snowryder, wanneer heb jij je S60 daar gekocht ?
Ja het was een lang verhaal en ik moest mijn frustratie even kwijt en dacht dat dit de perfecte plek daar voor is.
Over de garage zelf had ik ook een heel goed gevoel, eigenlijk nog steeds deels wel, het lastige was gewoon dat het zolang moest duren allemaal..
Erg vervelend..
De "leen"auto op mijn naam is mij ook een raadsel.. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat de verkoper ( die in een verkoop gesprek was toen ik de leen auto kwama halen ) mij dus niet de leen auto heeft gegeven, maar de wat oudere meneer die er werkt, hij heeft hem dus ook ( kosteloos ) overschreven op mijn naam..
Vervolgens ging ik gisteren dus de S60 weer op halen en toen zei de verkoper, huh? waarom heeft hij nou die leen auto op je naam gezet ?
Maar goed maakt mij op zich niets uit, alleen tja de kosten waren dan even tijdelijk voor mijn rekening..
Al met al denk ik dat het wel een goede garage is hoor, alleen nogmaals, het duurde en duurde maar dat was het vervelende..
- gold
- 5th Gear member
Hey man, ff kort vanaf vakantie adres: gaaf dat ie (ze?) het weer doet!
Duurt ff, maar dan heb je ook een hele mooie auto!
Duurt ff, maar dan heb je ook een hele mooie auto!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- roadrage
- 2nd Gear member
hmm tblijft beetje vaag verhaal, althans de afhandeling en vele dagen/weken die er in hebben gezeten voor een klusje van lik me vessie.
Maar eind goed al goed!
Veel plezier met je nieuwe bolide
Maar eind goed al goed!
Veel plezier met je nieuwe bolide

coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Gelukkig dat het goed is afgelopen, en nu volop genieten man !!
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- snowryder
- 2nd Gear member
Was begin februari.DBVD schreef:Goedemorgen,
Anton Mulder was toen nog de verantwoordelijke(eigenaar) van het bedrijf(ik zou het niet een garage noemen). Hij vertelde al wel hij op korte termijn het bedrijf zou overdragen en dan nog min of meer als hobby mee zou blijven helpen.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm