LPG

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

VolvoMafia schreef:
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout!

De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg.
Nu lees ik net over een 264GLE (1981) dat die een Aluminium V6 heeft. LPG dus uit den boze? Dat zou jammer zijn want ik heb er een oogje op als mijn nieuwe daily driver.

Robert
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Heb zelf een 264 GLE met B27E '78 en die loop super op LPG
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Bravo! Bedankt!
RHS
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

RHS schreef:Bravo! Bedankt!
RHS
maar dat terzijde, hoe ziet die 264 GLE die je op het oog heb uit? :?:
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Is er aan een handbak te komen? Overdrive of 5?
RHS
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

RHS schreef:Is er aan een handbak te komen? Overdrive of 5?
RHS
een Automaat met een 760 is uitwisselbaar (met wat extra werk), dus een 4 bak met overdrive of 5 bak moet ook mogelijk zijn. Je kan eens kijken op volvo 200 vereniging site
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Let op, het kjet injectie systeem kan vervelend zijn as je op gas EN benzine wilt kunnen rijden. De luchtweger is heel gevoelig voor een backfire.
Natuurlijk kan het, maar vaak worden de v6 motoren extra rijk afgesteld om een backfire te voorkomen.
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

B-lennium schreef: ...... vaak worden de v6 motoren extra rijk afgesteld om een backfire te voorkomen.
Maar daar heb je toch alleen last van - in de vorm van hoger verbruik - als je idd op benzine rijd? Da's alleen tot de volgende LPG pomp... en bij de keuring.

RHS
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

juist op lpg gaat het verbruik omhoog, een rijk mengsel heeft minder last van backfire's. benzine blijft gelijk.
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Kijk; weer iets waar ik geen verstand van heb.
Is er geen andere manier om backfire tegen te gaan? Heb er met mijn 164 op LPG nooit last van, maar de ander op benzine juist wel.

Robert
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”