mijn 2.4D schokt bij 50 en 70 km/u

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wezelt4ever
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
Locatie: lanaken (B)

mijn 2.4D schokt bij constante snelheid bij zo'n 50 of 70/80 km. Niet heftig maar zachtjes. het stoort mij. Iemand enig idee. Dit is zo'n vage klacht. Bij hogere snelheden valt het mij niet op.

Hij heeft nu 267.000 gelopen.
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

wezelt4ever schreef:mijn 2.4D schokt bij constante snelheid bij zo'n 50 of 70/80 km. Niet heftig maar zachtjes. het stoort mij. Iemand enig idee. Dit is zo'n vage klacht. Bij hogere snelheden valt het mij niet op.

Hij heeft nu 267.000 gelopen.
Is het ook toeren afhankelijk?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Schakel de AC eens uit en kijk of dat het schokken doet verdwijnen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Kan het zijn dat hij dan net tegen zijn koppel aan zit? Dan wil hij ook wel eens een stottertje doen, de mijne althans wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Tegen zijn koppel aan, komt dat ineens vrij dan? :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Is het een automaat?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

945i schreef:Tegen zijn koppel aan, komt dat ineens vrij dan? :)
Jazeker......en dat is me dan een partij geweld! :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
wezelt4ever
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
Locatie: lanaken (B)

Het is inderdaad een geartronic. een automaat. Met de airco uit heb ik niet geprobeerd. dat ga ik eens doen.

Het lijkt wel toeren afhankelijk. Want als ik 50 rij doet het het, rij ik 70 ook.
Ik dacht eerst dat het wellicht aan de banden lag. Maar die heb ik vervangen recent. Het is altijd bij constante snelheid. Bijvoorbeeld met de cruise control aan. dan valt het meer op.

Ik ben redelijke leek. Maar injectoren, brandstoftoevoer? Hij is toe aan een nieuwe distributieriem. De vorige was vervangen op 120.000. Nu 267.00 dus langzaam wordt het tijd. Of zijn er grote vervangingen waar ik aan moet gaan denken?
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik adviseer je om dit topic eens te lezen. Bij mij is dit probleem opgelost door het kleppenblok van de automaatbak te vervangen, maar bij degene die het betreffende topic heeft geopend is dat helaas niet het geval.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

distributie bij 120K ? vreemd is volgens mij om de 160K
Ik heb een handbak, maar ook mijn auto heeft er last van.
als het vochtig is doet hij het meer dan wanneer het droog is. en in de winter juist weer minder.
volgens mij het in- en afschakelen van de aircocompressor.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Het inschakelen van de compressor is inderdaad voelbaar als een schokje bij constante snelheid. Vandaar mijn hoe hij rijdt met de AC op uit. Ben benieuwd...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
wezelt4ever
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
Locatie: lanaken (B)

Rippie V70 schreef:distributie bij 120K ? vreemd is volgens mij om de 160K
Dat is zoiets. Volvo adviseert 160.000. Ik neem aan dat het een veilige marge is. Dat 180.000 wellicht ook kan. Maar om safe te zitten zeggen ze 160.000. Wat doet een dealer dan. Die gaat daar weer vanaf knibbelen. En bij een 120.000 beurt zeggen ze: "Zullen we de distributieriem ook direct vervangen, dat is wel zo veilig" Dus zeker bij 240.000 km weer. haha...zo hou je werk. eigenlijk is het pas bij 320.000 nodig als je de Volvo adviezen gewoon volgt. Ik vind zoiets dus slecht van een dealer! Alles is al duur genoeg.

Ik heb de auto bij 220.00 gekocht, met complete geschiedenis. Dus ik hou fijn 160.000 aan. Dus bij 280.000 gaan we dat doen.

Ik heb de andere topics over dit onderwerp gelezen. Nogmaals. Ik ben geen automonteur. de termen ETM, Gaskleppenhuis, intercooler etc..zeggen mij nauwelijks iets. Ik ga dus met deze adviezen eens naar mijn Volvo specialst en een Volvo dealer om de hoek. Altijd goed om second opinion te horen.

Maar ik heb helaas een gezonde sceptis tegen garages. Maar kennis is macht. Dus met deze adviezen sta je niet helemaal met lege handen.
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
Gebruikersavatar
wezelt4ever
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
Locatie: lanaken (B)

ik ben vorige week naar dealer geweest. Met chef werkplaats een testrit gemaakt. Hij erkende het probleem. Wist ook niet direct een antwoord. vuile luchtfilter? Toerental blijft gelijk.

Ik heb afspraak voor maandag 12 sept.

Het probleem is vooral merkbaar bij constante snelheid. Bijv. op cruise control.
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
italie
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
Locatie: Zavattarello italie

Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Ik heb hetzelfde probleempje. Is het bij jou opgelost? Ik heb nu andere diesel getankt en dat lijkt te helpen.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Overigens heb ik met de computer van de garage aangekoppelt gereden en die gaf tijdens het schokken helemaal geen rare meldingen. Alles was constant.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”