mijn 2.4D schokt bij constante snelheid bij zo'n 50 of 70/80 km. Niet heftig maar zachtjes. het stoort mij. Iemand enig idee. Dit is zo'n vage klacht. Bij hogere snelheden valt het mij niet op.
Hij heeft nu 267.000 gelopen.
mijn 2.4D schokt bij 50 en 70 km/u
- wezelt4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
- Locatie: lanaken (B)
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
& Motor BMW R1100R
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Is het ook toeren afhankelijk?wezelt4ever schreef:mijn 2.4D schokt bij constante snelheid bij zo'n 50 of 70/80 km. Niet heftig maar zachtjes. het stoort mij. Iemand enig idee. Dit is zo'n vage klacht. Bij hogere snelheden valt het mij niet op.
Hij heeft nu 267.000 gelopen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Schakel de AC eens uit en kijk of dat het schokken doet verdwijnen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kan het zijn dat hij dan net tegen zijn koppel aan zit? Dan wil hij ook wel eens een stottertje doen, de mijne althans wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Is het een automaat?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Jazeker......en dat is me dan een partij geweld!945i schreef:Tegen zijn koppel aan, komt dat ineens vrij dan?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- wezelt4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
- Locatie: lanaken (B)
Het is inderdaad een geartronic. een automaat. Met de airco uit heb ik niet geprobeerd. dat ga ik eens doen.
Het lijkt wel toeren afhankelijk. Want als ik 50 rij doet het het, rij ik 70 ook.
Ik dacht eerst dat het wellicht aan de banden lag. Maar die heb ik vervangen recent. Het is altijd bij constante snelheid. Bijvoorbeeld met de cruise control aan. dan valt het meer op.
Ik ben redelijke leek. Maar injectoren, brandstoftoevoer? Hij is toe aan een nieuwe distributieriem. De vorige was vervangen op 120.000. Nu 267.00 dus langzaam wordt het tijd. Of zijn er grote vervangingen waar ik aan moet gaan denken?
Het lijkt wel toeren afhankelijk. Want als ik 50 rij doet het het, rij ik 70 ook.
Ik dacht eerst dat het wellicht aan de banden lag. Maar die heb ik vervangen recent. Het is altijd bij constante snelheid. Bijvoorbeeld met de cruise control aan. dan valt het meer op.
Ik ben redelijke leek. Maar injectoren, brandstoftoevoer? Hij is toe aan een nieuwe distributieriem. De vorige was vervangen op 120.000. Nu 267.00 dus langzaam wordt het tijd. Of zijn er grote vervangingen waar ik aan moet gaan denken?
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
& Motor BMW R1100R
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik adviseer je om dit topic eens te lezen. Bij mij is dit probleem opgelost door het kleppenblok van de automaatbak te vervangen, maar bij degene die het betreffende topic heeft geopend is dat helaas niet het geval.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
distributie bij 120K ? vreemd is volgens mij om de 160K
Ik heb een handbak, maar ook mijn auto heeft er last van.
als het vochtig is doet hij het meer dan wanneer het droog is. en in de winter juist weer minder.
volgens mij het in- en afschakelen van de aircocompressor.
Ik heb een handbak, maar ook mijn auto heeft er last van.
als het vochtig is doet hij het meer dan wanneer het droog is. en in de winter juist weer minder.
volgens mij het in- en afschakelen van de aircocompressor.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het inschakelen van de compressor is inderdaad voelbaar als een schokje bij constante snelheid. Vandaar mijn hoe hij rijdt met de AC op uit. Ben benieuwd...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- wezelt4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
- Locatie: lanaken (B)
Dat is zoiets. Volvo adviseert 160.000. Ik neem aan dat het een veilige marge is. Dat 180.000 wellicht ook kan. Maar om safe te zitten zeggen ze 160.000. Wat doet een dealer dan. Die gaat daar weer vanaf knibbelen. En bij een 120.000 beurt zeggen ze: "Zullen we de distributieriem ook direct vervangen, dat is wel zo veilig" Dus zeker bij 240.000 km weer. haha...zo hou je werk. eigenlijk is het pas bij 320.000 nodig als je de Volvo adviezen gewoon volgt. Ik vind zoiets dus slecht van een dealer! Alles is al duur genoeg.Rippie V70 schreef:distributie bij 120K ? vreemd is volgens mij om de 160K
Ik heb de auto bij 220.00 gekocht, met complete geschiedenis. Dus ik hou fijn 160.000 aan. Dus bij 280.000 gaan we dat doen.
Ik heb de andere topics over dit onderwerp gelezen. Nogmaals. Ik ben geen automonteur. de termen ETM, Gaskleppenhuis, intercooler etc..zeggen mij nauwelijks iets. Ik ga dus met deze adviezen eens naar mijn Volvo specialst en een Volvo dealer om de hoek. Altijd goed om second opinion te horen.
Maar ik heb helaas een gezonde sceptis tegen garages. Maar kennis is macht. Dus met deze adviezen sta je niet helemaal met lege handen.
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
& Motor BMW R1100R
- wezelt4ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 22:02
- Locatie: lanaken (B)
ik ben vorige week naar dealer geweest. Met chef werkplaats een testrit gemaakt. Hij erkende het probleem. Wist ook niet direct een antwoord. vuile luchtfilter? Toerental blijft gelijk.
Ik heb afspraak voor maandag 12 sept.
Het probleem is vooral merkbaar bij constante snelheid. Bijv. op cruise control.
Ik heb afspraak voor maandag 12 sept.
Het probleem is vooral merkbaar bij constante snelheid. Bijv. op cruise control.
Volvo V70 Momentum 2.4D 163PK - 2006 - Blue metallic - creme leder
& Motor BMW R1100R
& Motor BMW R1100R
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Ik heb hetzelfde probleempje. Is het bij jou opgelost? Ik heb nu andere diesel getankt en dat lijkt te helpen.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Overigens heb ik met de computer van de garage aangekoppelt gereden en die gaf tijdens het schokken helemaal geen rare meldingen. Alles was constant.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva